שתף קטע נבחר
 

פעם שלישית, אוטובוס? עוד עדכון קווים בגוש-דן

החל ממחר (ו') ייכנס לתוקף עוד שינוי ברפורמת האוטובוסים המקיפה של משרד התחבורה, שהחלה ביולי 2011 ונתקלה בביקורת ציבורית חריפה. האם הפעם האוטובוסים יעבדו כראוי?

עוד תיקון אחד ודי? מחר (ו', 16.3) תבוצע "פעימת תיקון" ב-22 קווי אוטובוס בגוש-דן, וזאת בהמשך לרפורמה מקיפה בקווים שהחלה ביולי 2011. ראוי להזכיר כי זו פעימת התיקון השנייה במספר, כאשר הראשונה בוצעה כחודש בלבד לאחר יישום הרפורמה. כעת מבטיחים במשרד התחבורה כי התחשבו בתלונות ובקשות של נוסעים, וכן בהערות שהעבירו חברות האוטובוס ורשויות מקומיות. בפעימת התיקון שתיושם מחר ישונו מסלולי קווים בתל-אביב, חולון, רמת-גן, בת-ים וגבעתיים. בחלק מהקווים גם ישונו לוחות הזמנים ותדירות הנסיעות.

 

לצפייה בכל השינויים שיחולו מחר  - לחצו כאן

 

יישום הרפורמה ביולי 2011: הסברה כושלת (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
יישום הרפורמה ביולי 2011: הסברה כושלת(צילום: ירון ברנר)

 

בכיר בענף התחבורה הציבורית אומר ל-ynet כי הכשלים העיקריים של הרפורמה שהחלה ביולי 2011, היו הסברה לקויה וחוסר נכונות מצד המתכננים לתת מענה להערות שהעבירו נוסעים וחברות אוטובוסים. אלא שלדבריו, כשלים אלה תוקנו בחודשים האחרונים, והעדכון שיבוצע מחר ייתן מענה לחלק גדול מההערות שהועברו למשרד התחבורה.

 

יש לציין כי למרות ההבטחות בעניין שיפור ההסברה, מתברר כי עד אתמול (ד') אחר הצהריים לא הותקן שילוט הסברה בתחנות בתל-אביב שבהן יחולו השינויים. ללא שילוט שיסביר אילו שינויים יחולו במערך הקווים, עלולים נוסעים להגיע מחר לתחנות ולגלות שהקווים בוטלו או שמסלוליהם שונו.

 

בתגובה נמסר ממשרד התחבורה כי בתל-אביב אכן חל עיכוב בהתקנת השילוט, וזאת מאחר שהתחנות שייכות לזכיין פרטי - ולא הושגה עמו הסכמה על אופן הצבת השלטים. רק אתמול בשעות הערב הושגה הסכמה, והוחל בהצבת השלטים התחנות. בערים אחרות הוצב השילוט המתאים כבר לפני כמה ימים.

 

"רשת קווים הנותנת מענה לציבור"

לדברי דרור גנון, סגן ראש אגף תחבורה ציבורית במשרד, פעימת התיקון שתישום מחר תיתן מענה לחלק גדול מההערות שהעבירו נוסעים ונציגי ציבור. "בחודשים האחרונים קיימנו דיאלוג משותף עם נציגי ועדי השכונות," הוא מסביר. "אנחנו רואים בדיאלוג עם הציבור תהליך חשוב מאוד, שמאפשר להגיע לתוצאה הטובה ביותר וליצור רשת קווי אוטובוסים הנותנת מענה לצרכי הציבור".

 

יש לציין כי עם יישום השלב העיקרי של הרפורמה ביולי 2011, התלוננו נוסעים רבים, כמו-גם בכירים ברשויות מקומיות ומוסדות ציבור, על כך שמשרד התחבורה ומתכנני הרפורמה התעלמו מהערות ובקשות שהגישו. בחלק מהמקרים אף נטען כי מתכנני הרפורמה, שבאותה עת עבדו בחברת "נתיבי איילון", בחרו שלא לשתף את הציבור או את נציגי הרשויות המקומיות בשינויים המתוכננים.

 

כך למשל התייחס לנושא נציג של המרכז הרפואי שיבא בתל השומר, בישיבת ועדת הכלכלה בתחילת יולי: "מקום שמשרת מיליון וחצי חולים בשנה, חלקם נכים, חלקם אנשים מבוגרים מאוד, ילדים חולים שמלווים על ידי הוריהם... ברגע שנפסקה כמעט כליל הכניסה פנימה לתוך תל השומר, נגרם להם נזק אדיר... למה לא פנו? למה לא שואלים? יכלו גם לא לקבל חלק מההמלצות, אבל יכלו לפחות לשמוע הצעות... יש נזק גדול מאוד".

 

כדאי גם להוסיף כי בעיה אחת שטרם נמצא לה פתרון - גם במסגרת העדכון שיבוצע מחר - היא מתן עדיפות לאוטובוסים ברשת הכבישים. מומחי תחבורה טוענים כבר שנים ארוכות כי יש מעט מדי נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים), ומאחר שרובם אינם מחוברים אחד לאחר - הם אינם יוצרים רשת, ולכן לא מתאפשרת תנועת אוטובוסים מהירה ורציפה. בעיה נוספת היא אכיפה אקראית ומוגבלת נגד נהגי מכוניות פרטיות שנוסעים בנת"צים בניגוד לחוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ממחר: שינויים ב-22 קווים בגוש-דן
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים