רמי לוי: הרווחיות נשחקה בעקבות מבצעי המחאה
הרווח הנקי של רמי לוי ב-2011 עלה רק ב-7% ל-94.2 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 88.2 מיליון שקל ב-2010. בשנים עברו, התרגלו המשקיעים של רמי לוי לשיעורי צמיחה דו ספרתיים ברווח הנקי של החברה. לוי ורעייתו נהנו ב-2011 משכר בעלות של 8 מיליון שקל
בדומה לשופרסל ויתר רשתות השיווק , גם רשת הקמעונאות רמי לוי נפגעה מהמחאה החברתית: הרווח הנקי של החברה ב-2011 עלה רק ב-7% ל-94.2 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 88.2 מיליון שקל ב-2010. בשנים עברו, התרגלו המשקיעים של רמי לוי לשיעורי צמיחה דו ספרתיים ברווח הנקי של החברה.
לכתבות נוספות אודות רמי לוי :
- רמי לוי סילק את חיתולי פמפרס מהמדף
- סלולר רמי לוי יצא לדרך: הלקוחות הסתערו
- רמי לוי: אמכור דירות ואופטימיל בזול
עדויות לפגיעת המחאה החברתית, עליית שכר המינימום והגידול בהוצאות השיווק בתוצאות רמי לוי בהשוואה לשנים הקודמות, אפשר למצוא בעובדה שמכירות החברה צמחו ב-30% ברמה השנתית, בזמן שהרווח הנקי גדל בשיעור חד ספרתי.
בדו"ח הדירקטוריון, מציינת החברה כי המחאה החברתית אילצה אותה למבצעים מעמיקים ולהוריד מחירים כמענה וכהזדהות עם המחאה ולקראת החגים. "באופן זה שמרה החברה על מעמדה ומיצובה כרשת מרכולים המציעה את סל המוצרים במחיר הזול ביותר, כשהיא עומדת לצד המחאה ולא כמי שהמחאה מופנית נגדה", כך סיכם למעשה דירקטוריון החברה את האסטרטגיה בה נקטה במהלך המחאה.
ברמי לוי רואים את השפעת המחאה כזמנית, היות והדירקטוריון צופה שרמת הרווחיות הגולמית שלה תשוב לעלות ברבעונים הבאים. בנוסף, מציין הדירקטוריון כי פתיחת סניפים חדשים, שיפור תנאי הסחר והקדמת תשלומים לספקים במידת הצורך, ישפרו את הרווחיות הגולמית.
"נכון למועד כתיבת דו"ח זה, החברה מנהלת את הסכמי הסחר שלה, כאשר כוח הקנייה שלה כולל את כוח הקנייה של החברה כולל את כח הקנייה שלה יחד עם כח הקנייה של הזכיין שלה שנהנה מתנאי הסחר של החברה. נכון למועד כתיבת דו"ח זה כח הקנייה של החברה יחד עם כח הקנייה של הזכיין מבטא עסק שהמכירות שלו עומדות על מעל ל-2.8 מיליארד שקל בשנה. עובדה זו עוזרת לחברה לשפר את הסכמי הסחר שלה גם בתנאי התחרות הקשה השוררת בשוק בלי לפגוע במחירים התחרותיים שהיא מציעה", עוד נכתב בדו"ח הדירקטוריון.
רווחי החברה לפני מימון, מסים והוצאות חד פעמיות (EBITDA) של הרשת הסתכמו בשנת 2011 בכ-140.4 מיליון שקל, גידול של כ-9.85% בהשוואה לכ-127.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד
הרווח התפעולי של רמי לוי בשנת 2011 גדל בכ-6.6% לכ-123.1 מיליון שקל (והיווה 5.54% מהמכירות), בהשוואה לכ-115.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2010 (6.77% מהמכירות). שיעור הרווח התפעולי של הרשת בהשוואה למכירות נשחק, עקב התגברות התחרות והצורך לצאת תקופות במבצעי מכירות לאור המחאה החברתית.
ברבעון הרביעי של 2011 גדלו הכנסותיה של רשת רמי לוי שיווק השקמה בשיעור של כ-17.8% והסתכמו בכ-583.2 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך כ-495.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2010.
הפדיון למ"ר בסניפים זהים של הרשת עלה ב-3.03% ב-2011 מ-75.88 שקל ל-78.18 שקל. הפדיון בחנויות זהות של הרשת עלה ב-3.07% מ-1.471 מיליון שקל ל-1.516 מיליון שקל. הפדיון למ"ר בממוצע בסניפי הרשת עלה ב-1.6% ל-79.76 שקל. הפדיון לעובד של רמי לוי עלה ב-5.2% מ-751.74 שקל ל-790.73 שקל.
כמו בשנים הקודמות, מרבית הצמיחה של רשת רמי לוי נבעה מפתיחתם של סניפים חדשים של הרשת שהוסיפו ב-2011 כ-706 מיליון שקל של מכירות.
250 אלף לקוחות בסלולר בתוך שנתיים
רשת השיווק הציבה לעצמה יעד להגיע ל-100 לקוחות ברשת הסלולרית הווירטואלית שפעילותה החברה בספטמבר 2011. בתוך שנתיים של פעילות מצפה רמי לוי להגיע ל-250 אלף לקוחות.
נכון למועד הדו"חות הכספיים, מספר הלקוחות הרשומים לשירותי הסלולר הווירטואליים שמספק רמי לוי, על בסיס רשת התקשורת של פלאפון, עומד על 40 אלף. המשמעות היא שאם רמי לוי ימשיך בקצב הגיוס הנוכחי הוא צפוי לעמוד ביעד שהציב. יחד עם זאת, מציינת החברה שפעילותה בשוק הסלולר אינה מהותית לתוצאות הקבוצה.
פסגות: "נתח השוק של החברה עלה"
"דו"ח חלש אך בצפי שלנו. ניכרת המשך צמיחה גבוהה בהכנסות בעיקר הודות לפתיחת סניפים חדשים, אך שחיקה ברווחיות ונסיגה ברווח התפעולי והנקי", כתב אביעד שימון, אנליסט בבית ההשקעות פסגות בתגובה לדו"חות החברה.
חלק מהירידה בשיעור הרווח התפעולי מסביר שימון בעובדה ש"הרשת השקיעה בהוצאות תפעוליות מוגבורת לצורך השקת פעילות MVNO (מפעיל סלולרי וירטואלי) ופתיחת סניפים חדשים ברבעון הראשון ללא הכנסות בצידן".
בשורה התחתונה אומרים בפסגות: "הדו"ח ממחיש המשך גידול בנתח שוק בצמיחת SSS ופדיון למ"ר. אנו סבורים כי על אף האתגרים הרבים בסביבה העסקית, רמי לוי ממוצבת היטב ומהווה השקעה מתאימה לרוח התקופה".
רמי לוי ואשתו נהנו משכר של 8 מיליון שקל
הוצאות המכירה והשיווק של הרשת הסתכמו ב-2011 ב-339.6 מיליון שקל, לעומת 251.4 מיליון שקל ב-2010. מדובר בגידול חריג של 35.1% אותו מסבירה החברה מעליה בהוצאות השכר לאור צו ההרחבה שהרחיב את הוראות ההסכם הקיבוצי ברשתות השיווק.
רמי לוי נהנה ב-2011 משכר בעלות של 4.83 מיליון שקל, ואילו אשתו, עדינה לוי המשמשת כגזברית החברה, נהנתה ב-2011 משכר בעלות של 3.22 מיליון שקל. שכרו של רמי לוי כלל תשלומי שכר של 1.38 מיליון שקל ומענק של 3.45 מיליון שקל. אשתו של רמי לוי נהנתה משכר של 959 אלף שקל ומענק של 2.26 מיליון שקל.
שמוליק לוי, המשמש כסמנכ"ל תפעול ברשת נהנה משכר בעלות של 756 אלף שקל. דרור לוי, מנהל סניף ברשת רמי לוי נהנה משכר בעלות של 373 אלף שקל ואילו רון אפרתי המשמש כיועץ משפטי של הרשת נהנה משכר בעלות של 410 אלף שקל.
רמי לוי מסר בתגובה: "ברצוני לציין, כי אשתקד ביקשתי שהאסיפה הכללית תאשר לי ויתור של 50% מגובה המענק המגיעים לי ולרעייתי עדינה, אולם המשקיעים המוסדיים לא אישרו לנו את הפחתת השכר האמורה. כתוצאה מהאמור, החברה מנוהלת על ידי בארבעת החודשים האחרונים מבלי שעדינה ואנוכי מקבלים שכר כלשהו מהחברה. ברצוני להדגיש עוד, כי ברבעון שעבר הודעתי על ויתור מרכיב המענק בשכרי לטובת העברת השכר לעובדי הרשת.
"כמו כן, אני בוחן בימים אלה את הנושא ומתכוון לבקש להפחית מהשכר של עדינה ושלי, כדי להתאים את שכרנו לרוח המחאה החברתית הקיימת כיום בקרב הציבור בכלל וציבור המשקיעים בפרט".