ניסאן תחזיר את דאטסון לחיים, עם דגם זול במיוחד
מותג המקור למכוניות ניסאן, יוחזר לחיים על-ידי היפנים. הפעם כיצרנית מכוניות זולות לשווקים מתפתחים, ואולי גם לאירופה וישראל. וכן, יהיה כנראה קשר הדוק לדצ'יה הרומנית
ניסאן הודיעה רשמית על כוונתה להחזיר לחיים את מותג דאטסון (Datsun). נשיא רנו וניסאן, קרלוס גוהן, אמר במסיבת עיתונאים שנערכה ביפן כי המותג יתאפיין במכוניות עממיות וזולות, ובתחילה ייועד בעיקר לאינדונזיה, הודו ורוסיה. עם זאת, בהמשך הוא צפוי להגיע לשווקים נוספים ברחבי העולם, וייתכן כי ניסאן אף תחזיר אותו לשווקי המערב - בהם אירופה וארה"ב.
אם זה יקרה, אנו עשויים לראותו גם בישראל, אם כי מכונית ראשונה צפויה בתוך כשנתיים ועדיין מוקדם לדבר על תוכניות שיווק של ממש. דגמי דאטסון המקוריים לא שווקו אצלנו.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
ניסאן צפויה לבסס את מכוניות דאטסון על דגמי דצ'יה הרומנית, מותג המכוניות הזולות של רנו. מדובר במכוניות בסיסיות מאוד במונחי אירופה וארה"ב, אך מודרניות ביחס לדגמים הנמכרים כיום בשווקים מתפתחים. המכונית הראשונה שתושק תהיה ככל הנראה סדאן קטנה בסגנון הלוגאן, אך ניתן לשער כי המותג יכלול סדרה של דגמים, בהם מיניוואן, רכב פנאי והאצ'בק.
מותג דאטסון יצא לדרך בשנת 1931, כשמה של מכונית קטנה שיוצרה על-ידי חברת קוואישינשה (Kwaishinsha) היפנית. בתחילה השם אוית Datson, כדי לסמל חיבור בין השם DAT של המכונית הגדולה יותר, לבין המילה Son (בן) באנגלית. לאחר שקוואישינשה נרכשה על-ידי ניסאן ב-1933, אז תאגיד בורסאי, שונה השם ל-Datsun במשמעות של המילה שמש (Sun) כמחווה לשמש בדגל היפני, וגם מכיוון ש-Son ביפנית מתורגם למילה הפסד.
ניסאן השתמשה במותג בלעדית למשך שנה אחת בלבד, ומ-1934 שיווקה מכוניות תחתיו ותחת שמה. מותג דאטסון המשיך להימכר בשווקים שונים עד שנת 1986, כאשר המכונית המפורסמת ביותר שלו היתה הפיירליידי (שנודעה גם כ-240Z), אימה הרוחנית של ניסאן 370Z הנמכרת כיום. בשנים האחרונות עלו שמועות בנוגע לחזרת המותג מספר פעמים, אך עד עתה לא התקבל לכך אישור רשמי.