שתף קטע נבחר

747 נסגרה, אוהדים לא יודעים אם יטוסו לברצלונה

כפי שנחשף ב‭:ynet-‬ חברת 747 הפסיקה את פעילותה, ומאות נוסעים שרכשו חופשה לפסח עלולים להישאר בארץ. אחרים נתקעו בחו"ל ולא יכולים לחזור

החברה נסגרה, הלקוחות נתקעו: חברת הנסיעות האינטרנטית 747 הפסיקה במפתיע את פעילותה, ולקוחות שהזמינו באמצעותה חופשות חוששים שחברות התעופה והנסיעות לא יכבדו את כרטיסי הטיסה ושוברי המלון שהזמינו. כך למשל עשרות לקוחות של החברה, שהזמינו חבילת כדורגל לברצלונה, גילו אתמול שכלל לא ברור אם יוכלו לצאת בסוף השבוע לחופשה שכבר שילמו עליה.

 

בנוסף להם, גם מאות נוסעים ליעדים אחרים שביצעו הזמנות בחברה לחופשת הפסח, גילו אתמול כי החברה סגרה את משרדיה, איש בחברה אינו עונה לטלפון, מנכ"ל החברה, רונן פרץ, אינו משיב להודעות, וחברות נסיעות מודיעות לנוסעים כי עליהם לשלם כסף נוסף כדי לשוב מהחופשה. באתר החברה, אגב, עדיין מצוין בעמוד הראשי כי היא חוגגת 7 שנים לקיומה בשלל מבצעים והנחות.

 

דנה גרוסוירט סיפרה לנו אתמול כי לפני מספר ימים היא רכשה חבילת נופש בכרתים כמתנה להוריה. הם טסו ביום שני, באמצעות חברת קווי חופשה. יום לאחר שהגיעו לכרתים נמסר להם כי ייתכן שהטיסה תוקדם, וכמה שעות לאחר מכן התקשרו אליהם נציגי הספק, חברת קווי חופשה, והודיעו להם כי מכיוון שחברת 747 הפסיקה את פעילותה ולא העבירה להם את הכסף, הם לא יכולים להחזיר את הוריה בחזרה לארץ. "אמרו להוריי שהם אמורים לשלם את מלוא החופשה ששילמו פעם נוספת, ושעליהם לבטל את העסקה שביצעו מול חברת כרטיס האשראי. זה פשוט אבסורד‭,"‬ אמרה גרוסוירט.

 

אתמול נותקה חברת 747 ממערכת הסליקה של ‭,IATA‬ ארגון חברות התעופה הבינלאומי. משמעותו של צעד זה היא שאם החברה תשוב לפעול, היא אינה יכולה לבצע הזמנות של כרטיסי טיסה בחברות התעופה הסדירות, זאת עד שתסדיר את כל חובותיה מול הארגון.

 

מנכ"ל חברת ‭,747‬ רונן פרץ, התחמק אתמול מלענות לשאלות "ממון‭."‬ במשך כל היום הטלפון שלו היה לא זמין או תפוס, וכשנשלח אליו מסרון עם בקשה לתגובה, הוא חזר, עם מסרון, כעבור כמה שעות והודיע כי ישוחח איתנו בערב. ניסיונותינו להתקשר אליו מיד לאחר מכן נשארו ללא מענה.

 

מנכ"ל חברת קווי חופשה, שסיפקה את החופשות לנוסעים שנמצאים בכרתים, אמר אתמול ל"ממון" כי על הנוסעים לבטל את החיובים של חברות כרטיסי האשראי (שכבר הורדו מחשבונות הבנק שלהם‭,(‬ לשלם לו את מלוא החופשה פעם נוספת, והוא יסתדר איתם לאחר שישובו לארץ.

 

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, אמר אתמול כי מרגע שלקוח רכש כרטיסי טיסה או שוברי מלון אצל סוכן נסיעות, והמוצרים האלה אושרו על ידי סיטונאי התיירות, יש בין הלקוח לבין הסיטונאי הסכם מחייב שסיטונאי התיירות אינו יכול להתנער ממנו בשל חדלות פירעון של סוכן הנסיעות. כלומר, אם לקוח רכש כרטיסי טיסה באמצעות אתר ‭,747‬ שהוזמנו אצל חברת קווי חופשה, לדוגמה, מרגע שקווי חופשה קיבלה את ההזמנה, אישרה אותה והנפיקה כרטיסי טיסה, היא חייבת לעמוד בהסכם מולו. במקרה המדובר היא חייבת, ללא כל תמורה מצד הלקוחות, להחזיר לארץ את הנוסעים שנסעו באמצעותה לכרתים או לכל יעד אחר.

 

הכתבה התפרסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מחכים לטיסה בנתב"ג (אילוסטרציה)
צילום: נועם מושקוביץ
מומלצים