איך מביאים תיירים לארץ? עם תחרות יופי רוסית
בתחרות ראשונה מסוגה בארץ, נבחרה השבוע "מיס טוריזם" הרוסיה באילת. המטרה: עידוד תיירות לישראל. בין השופטים: שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב. ארץ ישראל יפה
רוצָה לעבוד בתחום התיירות ברוסיה? כדאי שתהי יפה. השבוע ננעלה באילת תחרות "מיס טוריזם הרוסית" בחסות משרד התיירות הישראלי. המטרה: למנף את ישראל כיעד תיירותי בקרב תושבי רוסיה.
עוד בערוץ התיירות:
- רטוב וחם: מלחמת המים הלאומית של תאילנד
בתחרות ראשונה מסוגה בארץ, הוכתרה מלכת היופי הרוסיה מתחום התיירות. כ-305 מועמדות נרשמו לתחרות ומתוכן נבחרו כ-25 מועמדות סופיות. הקריטריונים לתחרות: טווח גילים בין 18 ל-30, יופי, השכלה ונתון חובה - עוסקת בתחום התיירות. שלב חצי הגמר נערך בחודש מארס במסגרת יריד התיירות שהתקיים במוסקבה. לאחר ששר התיירות סטס מיסז'ניקוב פתח את הביתן הישראלי, פנה לעיסוקו כאחד משופטי התחרות. שר התיירות אף פרסם תמונה שלו בפייסבוק כשהוא מצולם בחברת המועמדות וזכה לביקורת רבה לאחר שהתמונות הוסרו.
לגמר הגיעו 13 מועמדות סופיות. ביום ראשון הן נחתו באילת כשהן מלוות באנשי תקשורת מרוסיה ובאנשים הקשורים לתחרות, בהם מלבישות, מאפרים וצוותי צילום והוזמנו. במהלך ההכנות לתחרות הצטלמו הבנות לקליפ מיוחד שיוצג בתקשורת ברחבי רוסיה. הקליפ צולם על רקע נופי העיר אילת ונופי ישראל בכלל, בהם ים המלח וירושלים ונועד לעודד את התיירות הרוסית לישראל.
הגמר נערך במלון הנסיכה באילת, כשהזוכה העונה לשם סבטלנה דובוונקו, זכתה מלבד בתואר הנחשק גם בטבעת יהלום בעלת קארט אחד ובחופשה זוגית בת שבוע באחד ממלונות רשת ישרוטל, שנתנה חסות לתחרות.
מרוסיה לאילת. המתמודדות בגמר "מיס טוריזם" (צילום: יאיר שגיא)
בין המועמדות - שוטרת במשטרת התיירות
התחרות זכתה לחשיפה תקשורתית נרחבת ברוסיה. אלכס זיטניק מחברת סאוטקרוס, מארגני התחרות, מספר: "המטרה העיקרית לקיום התחרות בישראל בכלל ובאילת בפרט, היתה למנף את ישראל כיעד תיירותי בקרב תושבי רוסיה דרך התחרות".
ביום שני נערכה בחירת חביבת הקהל, וסרטון ראשון כבר שודר בתקשורת הרוסית. ביום שלישי בערב התקיימה תחרות הגמר במסגרתה נבחרה הזוכה הגדולה. למחרת הזכייה הוזמנה הזוכה לצלילה עם כרישים בבריכת המצפה התת-ימי באילת, ואת שאר היום העבירו הבנות ביחד עם פמלייתן בביקור בים המלח ובירושלים.
בין המועמדות בתחרות נמנו עובדות בסוכנות נסיעות, בעלת משרדי נסיעות עצמאי, עובדת בתחום המלונאות והתעופה ומועמדת אחת המשרתת כשוטרת במשטרת התיירות ברוסיה. בנוסף ליופי חיצוני, היה על הבנות להפגין ידע נרחב בכל הקשור לאתרי תיירות, עם דגש על ידע על מדינת ישראל.
התחרות נערכה בחסות משרד התיירות, רשת ישרוטל, מכרות אבן אילת, מוצרי אהבה, התאחדות המלונות באילת אשת טורס והרשות לפיתוח ירושלים. התחרות אורגנה על ידי חברת סאוטקרוס הנחשבת לאחת מחמש חברות הנסיעה הגדולות ברוסיה. זוהי פעם ראשונה שמתקיימת תחרות מסוג זה, כשבכוונת המארגנים להפוך את התחרות למסורת.