דו"ח: גברים מצליחים יותר מנשים בפסיכומטרי
דו"ח המרכז הארצי לבחינות והערכה מעלה כי בשנת 2011 נבחנו יותר נשים, אבל הגברים רשמו ממוצע ניקוד גבוה יותר. הציון הממוצע הכללי: 534 - נקודה פחות מאשר ב-2010
נשים נבחנות יותר בפסיכומטרי, אבל ממוצע הניקוד של הגברים גבוה יותר - כך עולה מדו"ח נתוני הפסיכומטרי לשנת 2011 שפרסם הערב (יום ג') המרכז הארצי לבחינות והערכה. בדו"ח צוין כי יותר ממחצית הנבחנים (56%) היו נשים ושממוצע הניקוד לגברים היה גבוה ב-43 נקודות מזה של הנשים (561 לעומת 518).
עוד בערוץ החדשות של ynet:
ח"כים בקדימה בוחנים: פרישה ומירוץ עם לבני
חשד לאונס קבוצתי בתום מסיבת סיום, 4 נעצרו
המבקר: הורים שילמו מיליארד שקל יותר מהמותר
הפער בניקוד דומה לפער שנמצא גם בשנים קודמות. במרכז הארצי לבחינות והערכה הסבירו כי חלק מן הפער בין המינים נובע מכך ששיעור הנשים הבוחרות להיבחן הוא גבוה הרבה יותר ולכן יש בקרבן שיעור גבוה יחסית של בעלות יכולת נמוכה יותר.
מהדו"ח עולה עוד כי בשנה החולפת היו 76,395 נבחנים (לעומת 72,772 ב-2010), והציון הממוצע היה 534 – נקודה אחת נמוך מן הממוצע ב-2010. מתוך כלל ההיבחנויות 49,898 היו בעברית, 23,547 בערבית, 2,379 ברוסית ו-1,571 בשפות אחרות. כמו כן, מעיון בציוני הבגרות המדווחים על-ידי הנבחנים עולה כי את ממוצע הבגרות הגבוה ביותר משיגים הנבחנים בערבית (89) ולאחריהם הנבחנים בעברית (87) ורוסית (85).
מהנתונים עולה עוד כי הבחינה הפסיכומטרית התקיימה בחמישה מועדים בשנה והציון הממוצע הגבוה ביותר בעברית התקבל במועדי פברואר (569), אפריל (571) ודצמבר (571) והנמוך ביותר במועד יולי (557). עם זאת, במרכז הארצי לבחינות והערכה מדגישים כי ההבדלים הם מקריים ואין להסיק מן ההבדלים בממוצעים בין המועדים השונים על הכדאיות להיבחן במועד זה או אחר.
"פי שלושה נבחנים חוזרים בערבית"
עו"ד ערן שטיין, מנכ"ל "סמארט פסיכומטרי" אמר: "הנתונים של המרכז הארצי תואמים את מה שאנחנו רואים בשטח מבחינת הנרשמים לקורסי הכנה. ניתן גם להבחין שמגמת הירידה
שהייתה בשנים האחרונות במספר הנבחנים בפסיכומטרי הופסקה וחזרנו לרמת הנבחנים של לפני חמש שנים. בחודשים האחרונים אנו עדים לעלייה משמעותית בהרשמה לקורסי הקיץ וזאת בשל הרצון של התלמידים להספיק להירשם ולגשת לבחינה עוד לפני שייכנס חלק החיבור לתוקף".
אסנת הבר-קוטון, מנכ"לית רשת החינוך והפסיכומטרי "אנקורי" הוסיפה: "על פי הנתונים הידועים לנו אוכלוסיות מוחלשות ניגשות לבחינה מספר פעמים כדי לשפר ציונם ויש לפחות פי שלושה נבחנים חוזרים בערבית מאשר בעברית, ולצערי המרכז הארצי לא משקיע מספיק משאבים או מאמצים לצמצום הפערים".
Read this article in English