גרסה מוזלת במיוחד לקיה סורנטו: 188 אלף שקל
יהיה מעתה זול משמעותית מתאומו, יונדאי סנטה-פה: ויתור על הנעה כפולה יחסוך עשרות אלפים, ויעמיד את מחיר רכב הפנאי הגדול על 188 אלף שקל. ועוד פרטים על ה-K9 המפוארת, שיתכן ותגיע לישראל
חברת טלקאר, יבואנית קיה, השיקה לאחרונה גרסה חדשה ומוזלת של הסורנטו. רכב הפנאי הגדול, שהושק בשנת 2009 ועבר מתיחת פנים לפני כחודש (רענון שעדיין לא הגיע לישראל), יוצע במחיר נמוך משמעותית מבעבר, למי שיוותר על הנעה כפולה. החסכון יעמוד על 42 אלף שקל, ויוריד את מחיר הבסיס של הסורנטו ל-188 אלף תחרותיים למדי בקטגוריה המציעה שבעה מושבים. מדובר במחיר נמוך ב-47 אלף שקל מזה של יונדאי סנטה פה בסיסי, אחיו התאום של הסורנטו.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- אופנוע ההארלי היפני חצה אוקיינוס - והגיע לקנדה במכולה
הגרסה החדשה מכונה "אורבן" (Urban) מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר עם 174 כ"ס, ובתיבת שישה הילוכים אוטומטית המוכרים - יחידת כוח זהה לזו שבסנטה פה. לסורנטו גם מידות זהות, עם אורך של 468.5 ס"מ, רוחב של 188.5 ס"מ, גובה של 175.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 270 ס"מ. וזה כמובן אינו מקרי, שכן השניים מבוססים על אותה פלטפורמה, שהושקה עוד ב-2006.
רמת הגימור החדשה תכלול אבזור דומה לדגמים ששווקו עד עתה, כולל שש כריות אוויר ובקרת יציבות, מערכת שמע מקורית עם חיבור USB ו-AUX, בקרת שיוט ובקרת אקלים מפוצלת עם שליטה גם ליושבי הספסל האחורי. לסורנטו שבעה מושבים בשלוש שורות (2+3+2). ביצועי הגרסה הדשה יהיו טובים במקצת מאלו של גרסת ההנעה הכפולה: הסורנטו אורבן מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.1 שניות (לעומת 11.6) ולמהירות מרבית של 186 קמ"ש (ללא שינוי). מנגד, תצרוכת הדלק נמוכה יותר ותעמוד על 10.4 קמ"ל בממוצע, לעומת 9.9 קמ"ל בדגם ההנעה הכפולה.
יוקרתית חדשה: KH
מלבד ההכרזה על הסורנטו המוזל, חברת קיה מודיעה השבוע גם על השקת מכונית יוקרה חדשה בדרום-קוריאה. המכונית, שמכונה בשוק הבית K9 אך בשווקי יצוא תכונה ככל הנראה KH, היא ניסיון משמעותי ראשון של קיה להתחרות בב.מ.וו ולקסוס. מדובר במכונית פאר גדולה, עם אורך של 509 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ, גובה של 149 ס"מ ובסיס גלגלים נדיב של 304.5 ס"מ.
למכונית עיצוב המזכיר מאוד את ב.מ.וו סדרה 7 כמעט מכל זווית - כולל תא הנוסעים בעל ידית בורר הילוכים דומה באופן חשוד. התוצאה בכל מקרה נאה למדי, וה-KH תוצע עם מנועים מוכרים מיונדאי ג'נסיס - V6 בנפח 3.8 ליטר עם 290 כ"ס או V8 בנפח זהה עם 334 כ"ס. למנועים תשודך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, שתעביר את הכוח לגלגלים האחוריים.
כפי שנמסר בעבר ל-ynet, בחברת טלקאר שוקלים לשווק את המכונית החדשה בישראל. עם זאת נוכח ניסיון העבר, לא ברור אם ניסיון כזה יצלח - שכן קיה עדיין נושאת תדמית המקשה לשווק מכוניות עם תג-מחיר גבוה, כפי של-KH לבטח יהיה. הוזלת הסורנטו - שהצליח עד עתה הרבה פחות מהסנטה פה למרות תג-מחיר דומה - רק מחזקת את הסברה הזו.