קיקה לא שילמה שכר; חשש להמשך פעילותה
בעלי קיקה ישראל נמצאים במו"מ עם הבנקים, שהקפיאו את מסגרות האשראי לחברת הריהוט. בינתיים, העובדים לא קיבלו את משכורות חודש אפריל; כך נודע ל-ynet. את 2011 סיימה קיקה בהפסד של 44.5 מיליון שקל
חברת הריהוט קיקה לא שילמה לעובדיה את שכר אפריל. חלק מהעובדים עזבו את סניף החברה באזור התעשיה בנתניה, ויש חשש להמשך הפעלתה בישראל. בעלי קיקה נמצאים כעת במו"מ עם הבנקים, שהקפיאו את מסגרות האשראי לחברה - כך נודע ל-ynet.
כתבות נוספות בנושא קיקה :
- קיקה הפסידה 44.5 מיליון שקל ב-2011
- התדמית יקרה מדי: קיקה חותכת מחירים
- לקוחות מתלוננים על קיקה: "קיבלנו שירות רע"
היום הקריטי לגבי המשך פעילותה של קיקה הוא מחר (יום ה'), יום התשלום לספקים. בשלב זה, עדיין לא ברור האם יגיעו בעלי החברה להסדר עם הבנקים, והאם היא תמשיך לפעול בישראל. דוברת החברה אישרה כי השכר אכן לא שולם.
אשטרום רשמה את השקעותיה בקיקה כ"הפסד"
הנתונים על מצבה של קיקה ישראל, שבמקורה הינה רשת אוסטרית, נחשפו בראשית החודש שעבר, בדו"חות הכספיים השנתיים ל־2011 של אשטרום נכסים, המחזיקה בה 15%.
בדו"ח נחשף כי קיקה סיימה את 2011 עם הכנסות של 27 מיליון שקל והפסד של 44.5 מיליון שקל לאחר הפסד של 13.5 מיליון שקל בשנת 2010 (שנת ההיערכות וההקמה).
פתיחת סניף קיקה בספטמבר 2011. בינתיים הלקוחות נעלמו:
עוד נחשף כי את השנה שעברה סיימה רשת הריהוט עם גירעון של 58.2 מיליון שקל בהונה לעומת גירעון בהון של כ־16 מיליון שקל בשנה הקודמת.
סניף החברה, הראשון והיחיד עד כה בישראל, נפתח בספטמבר 2011, אז הסתערו המוני לקוחות ויצרו תורי ענק.
באשטרום נכסים מודים בדו"ח כי בעקבות המידע על מצבה הכספי של קיקה היא החליטה למחוק את מלוא הלוואות הבעלים שנתנה לקיקה עד סוף 2011 בהיקף של 13.7 מיליון שקל. זאת ועוד, ברבעון הראשון של השנה הספיקה אשטרום נכסים להעמד לקיקה הלוואה נוספת של 714 אלף שקל וערבות של אלפי שקלים בשל חובותיה לבנקים.
בסוף השנה כתבו רואי החשבון של קיקה כי קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של קיקה כ"עסק חי". בתגובה החליטה אשטרום נכסים לרשום את כל השקעתה בקיקה עד כה - 19.4 מיליון שקל - כהפסד.
מנכ"ל קיקה ישראל צביקה גולדנברג הודה לאחרונה בראיון ל"ידיעות אחרונות" כי "הצרכן חשב שהוא מגיע ל'איקאה ,'2 וכשראה מצעים יוקרתיים ב1,900- שקל הוא נבהל ואמר 'איזה יקר'".
לדבריו, החנות ניסתה להימנע בכל כוחה מההשוואה לאיקאה, אך הצרכן כבר תייג את קיקה כחנות יוקרה. לכן הוחלט בקיקה להוציא מהמגוון כמה ממוצרי היוקרה, להוזיל מוצרים אחרים ולצאת בקמפיין חדש.