העתיד של וולוו: שיירת מכוניות ללא מעורבות נהג
וולוו ערכה בספרד ניסוי ראשון בכביש ציבורי ל"רכבת מכוניות", שיירה של כלי רכב הנוסעים ללא התערבות נהג. המטרה: הפחתת עומסי התנועה, תאונות דרכים וזיהום אוויר
וולוו ערכה ניסוי דינמי ראשון למכוניות אוטונומיות בכביש ציבורי. הניסוי נועד לבדוק את יעילותן בנסיעה בשיירה - מעין רכבת של מכוניות - בה המכונית המובילה קובעת את הקצב, והיתר נוסעות מאחוריה במרווח קבוע. כל זאת ללא התערבות כלשהי של נהג. אם תאושר לשימוש, תאפשר הטכנולוגיה לנוסע להתמקד בפעילות אחרת במקום נהיגה, תפחית את מספר תאונות הדרכים ותצמצם את הגודש בכבישים - ובכך גם את זיהום האוויר. כך לפחות מאמינים השוודים.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- טויוטה GT86 - האם היא מספיק טובה?
המכוניות שלקחו חלק בניסוי מצוידות בסוללת חיישנים, המנטרים את מיקום המכונית ביחס לנתיב ולרכב מלפנים. בדומה למערכות השיוט האדפטיביות שכבר מוצעות כיום במכוניות יוקרה, המכוניות מסוגלות לשמור על מרווח קבוע מהרכב שלפניהן. תקשורת בין כלי הרכב מאפשרת להעביר מידע בזמן אמת לגבי זווית ההגה, בלימה והאצה, ובכך לשמור על מרווחי בטחון קטנים במיוחד. כאשר שיירות נוסעות במהירות גבוהה, הסיכוי ליצירת עומס תנועה נמוך יותר - פקקים נוצרים כתוצאה מהאטה של רכב מהיר מאחורי רכב איטי ממנו.
המכוניות בניסוי - כולל משאית אחת - נסעו במרחק של שישה מטרים בלבד האחת מהשנייה, כאשר לפניהן משאית מובילה. מהירות הנסיעה נקבעה על 85 קמ"ש. מדובר בשיאו של הליך פיתוח מתמשך, שהחל בוולוו בשנת 2009 וצבר כבר נסועה של כ-10,000 ק"מ - עד עתה כולם במסלולי ניסוי סגורים. הפעם, בכביש ציבורי מהיר בסביבת ברצלונה, ספרד, "רכבת האספלט" נסעה 200 ק"מ שעברו ללא אירועים מיוחדים - כך על-פי וולוו.