מאזדה MX-5 עוברת מתיחת פנים נוספת
מחליפת הרודסטר הספורטיבית של מאזדה מתעכבת, ובינתיים עובר הדור השלישי מתיחת פנים נוספת. בתפריט: עיצוב מעודכן ובטיחות משופרת
מאזדה MX5 (בעבר מיאטה) מתרעננת, עם עדכון קוסמטי קל ושיפור לבטיחות. המכונית משווקת כבר ביפן (תחת שמה המסורתי - "מאזדה רודסטר"), ועולה שם בין 2.33 ל-2.92 מיליון ין (144-115 אלף שקל לפני מסים בישראל). אצלנו אין כרגע שיווק סדיר של ה-MX-5, לדברי יבואנית מאזדה, חברת דלק מוטורס, עקב שער הין הגבוה שמחייב את ייקור הדגם. לפני עליית שער המטבע והשהיית השיווק, עמד מחירה אצלנו על קרוב ל-200 אלף שקל, והיא הייתה מכונית הרודסטר הנמכרת ביותר בישראל במרבית שנות שיווקה.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
ה-MX-5 המחודשת זוכה לחרטום חדש, אותו מגדירה היצרנית "אגרסיבי" יותר. כעת הוא כולל סבכה קדמית גדולה ופתחי איוורור שונים בצדדים. לפגוש הקדמי החדש משמעות גם מבחינת בטיחות, ומסייע בהגנה (יחסית) על הולכי הרגל במקרה תאונה, יחד עם מכסה מנוע אקטיבי המתרומם בחלקו האחורי. זה האחרון מרחיק את המכסה מהמנוע ומייצר כך מעין "כרית אוויר" - כך מאזדה.
מלבד שינויים אלו, הרודסטר המחודשת זוכה גם לשינוי במפת המצערת, בכדי להקנות תגובת דוושה ליניארית יותר ביציאה מפניות. יחד עם שדרוג מגבר הבלימה ותחושת דוושת הבלם, במאזדה מבטיחים חווית נהיגה ספורטיבית משופרת.
ה-MX-5 תמשיך להימכר עם מנוע 2.0 ליטר המספק 161 כ"ס, ותיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית. זו האחרונה לא הוצעה בישראל בדור הנוכחי. הרודסטר מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.6 שניות, ולמהירות מרבית של 213 קמ"ש.