גוגל לוחצת על מדינות לקבלת נישואים חד מיניים?
גוגל השיקה קמפיין חדש בשם Legalize Love שנועד לשכנע חברות מסחריות להעסיק עובדים מהקהילה הגאה. עם זאת, חלק מאתרים פירשו את החלטת גוגל כניסיון לשכנע מדינות לאשר נישואיים חד מיניים
האם גוגל מנסה לשכנע מדינות לתמוך בנישואים חד מיניים? כנראה שלא. אבל ענקית החיפוש כן מנסה לשכנע חברות מסחריות אחרות לגלות סובלנות ולהעסיק עובדים מקרב קהילת הלהט"ב.
לפי דיווחים ברשת, החברה השיקה קמפיין בשם "Legalize Love" (לגליזציה לאהבה) שמכוון למדינות שבהן ישנם חוקים המפלים את האוכלוסייה הגאה כמו סינגפור שבה יש חקיקה אנטי הומוסקסואלית, או פולין שבה הכנסייה הקתולית מונעת מהפוליטיקאים לעגן בחוק נישואים חד מיניים.
במסגרת הקמפיין גוגל מתכננת ליצור שיתופי פעולה עם חברות מקומיות, ולתמוך בארגונים חדשים הפועלים מתוך אותם האינטרסים. בהודעה של גוגל נכתב כי המטרה הכללית של "לגליזציה לאהבה" היא לקדם תנאי עבודה בטוחים לעובדים גאים בתוך ומחוץ לחברות במדינות עם חוקים אנטי-גאים.
לאמץ מדיניות שיוויונית
בנוסף, במפגש שהתקיים בין נציגי הקהילה בלונדון עם מארק פאלמר- אג'קומב (Palmer-Edgecumbe) , בכיר בגוגל, הוא אמר, "אנו רוצים שהעובדים שלנו, הומואים, לסביות או טראנסג'נדרים, יחוו את אותן החוויות מחוץ למשרד, כפי שהם חווים בתוכו (...) סינגפור רוצה להיות מרכז כלכלי ומובילה עולמית, ואנו יכולים לשכנע אותה שהמשמעות של להיות מרכז כלכלי היא לאמץ מדיניות שיוויונית כלפי בני האדם, ולא להתחשב באוריינטציה המינית שלהם". דברים צוטטו ב- dot429, אתר לפיתוח קשריים עסקיים של הקהילה הגאה.יכול להיות שציטוט זה הוא אחד הסיבות לבלבול שחל ברשת בנוגע למניעה של גוגל. בעוד שהחברה יוזמת פעולות כדי לשכנע חברות מסחריות לנהוג בליברליות, רבים פרשו זאת כניסיון התערבות מבורך מחוקים של המדינות עצמן. ב-CNET למשל, הכותרת הצהירה כי גוגל פונה למדינות כדי לשכנע אותן לקבל חוק נישואים חד מיניים, ואתרים נוספים הפיצו את הבשורה. עם זאת, גוגל דאגה במהרה להגיב לשמועות ולהבהיר שהקמפיין מתמקד בזכויות אדם והפלייה במקום העבודה.
למרות הסתייגותה של גוגל מהפרשנות שהיא מתכוונת להתערב בפוליטיקה, אי אפשר להתעלם מהעבודה שהיא למעשה אכן מתערבת. הרי כפי שאנו כבר למדנו זאת על בשרנו, להחלטות של חברות גדולות במשק יש השפעה על התנהגות הפוליטיקאים וביכולתם להפעיל לחץ לשנות אפילו חקיקה.
למה היא מעורבת?
השאלה המעניינת שעולה היא מדוע שגוגל, חברה מסחרית המונעת משיקולי רווח, תשיק קמפיין המהווה התערבות במדיניות של חברות ומדינות זרות? ראשית תאמינו או לא באמת אכפת להם, גוגל מוכרת כחברה פעילה במאבק לזכויות הקהילה. במסמך שכותרתו "זכויות הלהט"ב הן זכויות אדם", החברה מפרטת את הפעולות שלה למען הקהילה, ביניהן: השתתפויות במצעדי גאווה ברחבי העולם (כן, גם תל אביב), קיום סמינרים העוסקים בתעסוקה ותמיכה בארגונים הפועלים לשינוי החברה ושיפור מעמדם של הומואים ולסביות.
שנית, כפי שביטא זאת פאלמר- אג'קומב, מדיניות אנטי-גאה מזיקה לגוגל. "אנו פועלים מדינות רבות ויש לנו כוח עבודה עולמי, וכבר קרה לנו שניסנו להעסיק עובדים במדינות שלא מקבלו את האוכלוסייה הגאה, ולא הצלחנו לאייש את המשרה באנשים המתאימים ביותר". ולסיום, אין ספק שמדובר כאן על הוכחת עוצמתה והשפעתה של החברה, שמנסה באמצעות רטוריקה ואמצעים כלכליים להשפיע על מדיניות של חברות מובילות במשק, ומכאן גם על המדינות.