פיז'ו-סיטרואן מבקשת סיוע למניעת סגירת מפעל
ביצרנית הרכב הגדולה PSA חוששים כי ייאלצו לסגור מפעל נוסף בצרפת, ופנו לממשל כדי שיסייע. גם העובדים התבקשו לוותר על חלק משכרם
יצרנית הרכב הצרפתית PSA (פיז'ו-סיטרואן) פנתה לממשל הצרפתי בבקשה למתן סיוע כספי, במטרה לנסות ולמנוע את הצורך בסגירת מפעל שני במדינתה. זאת בנוסף לפנייה שבוצעה לעובדי הקונצרן בכדי שיוותרו על חלק משכרם. פניות אלו הגיעו זמן קצר לאחר שיו"ר PSA, פיליפ וארין, הודיע על תוכנית לסגירת מפעל בסמוך לפריז, צמצום הייצור במפעל נוסף ופיטורי כ-18 אלף עובדים.
יצרנית הרכב הצרפתית מעוניינת לקבל הקלות מס או תמיכה אחרת שתאפשר לה לשמוע על המפעל שלה בליו סנט-אמאן בצפון צרפת. סיוע זה יאפשר ייצור רכב חדש במפעל ולהבטיח את המשך קיומו, כך על-פי גורמים הקרובים למגעים עם הממשל.
"אמרו לנו שהם מבקשים סיוע ממשלתי משמעותי", כך על-פי אחד המקורות. הסיוע עשוי להגיע מתקציב לאומי או מהשלטון המקומי בצפון, כך על-פי מקור שני. את תגובתו של דובר ממשלתי רשמי לא ניתן היה להשיג. דובר PSA סירב לאשר או להכחיש אם היצרנית פנתה בבקשה לקבלת סיוע. "עבור המפעל, הסוגיה העיקרית היא להגיע להבנות עם איגודי העובדים", כך על-פי פייר-אוליבר סלמון, דובר פיז'ו-סיטרואן.
היצרנית הודיעה ביום אתמול (ב') על הסכם לאספקת מסחרית קומפקטית לטויוטה, על בסיס דגמים הנמצאים כיום בייצור (פיז'ו פרטנר וסיטרואן ג'אמפי). דגמים אלו מיוצרים בפס הייצור המצוי בסכנה, בו מועסקים ישירות 2,700 עובדים. אלא שללא הורדת עלויות הייצור במקום - ובכלל זה הסכמה לקיצוץ בשכר - היצרנית הדגישה כי הסיכוי שתבחר בפס הייצור הזה גם לדור הבא של המסחרית קלוש. אחת האפשרויות שנשקלת היא להעביר את ייצור הדגם לספרד.
אתרי הייצור האירופים של PSA סובלים מעודף כושר ייצור, בעקבות הצניחה במכירות הרכב באירופה בגלל המשבר הכלכלי. סגירת מפעל אולניי הסמוך לפריז וגל הפיטורים האחרון, שנובע מסיבה זו בדיוק, עורר גל של מחאה מהממשלה הסוציאליסטית של צרפת, שנכנסה לתפקיד רק בחודש מאי האחרון.