שתף קטע נבחר
 

בטר פלייס Out? רנו מעוניינת בטעינה אלחוטית

רנו הודיעה כי חתמה על הסכם הצהרת כוונות עם חברה אמריקאית, לפיתוח מערכת טעינה אלחוטית - טעינת מכוניות חשמליות בלי צורך לחבר כבל הטענה. ומה יהיה על תחנות החלפת הסוללה?

טעינת חשמליות - בלי צורך בכבל? רנו וחברת הטכנולוגיה קוואלקום (Qualcomm) חתמו על הסכם הצהרת כוונות, במסגרתו יבחנו את האפשרות לשתף פעולה בפיתוח מערכות טעינה אלחוטיות. פירוש הדבר כי בעלי רכב חשמלי לא יצטרכו לחבר את רכבם עם כבל, מה שצפוי לסייע מבחינת בטיחות תשתית הטעינה ויפחית ונדליזם.

 

עמדת החלפת מצברים. רנו בוחנת חלופות ()
עמדת החלפת מצברים. רנו בוחנת חלופות

 

מנגד, זה גם עשוי להצביע על חדשות רעות לחברת בטר פלייס, שמנסה לשכנע את רנו להשתמש בטכנולוגיית החלפת המצברים שלה - בינתיים בהצלחה חלקית בלבד. מבין ארבע מכוניות חשמליות שרנו כבר משווקת בעולם (חמש כולל חשמלית של בת הברית ניסאן), רק מכונית אחת מוצעת עם תאימות לתחנות החלפת המצברים של בטר פלייס - הפלואנס Z.E, ששיווקה הרשמי החל בישראל לאחרונה. יתרה מכך - גם במרבית השווקים בהם הפלואנס משווקת, כלל לא מוצעות תחנות החלפת מצברים, והיא נמכרת כחשמלית נטענת משקע בלבד.

 

בהודעה שפורסמה היום (ג') על-ידי רנו, נמסר כי יצרנית הרכב וחברת הטכנולוגיה יבחנו בתקופה הקרובה שיתוף פעולה רחב היקף בנושא רכב חשמלי. זאת בהמשך לניסוי שמבצעת קוואלקום בבריטניה, אליו תצטרף היצרנית הצרפתית. לפי קוואלקום ורנו, מטרת המחקר היא "להעריך את ההיתכנות המסחרית של טעינה אלחוטית במכוניות חשמליות, ולקבל משוב מנהגים". לצורך הניסוי, שני הצדדים יסבו מכוניות חשמליות של רנו לשימוש בטכנולוגיה - אותה בוחנים כיום מספר גורמים בתעשיית הרכב (בהם טויוטה ומיצובישי).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים