שתף קטע נבחר

מדונה: השמועות על מות המלכה לא היו מוקדמות

האלבום התרסק, על הבמה היא סגרה חשבון עם גאגא, ביקורות המופע היו קטלניות, המעריצים בפריז שאגו "בוז" והדוברת שלה הביאה את ההשפלה לשיא. משהו מאוד רקוב בממלכת מדונה. האם מלכת הפופ מאבדת את כסאהּ?

משהו קורה בארמון של מלכת הפופ, מדונה. משהו מאוד לא טוב. את הסימנים, אותם נמנה מיד, אפשר היה לראות כבר בתחילת 2012, שנה שהיא לבטח לא תרצה לזכור. אבל שפל כמו זה אליו הגיעה בסוף השבוע האחרון, עוד לא ראינו.

 

הקהל זועם על מדונה במועדון "אולימפיה" בפריז, בסוף השבוע

 

נתחיל מהסיפור האחרון: בתום הופעה במועדון בפריז (הופעה שלא מן המניין אלא כזאת שנוספה ברגע האחרון) ההמון זעם על מדונה שירדה מהבמה אחרי 45 דקות בלבד ולא נתנה שואו שלם. זאת, לאחר שהמעריצים נתבקשו לשלם בין 80 ל-280 אירו לכרטיס. בקבוקים הועפו אל הבמה הריקה, זעקות ה"בוז" והקללות נשמעו למרחוק.

 

אבל המבוכה האמיתית הגיעה בתגובת הדוברת של מדונה, ליז רוזנברג, הממעטת להתייחס למקרים מסוג זה, ולמעשה כמעט לא נדרשה לתגובה על כאלה עד היום.

מעבר לחנופה אינסופית לקהל, כתבה רוזנברג: "אנו עושים מאמצים כדי לשמור על מחירי כרטיסים הוגנים", והוסיפה שהפקת המופע עולה כמיליון דולר. "חוץ מזה, הופעות של מדונה במועדונים אף פעם לא נמשכות יותר מ-45 דקות, והמופע היה מעולה. הוא גם שודר למיליוני צופים ביוטיוב".

 

תאמינו לי, אפילו בדובר צה"ל היו עושים עבודת ניסוח טובה יותר. מעולם, ב-30 שנות הקריירה של מדונה, לא נדרשה הדוברת הוותיקה שלה לפרסם הודעה דומה, בטח שלא בלשון מתנצלת שכזו, בטח ובטח שלא להסביר אורך מופע, לכתוב בעצמה עד כמה הוא היה נהדר ומעבר לכל - לתרץ מחירי כרטיסים.

 

ולא, הבעיה היא לא של הקהל. ב-2012, גם למעריצים השרופים ביותר של מדונה בפריז מותר לצעוק "צדק חברתי" ולשאול מדוע אלו הם המחירים. וברור שהם ירשו זאת לעצמם כאשר האווירה הכללית בצרפת היא אנטי-מדונאית לחלוטין, לאחר שזו הציבה את אשת הימין הצרפתית מרין לה-פאן כחלק מה-VJ בהופעותיה, כשעל פרצופה הודבק צלב קרס.

 

הלוואי שבכך היו מסתכמות הבעיות של מדונה

אבל האותות, כאמור, ניתנו כבר בשלב מוקדם יותר. כבר במרץ השנה, כאשר יצא אלבום האולפן ה-12 של מדונה, "MDNA", גבות רבות הורמו. המבקרים בעולם לא יצאו מגדרם, ואת מה שרבים כינו "אוסף סגנונות של מלכת הפופ", המבקרים קטלו והגדירו כ"בלאגן מוזיקלי".

 

אבל עזבו את המבקרים, מה אנחנו מבינים. הקהל - הצביע ברגליים. האלבום "MDNA" מכר עד היום, יותר מארבעה חודשים אחרי צאתו, פחות מחצי מיליון עותקים בארצות הברית. כישלון מסחרי מוחץ עבורה. האלבום הקודם, "Hard Candy", שגם הוא לא נחשב לאחד הגדולים של מדונה, נמכר עד היום ב-750 אלף עותקים, מרביתם אגב, בתוך פרק הזמן הראשוני - אותם שלושת החודשים מאז צאתו.

 

אם תרצו ללכת קצת יותר אחורה, "Confessions on a Dancefloor" מ-2005 נמכר ב-1.7 מיליון עותקים בארצות הברית בלבד, ו"Music" המוצלח מתחילת העשור הקודם בכ-3 מיליון עותקים בארצות הברית.

 

 מדונה חושפת שד בהופעה באיסטנבול (דקה 2:58). למה מלכת הפופ הגדולה צריכה את כל הפרובוקציה הזו?

 

אבל עוד יותר מההחלטות המוזיקליות התמוהות של מדונה באלבום האחרון שכנראה הביאו לכשלונו, לא ברורה היתה ההחלטה שלה לצאת אל הבמות בתוך הזמן הקצר ביותר בקריירה שלה - בין הוצאת אלבום לסיבוב הופעות.

 

אם בנובמבר 2005 היא הוציאה את "Confessions", אז סיבוב ההופעות החל במאי 2006. שישה חודשי הכנה, אם ספרתם נכונה. אם באפריל היא הוציאה את "Hard Candy", אז סיבוב ההופעות החל רק בסוף אוגוסט. ארבעה חודשים מלאים של חזרות. שלא לומר, חודשים בהם הקהל נחשף ומעכל את החומרים החדשים.

 

הפעם, מדונה מיהרה מדי. בסוף מרץ יצא האלבום "MDNA" וכבר בסוף מאי היא התייצבה אצלנו להופעה ראשונה בסיבוב, באצטדיון רמת גן.

האם חודשיים של הכנות בלבד יכולים לייצר מופע במה ראוי, כמו שכבר ראינו שמדונה הצליחה לעשות במקרים הקודמים?

 

אני חשבתי שלא, וכך גם ניל מקורמיק מהטלגרף הבריטי, שסיפר על ההופעה בהייד פארק בה מדונה "עשתה זאת עם רקדנים, פירוטכניקה, מסכי וידאו, במות זזות, תלבושות, מתופפים מעופפים ו... אה, גם מוזיקה". כך כתב בציניות קלילה. כמוהו אגב, גם מבקרים רבים אחרים, שלא הבינו מה בדיוק רצתה מדונה לומר במופע.

 

ספק אם בתוך חודשיים בלבד של הכנות לשואו שכזה, היא עצמה הבינה. מה בער לה לצאת כל כך מהר, בגיל 53, לסיבוב ההופעות (86 במספר) הגדול ביותר בהיסטוריה שלה? קשה לומר, אבל עכשיו כבר אין ספק, גם כאן נרשמה טעות גדולה שפגעה מאוד בתדמיתה.

 

וגם כשזה נוגע לתוכן המופע עצמו, מדונה טעתה. בשביל מה, לכל הרוחות,

היתה צריכה מלכת הפופ להתעמת על הבמה עם ליידי גאגא על פרשת "Express Yourself / Born This Way" ולזעוק "She's Not Me" בעודה חושפת חלקית את עכוזה? ה"ירידה לרמה" של הטוענת לכתר, בשבתך על כס מלכת הפופ, בינתיים, מיותרת לחלוטין הרי. 

 

ואפרופו חושפת, בשביל מה היתה טובה תקרית ה-א-לה-ניפל-גייט (חשיפת השד של ג'נט ג'קסון בסופרבול) במהלך ההופעה בטורקיה? זו - לא מדונה שהיכרנו קודם, למרות העבר הפרובוקטיבי שלה. וכל אלה הם סימנים נוספים למצבה העגום של מדונה באמצע השנה ה-30 לקריירה שלה.

 

ואם כבר מציינים את השנה ה-30 לקריירה של מדונה, שימו לב לצירוף המקרים המדהים, שאולי סוגר את המעגל המצער הזה. בסוף השבוע האחרון - כן, אותו סוף שבוע בו התקיימה ההופעה המביכה בפריז, מלאו בדיוק 29 שנים לצאתו של "Madonna", אלבום הבכורה שלה, ההוא שכלל את "Holiday" ו-"Everybody" ולהיטים אחרים. עם צאת האלבום נאמר שהמטאור זינק לשמיים, שמלכת פופ חדשה נולדה. בדיוק 29 שנים אחרי, החשש שאור כוכבה של מדונה דועך, ושאותה טוענת לכתר יכולה להתחיל לחמם מנועים.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מדונה על הבמה ברמת-גן. בכורה מוקדמת
צילום: רויטרס
הבמה בישראל. למה הגעת כל כך מהר?
לאתר ההטבות
מומלצים