50 שנה אחרי מותה: מרילין עוברת מתיחת פנים
מרילין מונרו, שדורגה ב-2011 שלישית ברשימת "המפורסמים המתים הרווחיים ביותר", מכניסה בשנה 27 מיליון דולר. קבוצת משקיעים שקנתה חלק מנכסיה החליפה כיוון כדי להמשיך לחלוב את "המותג" 50 שנה נוספות. האסטרטגיה: במקום חולצות מודפסות - סדרת ריאליטי
מרלין מונרו אמנם צברה את תהילתה ב-36 שנות חייה, אבל ב-50 השנים שעברו מאז מותה המותג שלה היה דומה לזה של סופר-סטאר, כך שנראה כי היא מעולם לא עזבה אותנו. הפנים שלה ניבטות אלינו מחלונות ראווה, מוצרים, שערי מגזינים ובקבוקי יין. מאות סרטים בטלוויזיה ובקולנוע עוסקים בדמותה. המראה הבלונדיני שלה הפך לאייקון של נשיות.
מונרו, גם לאחר מותה, ממשיכה לצייץ - ורושמת 54 אלף עוקבים אחרי חשבון הטוויטר הרשמי שלה. בקרוב תוכלו לעטוף את גופכם בחלוקי רחצה של מותג מרילין מונרו, לענוד תכשיטי מרליין, לשים מייק-אפ מונרו ולסור אל סלון היופי "מרילין" הקרוב לביתכם, בסמוך לחנות הבגדים ולבית הקפה מרילין, כך כותב הלוס אנג'לס טיימס.
אחת הסיבות לניסיונות לסחוט עוד כמה דולרים מדמותה היא חגיגת 50 שנים למותה, ב-5 באוגוסט 1962, שמעוררת גל של נוסטלגיה.
נכון לעכשיו, שמה של מונרו ממוקם במקום השלישי ברשימה השנתית של מגזין פורבס ל"מפורסמים המתים הרווחיים ביותר" משנת 2011, עם הכנסה שנתית משוערת של 27 מיליון דולר. השניים שמקדימים אותה הם מייקל ג'קסון ואלביס פרסלי בלבד. בשנתיים שלפני כן, למשל, מרילין לא נכנסה לרשימה, כך שניכר שההתעניינות בה הולכת וגוברת מחדש.
המורה למשחק של מנרו ירש נתח מנכסיה
בנוסף להכנסות ממתן זיכיונות - הסכומים שחברות משלמות עבור שימוש בשמה של מונרו למוצר מסחרי - הניתוח האחרון של פורבס כולל רכישת חלק מנכסיה של מונרו מאנה שטרסבורג - אלמנתו של המורה למשחק של מונרו, לי שטרסבורג, שירש חלק גדול מנכסיה. את הנכסים רכשו בשנת 2012 חברת Authentic Brands Group ושותפתה NECA, ולמרות שמחיר העסקה המדויק לא נחשף, ההערכות עומדות על יותר מ-20 מיליון דולר.
סמנכ"ל השיווק של Authentic, ניק וודהאוס, לא חושף את המחיר ששילמה החברה, אך אומר כי המותג של מונרו הוא "עסק טוב מאוד בשבילנו". לדבריו, החברה עסקה ב"ניקוי המותג" - התרחקות ממזכרות זולות וחולצות עם הדפסים שלה, צמצום הזיכיונות ובמקביל שידרוג מעמד המותג של מונרו, לרבות פרסומת של דיור בטלוויזיה ושימוש בדמותה של מונרו על הפוסטר של פסטיבל קאן האחרון.
חלק גדול מאסטרטגיית המותג, לדברי וודהאוס, היא הרחבת קטגוריות ההלבשה והטיפוח, עם קו פיג'מות וקו בגדי ים, למשל, שצפוי להיכנס לשוק בנובמבר הקרוב.
עוד פרויקטים הקשורים למונרו הם סלון לטיפוח ציפורניים שצפוי להיפתח בפלורידה, סדרת ריאליטי בשם "למצוא את מרילין" בה 12 נשים ירדפו אחרי התהילה של הוליווד, וקו תכשיטים.
3.3 מיליון אוהדים לייקקו בפייסבוק
המותג של מרילין מונרו, כך נראה, צפוי להמשיך להופיע ברשימת הכוכבים המתים המכניסים ביותר, במיוחד על רקע נתון כמו 3.3 מיליון אוהדים בפייסבוק שלחצו "לייק" במיוחד בשביל מרילין. "מתוך כל האנשים שלחצו לייק, שתי קטגוריות הגיל המובילות הן 17-13 ו-24-18", אמר וודהאוס, "היא בהחלט מדברת את בני הנוער".
מנכ"ל Authentic, ג'יימי סאלטר, אמר כי החברה מתאימה את המוצרים של מונרו לאלגנטיות של הזמרת ששרה את השיר "היהלומים הם חבריה הטובים ביותר של האישה". לדבריו, "הכוונה שלנו היא להתרחק מה'מזכרות' ולכוון לרמת הביניים של תחום היוקרה. בין השותפים הנוכחיים שלנו אפשר למצוא את דיור, דולצ'ה וגבאנה, חברת הקוסמטיקה MAC ורשת בתי הקפה 'מרילין מונרו' היוקרתית".
"במובנים מסומים, מונרו היא יותר פופולרית וידועה היום מאשר בעבר", אמר ל-AP לורנס שילר, צלם שהכיר את מונרו בחודשיה האחרונים. בתשובה לשאלה האם ההתפעמות ממרילין תמשיך עוד 50 שנים קדימה, אומר שילר כי הרבה תלוי בשאלה האם התקשורת תמשיך להיות מדיום ויזואלי, כפי שהיתה בעשורים האחרונים. "נקודות העניין שלנו עשויות להשתנות באופן דרסטי", אמר.
"אבל זה לא שהיא תוחלף אי פעם", הוסיף, "אף לינדזי לוהן או מדונה או ליידי גאגא לא תחליף אותה".