קניות ברשת: כמה תעלה ארוחת צהריים לילדים?
בשנים האחרונות יש בשוק יותר ויותר מוצרים קפואים כאלו ואחרים הנותנים מענה תזונתי ומספקים פיתרון מהיר ויצירתי לאותם הורים שאין להם את הזמן לבשל ולהכין מראש. לקראת פתיחת שנת הלימודים בדקנו באתרי הקניות של הרשתות הגדולות מי מהן מציעה את המחירים הזולים ביותר
לנו כמבוגרים, מדובר בדבר די טבעי - בין אם במקומות העבודה או בין פגישה לפגישה, אנו מוצאים את הדרך והזמן לדאוג לתזונה. הילדים שלנו, לעומת זאת, חוזרים מבתי הספר מותשים, לא סבלניים ולרוב מעניין אותם דבר אחד - מתי האוכל יהיה מוכן?
השוואות מחירים נוספות:
- כמה עולה להכין פיתה עם שוקולד?
- הם מורחים אותנו: סקירת מחירי קרם הגנה
- קנייה ברשת: למצוא את תחליף החלב הזול ביותר
בשנים האחרונות יש בשוק יותר ויותר מוצרים קפואים כאלו ואחרים כמו שניצלים מעוף, בשר או צמחוניים הנותנים מענה תזונתי ומספקים פיתרון מהיר ויצירתי לאותם הורים שאין להם את הזמן לבשל ולהכין מראש.
אז כהרגלנו בקודש אל אתר ההשוואות פנינו והשוונו מחירי שישה פריטים שונים מארבע רשתות, ולהלן התוצאות:
מותג | משקל האריזה
(בגרם) |
שופרסל ישיר | מגה באינטרנט | רמי לוי | עדן טבע מרקט | הפרש באחוזים בין מחיר גבוה לנמוך |
שניצל טבע(זוגלובק) | 1,000 | 28 | 37.99 | 23.99 | 36.99 | 58.36% |
חטיפי תירס קלאסיים (זוגלובק) | 600 | 51.65 | 53.32 | 34.50 | 46.65 | 54.54% |
שניצל צמחי משפחתי (טבעול) | 1,000 | 42.99 | 39.79 | 33.75 | - | 27.38% |
מעדן ברוקולי עם גבינה (טבעול) | 600 | 59.98 | 55.82 | 52.17 | - | 14.98% |
שניצל תירס לייט (טבעול) | 630 | 51.89 | 48.87 | 49.19 | - | 6.17% |
חטיפי ברוקולי ציפוי פריך (טבעול) | 500 | - | - | 56.40 | 53.98 | 4.48% |
*כל המחירים מנורמלים לפי עלות ל-1 ק"ג
לשם הפשטות, עשינו השוואת מחירים בסיסית. את כל המחירים נירמלנו לפי כמות של 1,000 גרם (1 ק"ג) וכך בדומה להשוואות אחרות הבאנו את כולם לאותה נקודת המוצא.
מן הטבלה עולות מיידית מספר מסקנות. בראש ובראשונה למי נעניק את התואר המפוקפק של הרשת הכי יקרה? את התואר נעניק לשופרסל עם שלושה מוצרים מתוך שישה (מתוכם אחד בחסר - חטיפי ברוקולי אשר נעדרים מהאתר שלהם) שהיו הכי יקרים מבין החברות. כך או כך, המאבק אל הצמרת היה צמוד - מגה במקום השני עם שני מוצרים יקרים (ואחד בחסר), אך שני מוצריה היקרים מתומחרים בהפרשים של פי 1.5 מהמתחרה הכי זולה באותו מוצר בדיוק!
את פרס הרשת הזולה נעניק לרשת רמי לוי עם מבחר אומנם צנוע של מוצרים ביחס למתחרותיה אך להם מחירים לא פחות צנועים אשר העניקו לה את התואר הנכסף.
למה פי 2 על מוצר דומה?
בדיקה מעמיקה יותר מעלה נתונים מעניינים. אם הרוכש אדיש לסוג השניצל אותו מבקש לעצמו, יגלה כי הפער בין האופציה היקרה ביותר מתוך המוצרים שנבדקו לעומת הזולה ביותר יעמוד על לא פחות מ-116% (יותר מ-פי 2!). האופציה היקרה ביותר היא שניצל תירס לייט של טבעול ברשת שופרסל, במחיר של כ-51.89 שקל לק"ג. הזולה ביותר - שניצל טבע 1 ק"ג בד"צ זוגלובק ברמי לוי, שעלותו 23.99 שקל לק"ג.
בדיקה דומה לתחום ה"חטיפים" באותה קבוצת בדיקה מראה כי הפער בין היקר (מעדן ברוקולי עם גבינה 600 גרם טבעול בשופרסל) שעמד על מחיר של 59.98 שקל לק"ג מול האופציה הזולה ביותר (חטיפי תירס קלאסיים 600 גרם זוגלובק ברמי לוי), שעמדה על מחיר של כ-34.5 שקל ק"ג יעמוד על לא פחות מ-74% (פי 1.74!).
אך כמובן שבבחירת המוצר נכנסים גם אלמנטים של טעם והרי "על טעם ועל ריח אי אפשר להתווכח"... אבל כשהמחירים שונים מהותית באותו מוצר בין רשתות - אז אולי על המחיר אפשר?
הכותב הוא שותף ומנכ"ל בחברת Acovado המתמחה בייעוץ בתחום האופטימזיציה והניתוח של בסיסי נתונים