פולקסווגן שבעה. תפסיק את מסע הרכש, בינתיים
אחרי יותר מעשור של רכישת מותגים ואיום ממשי מתמיד על תואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם, מודיעה פולקסווגן רשמית: נפסיק לרכוש מותגים נוספים. ואי אפשר בלי עקיצה קטנה לפיאט
מנכ"ל פולקסווגן, מרטין וינטרקורן, מאשר רשמית: אין כרגע תוכניות לרכוש מותגים נוספים. את הדברים הוא אמר לתקשורת הגרמנית, שבועות ספורים לאחר שקונצרן הרכב הגדול באירופה השלים את מהלך השתלטותו על יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית פורשה. השתלטות זו עלתה לקונצרן הענק לא פחות מ-4.49 מיליארד יורו, והפכה את פורשה למותג ה-12 בסופרמרקט המותגים של פולקסווגן.
"יש לנו מספיק מה לעשות ברגע זה, כדי לקחת את 12 המותגים שלנו למקום בו אנחנו רוצים להיות", כך אמר וינטרקורן. כדאי להזכיר כי מלבד רכישת פורשה, פולקסווגן השתלטה השנה גם על יצרנית האופנועים האיטלקית דוקאטי, ועל יצרנית המשאיות הגרמנית מאן. מלבד מותגים אלה, היצרנית מחזיקה כיום בין היתר באודי, בוגאטי, בנטלי, למבורגיני, סיאט וסקודה.
דבריו של וינטרקורן מגיעים לאחר שהתפשטה בתקשורת שמועה לפיה ברצונו להשתלט גם על פרוטון המלזית. יצרנית הרכב הזו, שמחזיקה בבעלותה את לוטוס הבריטית, נמצאת בקשיים כלכליים כבדים - אך עדיין מהווה כרטיס כניסה חשוב לשווקים מתפתחים. "אנחנו צריכים לגדול בדרום-מזרח אסיה, אבל זה לא אומר שנרכוש את פרוטון", כך וינטרקורן.
עוד עקיצה לפיאט
למרות ההודעה על מנוחה מרצף הרכישות, וינטרקורן ניצל שוב את ההזדמנות בכדי לנגח את פיאט, עמה יש לפולקסווגן בחודשים האחרונים סכסוך מתוקשר. לדבריו, מותג אלפא רומיאו (אשר בבעלות פיאט) עדיין מעניין אותו, אך אין תוכנית קונקרטית לרכישתו מהאיטלקים. כדאי להזכיר כי יו"ר פיאט, סרג'יו מרקיונה, התקוטט מילולית עם וינטרקורן בנושא אלפא, כאשר השניים מנגחים אחד את השני בנוגע לאפשרות שהמותג יעבור ידיים.
התקוטטות זו, לא פחות מעניין אמיתי במותג, היא דרכה של פולקסווגן לערער את הניסיונות של פיאט לחזק את מעמדה של אלפא רומיאו כמתחרה לגיטימית לאודי ופולקסווגן.