שברולט מפסידה 49 אלף דולר על כל וולט
מומחים מעריכים כי בעבור כל שברולט וולט שנמכרת בארה"ב, ג'נרל מוטורס מפסידה סכום של כמעט 200 אלף שקל. והמכירות? משתפרות - אבל עדיין רחוקות מהיעד
המוכר בחנות אמר לכם פעם "לי זה עולה יותר"? במקרה של ג'נרל מוטורס, זו לא טקטיקת מיקוח - אלא בעיה של ממש. למרות שהיצרנית נהנית בתקופה האחרונה מהתאוששות מרשימה בשוק האמריקאי, נדמה שיש מקום אחד בו מצבה מוסיף להיות קשה: הוולט החשמלית. מכונית חשובה לתדמית, אך כזו שמסתבר כי גורמת להפסד כספי לא מבוטל.
מכונית הכלאיים המתקדמת, שהושקה בקול תרועה רמה, לא עומדת בציפיות מבחינת מכירות, ומומחים בתעשייה מעריכים כי כל יחידה שנמכרת, מייצרת הפסד של לא פחות מ-49 אלף דולר (195 אלף שקל) ליצרנית. הסיבה? עלות ייצור של 75 אלף דולר (כ-300 אלף שקל), לעומת תג מחיר שעומד על 40 אלף דולר, לפני הנחות.
כמעט שנתיים חלפו מאז שברולט השיקה את הוולט, מכונית שיותר מהכל נועדה לקדם את תדמית GM החדשה - שיצאה מפשיטת רגל ב-2009. זו גם מכונית שנקלעה לסערה פוליטית, ומשמשת דוגמה להבדל בין הדמוקרטים, שתומכים בתמרוץ ייצור רכב ירוק, לבין הרפובליקנים שמתנגדים לכך.
ג'נרל מוטורס קבעה תחילה יעד מכירות של 60 אלף יחידות בשנה, אך עם הזמן הורידה אותו ל-40 אלף יחידות בשנת 2012. אלא שגם יעד זה רחוק מהגשמה, כאשר בין ינואר לאוגוסט 2012 נמכרו פחות מ-14 אלף יחידות, ובשנת 2012 צפויות להימכר כ-20 אלף בלבד. זאת בהשוואה ל-165 אלף יחידות מטויוטה פריוס, מתחרתה העיקרית של הוולט, שגם היא משווקת מתחילת השנה בגרסה נטענת משקע החשמל.
לפי הערכות מומחים בענף, בכדי להפסיק להפסיד כסף על הוולט ג'נרל מוטורס צריכה לייצר 120 אלף יחידות ממנה - מספר שספק אם תצליח לעמוד בו במהלך חיי הדגם. בינתיים, בחודש אוגוסט נרשמה לפחות מגמה חיובית נדירה יחסית בנוגע לוולט - 2,831 יחידות ממנה נמכרו, אחד מחודשי המכירות הטובים ביותר מאז השקתה. זאת, בין היתר מכיוון ש-GM השיקה תוכנית מימון אגרסיבית למכונית, שללא ספק מעמיקה את ההפסדים מכל רכב שנמכר עוד יותר.