שתף קטע נבחר
 

טויוטה: הלקוחות לא מוכנים למכוניות חשמליות

יצרנית הרכב הגדולה בעולם מציגה רכב חשמלי שני, ומנצלת את ההזדמנות כדי להטיל ספק: לקוחות לא מוכנים להתפשר על טווח וזמן טעינה, תשתית הטעינה לוקה בחסר

טויוטה מציגה עוד חשמלית - וממשיכה לפקפק בסיכויי הצלחת הטכנולוגיה. בצעד יוצא דופן, טויוטה בוחרת להביע ספק באפשרות ההצלחה של מכוניות חשמליות, למרות שהיא משיקה דגם שני מסוג זה. לדברי היפנים, הלקוחות לא מוכנים עדיין לעשות את המעבר, התשתית לא התפתחה כמצופה ומכוניות כלאיים מוסיפות להוות פתרון עדיף.

 

 

הרכב החשמלי של טויוטה הוא ה-iQ EV, רכב עירוני זעיר - קטן משמעותית ממכוניות כמו סוזוקי אלטו וקיה פיקנטו, אך מעט גדול מסמארט פורטו. ה-iQ החשמלית מגיעה לאחר שורה של מכוניות תצוגה דומות, כאשר הגרסה הסדרתית דומה מאוד בעיצובה לדגם הבנזין הוותיק. בטויוטה ביצעו שינויים לעיצוב החרטום, הן לטובת שיפור האווירודינמיות והן למען קירור טוב יותר של מערכת החשמל. שינויים אלו הובילו לצמיחה של 13.5 ס"מ באורך הכללי, שנותר זעיר - 312 ס"מ בלבד.

 

נתוני הרוחב (168 ס"מ), גובה (150.5) ובסיס הגלגלים (200 ס"מ) נותרו ללא שינוי, וה-iQ החשמלית תציע מקום לארבעה (שלושה מבוגרים וילד מאחורי הנהג). נפח תא המטען לא השתנה, זאת תודות להתקנת מצברי המכונית במקום בו ניתן למצוא בדרך כלל את מערכת הפליטה. בטויוטה מסבירים כי בדרך זו לא רק נמנעו מפגיעה במרווח, אלא גם שמרו על מרכז כובד נמוך המשפר את היכולת הדינמית.

 

 

המנוע החשמלי של ה-iQ מציע 64 כ"ס ו-16.6 קג"מ, ויאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 14 שניות. המהירות המרבית הוגבלה ל-125 קמ"ש לטובת טווח הנסיעה - שיהיה צנוע ויעמוד על 85 ק"מ בלבד (לפי תקן תצרוכת האנרגיה האירופי). בטויוטה מסבירים כי ניסו למצוא איזון בין טווח מספק לשימוש עירוני, לבין מערכת הנעה קומפקטית וקלה ככל שניתן. ה-iQ החשמלית שוקלת 125 ק"ג יותר מדגם הבנזין הכבד ביותר עד עתה (1.3 עם תיבה אוטומטית).

 

המכונית אוגרת את האנרגיה במצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 12 קילו-וואט שעה. טעינה מלאה משקע 230 וולט ביתי תארוך שלוש שעות בלבד, זמן קצר במונחי חשמליות סדרתיות. מי שיבחר להתקין עמדת טעינה מהירה, יוכל להטעין 80% מהמצבר בתוך 15 דקות.

 

 

הלקוחות לא מוכנים לפשרות

ה-iQ תשווק במספר מדינות ברחבי העולם בכמות קטנה, בתוכנית חכירה (ליסינג) בסופה חוזר הרכב ליצרנית, ובצבע מרכב שחור-לבן בלבד. בטויוטה מסבירים את המהלך בכך שלטענתם, העולם עדיין אינו בשל לרכב חשמלי. "לקוחות רבים לא מעוניינים להתפשר על טווח, והם לא מוכנים להמתין את זמן הטעינה הארוך של המצברים", כך נמסר בהודעה שפרסמה היצרנית. "יתרה מכך, תשתית הטעינה לא צמחה בקצב שחזינו בתחילה".

 

אז מה הפתרון המועדף על היפנים? שלא במפתיע, טויוטה מעדיפה להמשיך ולהתמקד ברכבי כלאיים - כמו הפריוס המצליחה. "למרות שטויוטה מוכנה עם ה-iQ החשמלית, אנחנו מאמינים שפתרון הכלאיים הנטען טוב יותר מאשר חשמל בלבד עבור מרבית הלקוחות... שם נרכז את מרבית מאמצינו השיווקיים".

 

 

טויוטה מציעה כיום את הראב4 החשמלית בארה"ב, אותה פיתחה בסיוע טסלה. ה-iQ היא חשמלית ראשונה מפיתוח עצמאי, על בסיס טכנולוגיית הכלאיים של היצרנית. מלבדן, טויוטה מציעה כיום שורה של מכוניות כלאיים, בהן גם גרסה נטענת של הפריוס, המסוגלת לנוע למרחק של עד 25 ק"מ בין טעינות ללא צורך בבנזין, ועד 1,200 ק"מ עם מנוע הבעירה הפנימית. בטויוטה מציינים כי לפי נתונים הנמצאים ברשותם, 70% מהנהגים באירופה לא זקוקים ליותר מהטווח החשמלי הזה, עבור הנסיעות היומיומיות שלהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה iQ חשמלית
רק בשחור ולבן
85 ק"מ בין טעינות
טויוטה מטילה ספק בטכנולוגיה, עדיין
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים