שתף קטע נבחר

 

הטעות של חברת החשמל: דו"ח קודם התריע

לדברי מנהל יחידת הביקורת הפנימית בחברה "כחודשיים לפני האירוע יצא דוח ביקורת שהצביע על התקלות שקרו"

האם הטעות החשבונית של חברת החשמל שגרעה 1.4 מיליארד שקל מתזרים המזומנים ויצרה בור בחשבון, יכולה היתה להימנע? על פי מנהל מחלקת נציבות תלונות הציבור ויחידת הביקורת הפנימית של חברת החשמל – היה דו"ח שפורסם כבר חודשיים קודם והתריע על אפשרות של טעות.

 

המדינה בדרך למחוק 6 מיליארד ש' לחברת חשמל

1.4 מיליארד שקל ערבות מדינה לחברת החשמל

חברת החשמל תפצה פי 2 על אי קריאת מונה

 

"למזלנו או לא, כחודשיים לפני שקרה האירוע של התחזית, יצא דו"ח ביקורת שהצביע על אותם תקלות שקרו", אומר המבקר, שמואל שץ.

 

עם זאת הדגיש שץ, שדיבר בכנס שערכה לשכת המבקרים הפנימיים והתקיים היום (ד') בירושלים, כי "במשך שנים תקציב הדלק שלנו (עלות רכישת הדלקים) היה בין 5-6 מיליארד שקל, בעקבות הפסקת הגז המצרי וכן הפסקת הזרמת הגז ממאגר ים תטיס, הוא קפץ ל-20 מיליארד שקל, לכן לאף אחד לא היה את הרגש להבין שמשהו לא בסדר".

 

הוא הודה כי "הביקורות שלנו לא היו טובות, צריך לחזק אותם, אנחנו עושים מאמצים לשפר".

 

"עושים מאמצים לשפר", חברת החשמל ()
"עושים מאמצים לשפר", חברת החשמל

 

שץ ציין, במסגרת הפאנל שעסק בתלונות צרכנים, כי יש חשיבות גדולה לתלונות הצרכנים וליכולת למנף אותם לתיקון ליקויים מערכתיים

 

"יש יתרון גדול לתלונות, כי תוך כדי תהליך הטיפול אתה נחשף לדברים שלא הייתי מגיע אליהם אילולא התלונה. באמצעות התלונה ניתן לאתר בעיה הרבה יותר רחבה בזמן אמת, הביקורת הפנימית לא תמיד מגיעה אליה".

 

לדבריו מתקבלים בחברה כ-3000 תלונות מדי שנה והן מטופלות בידי 13 עובדים באגף הביקורת. "למרות התדמית השלילית של החברה, בתהליך של מספר שנים - 98% מהמלצות הביקורת מיושמות".

 

איריס פרידמן, מבקרת משרד המשפטים אמרה בכנס כי אל המשרד הגיעו בשנה האחרונה 7,423 פניות ותלונות בכתב כאשר מעל 60% מתוכן לא היו רלוונטיות לנושאים שהמרד מופקד עליהם.

 

פרידמן ציינה כי לא פעם היחידה נחשפת לתלונות חוזרות ונשנות המתגלות כמערכתיות, כך "לפני כשנה התקבלה כמות גדולה של תלונות על רשם הירושות בתל אביב, בטענה שלא עונים שם לטלפונים, הוצאת צווי ירושה אורכת זמן רב וכו', הסתבר שהחבר'ה שם עשו שביתה איטלקית". לדבריה, הנושא הועבר ישירות למנכ"ל וטופל במהירות.

 

היא הוסיפה כי יש חשיבות גדולה שתלונות הציבור יהיו תחת הביקורת הפנימית, כי חלק מהתלונות יגיעו למשימות בטיפול מערכתי במסגרת תוכנית העבודה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים