ארה"ב דוחה (שוב) יוזמה לחיוב מצלמות רוורס
אכזבה למצדדים במצלמות נסיעה לאחור כאמצעי בטיחות מעוגן בחוק: משרד התחבורה האמריקאי דחה - בפעם הרביעית - למועד לא ידוע החלטה בנושא חובת התקנתן ברכב חדש
שר התחבורה האמריקאי, ריי לה-הוד, לא השלים את תיקון התקנות לחיוב התקנת מצלמות נסיעה לאחור. בניגוד להצהרות קודמות, לה-הוד לא הצליח להביא לאישור הקונגרס את התקנות, שכניסתן לתוקף הייתה מביאה לכך שכל רכב חדש היה נדרש להיות מצויד במצלמה החל משנת 2014.
להחלטה הזו משמעות גם כלפי השוק הישראלי, שכן יצרניות רבות היו צפויות להתקין מצלמות נסיעה לאחור גם בדגמים שמשווקים מחוץ לארה"ב.
מדובר בדחייה רביעית מאז הקונגרס חוקק את החוק לראשונה בשנת 2007, בתמיכת הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA). כעת, הרשות הודיעה כי לא עמדה ביעד שנקבע על-ידי שר התחבורה - ה-31 בדצמבר, אך לטענתה "(היא) נותרת נחושה לשיפור הראות בנסיעה לאחור בצי הרכב האמריקאי, ותפרסם את החוק הסופי עם סיום ההליכים הרגולטוריים". ההודעה לא מציבה תאריך יעד חדש לסיום העבודה בנושא.
לפני כשבועיים, שר התחבורה האמריקאי נשמע נחרץ יותר. "אנחנו נפגשים עם הבית הלבן לגבי זה בימים הקרובים, אז אני מקווה שהם יקראו את החשיבות של זה", אמר - וקבע את היום האחרון של 2012 כיעד הסופי לקביעת התקנות.
בשנת 2010, ה-NHTSA פרסמה תוצאות בדיקה בנושא, מהן עלה כי עלות יישום התקנות תעמוד על בין 700 מיליון ל-1.6 מיליארד דולר, אך הדגישה כי לדעת הרשות מדובר בעלות שתשתלם אל מול הצלת חיי אדם. קרוב ל-300 בני אדם נהרגים מדי שנה בארה"ב כתוצאה מדריסה על-ידי רכב שנוסע לאחור, במקרים רבים מדובר בקשישים או ילדים. בישראל נהרגו אשתקד שמונה ילדים בתאונות מסוג זה.
על-פי תעשיית הרכב, שהתנגדותה למהלך ללא ספק מסייעת לסחבת באישורו, יישום חובת התקנת מצלמות תהיה יקרה יותר מתקנות דומות שנועדו להגן על נוסעים בעת התהפכות או למנוע תאונה כלל (התקנת בקרת יציבות).