ב-2012 קנינו יותר: איקאה מדווחת על מכירות שיא
היקף המכירות של איקאה בישראל עמד אשתקד על 770 מיליון שקל, גידול של 14% לעומת 2010, אז פעלו לאחרונה שתי חנויות הרשת. סל הקניות הממוצע גדל ב-13% לעומת 2010. המוצרים שהכי אהבנו: קולבים, נרות וכוסות
רשת איקאה מדווחת היום (ב') כי מכירותיה ב-2012 בישראל הסתכמו בכ-770 מיליון שקל - גידול של 39% לעומת 2011, שנה בה פעלה רק החנות בראשל"צ (מאחר שהחנות בנתניה נשרפה), וגידול של 14% לעומת 2010, אז פעלו שתי חנויות הרשת - בראשל"צ ובנתניה. סל הקניות הממוצע גדל בשיעור של 13% לעומת 2010, ומספר המבקרים בחנויות במהלך 2012 היה כ-3.5 מיליון.
איקאה - כתבות נוספות:
- קטלוג איקאה ל-2013: מה הוזל ומה התייקר?
- עובדי איקאה יקבלו נתח ממכירות העצמאות
- איקאה: הירידה במכירות ב-2011 "לא בגלל קיקה"
- הסיפורים הכי חמים - לפני כולם - בפייסבוק של ynet
לדברי שלומי גבאי, מנכ"ל רשת איקאה ישראל, מאז הכניסה של החברה לארץ היא הורידה פה מחירים בכ-11% בממוצע, ובקטלוג לשנת 2013 שהופץ בספטמבר, הורידה הרשת את המחירים בכ-4% בממוצע - למרות העלייה במחירי הייצור והשינוע.
השם באיקאה | המוצר | מחיר | כמה יחידות נמכרו |
BUMERANG | 8 קולבים מעץ | 29 שקל | 466,142 |
TINDRA | נר ריחני בכוס | 9 שקלים | 372,143 |
POKAL | כוס | 3 שקלים | 341,600 |
SVALKA | 6 כוסות יין | 25 שקל | 195,120 |
TRYGG | קערת הגשה מזכוכית | 7 שקלים | 178,243 |
SNARTIG | פרח מלאכותי | 4 שקלים | 168,150 |
LUGN | צלחת / קערה מחרס | 3 שקלים | 129,151 |
TOLSBY | מסגרת ל-2 תמונות | 5 שקלים | 120,354 |
BEVARA | 30 קליפסים לאטימת שקיות | 19 שקל | 117,130 |
SPARSAM | 3 נורות חוסכות אנרגיה | 25 שקל | 372,000 |
"התוצאות הכספיות הטובות מצביעות על הבעת האמון המתמשכת של הצרכן הישראלי בקטגוריות הריהוט השונות ובאיכות המוצרים של הרשת. אני שמח לומר כי הורדות המחיר לאורך השנים מוערכות מאוד על ידי הצרכנים, דבר שניכר בגידול במכירות לאורך השנים", אמר גבאי.
זמני ההמתנה הצטמצמו
לדברי גבאי, הנתח של מכירות הריהוט בחנויות הרשת עמד השנה על כ-64% מהמחזור לעומת נתח מכירות האביזרים העומד על כ-36%. לפי איקאה, נתח הריהוט גבוה יותר בישראל בהשוואה לעולם.
לטענת איקאה, גם בתחום השירות היא רשמה הישגים, כאשר צמצמה את זמן ההמתנה בדלפקי השירות בחנויות ל-02:41 דקות בממוצע ב-2012, לעומת יותר מ-7 דקות בממוצע אשתקד, אז פעלה חנות ראשל"צ לבדה. זמן ההמתנה במוקד הטלפוני ירד מ-3 דקות בממוצע לחצי דקה בממוצע.