שתף קטע נבחר
 

הפרזנטור: אובמה. בתי העסק שגייסו את הנשיא

סימונס השיקו קמפיין למזרנים בכיכובו של הנשיא האמריקני, המשביר מוכרים חולצות "I Love Michelle", בפסטיבל הקרח ישראכרט הציבו פסל בדמותו, בדומינוס יצאו במבצע בהשראתו וברשת mish-mish מציגים בגדי תינוקות על בובת "בייבי אובמה". האם הגימיק השיווקי הזה תורם גם למכירות?

"אובמה בישראל 2013", כך הדפיסו במשביר לצרכן על גבי חולצות טי שהזדרזו להפיק לכבוד המאורע. "I LOVE MICHELLE" נכתב בענק במרכז החולצות, שנמכרות ב-19.90 שקל ליחידה. זו רק אחת הדוגמאות לטרמפ שתפסו בתי עסק על הביקור של נשיא ארה"ב בישראל, ברק אובמה. ביקור שמעורר כל כך הרבה התעניינות בפרובינציה שלנו - הוא בהכרח הזדמנות שיווקית.

 

כתבות נוספות בנושא ביקור אובמה בישראל :

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ynet כלכלה וצרכנות

 

בפסטיבל הקרח בירושלים, הקימו פסל קרח מוזר בדמותו של אובמה, יוזמה של חברת אריאל מפיקת הפסטיבל, ישראכרט המממנת אותו ועיריית ירושלים. המטרה: להזכיר להורים שהפסטיבל הקרחוני הוא אופציה לוהטת לביקור בחול המועד.

 

 (צילום: דודו סעד) (צילום: דודו סעד)
(צילום: דודו סעד)

 (צילום: דודו סעד) (צילום: דודו סעד)
(צילום: דודו סעד)

 

ברשת בגדי הילדים mish-mish, החליטו להוקיר את הנשיא המבקר בישראל בכך שבחרו, כך לפי הודעת הרשת: "בבובת 'בייבי אובמה' כפנים החדשות של קולקציית ה-NB לתינוקות, כאשר היא אוחזת בדגל ארצות-הברית ובתוך כך מסמלת את הקשר ההדוק ואת ברית העמים בין ישראל לאחות הגדולה". הבובה, של תינוק מתוק ממוצא אפריקני, מתאימה בדיוק למידת הניו-בורן של הרשת, כך נמסר בהודעה. מדובר כמובן, במהלך של יחסי ציבור.

 

בייבי אובמה הלוהט ברשת mish-mish, מדגמן את בגדי הניו בורן (צילום: דוד כהן ) (צילום: דוד כהן )
בייבי אובמה הלוהט ברשת mish-mish, מדגמן את בגדי הניו בורן(צילום: דוד כהן )

 

בדומינו'ס פיצה שלחו ללקוחות ניוזלטר במייל, שכלל שובר הנחה ברוח אובמה. לטענת הרשת, הפיצה האהובה על אובמה היא דאבל צ'יס פפרוני. בהודעה הזמינו את הלקוחות להתקשר לסניף דומינו'ס פיצה בוושינגטון ולהיווכח בעצמם. ברשת מציעים ללקוחות לקנות את הפיצה המועדפת על אובמה - גבינה כפולה עם נקניק פפרוני + משפחתית 100% מוצרלה + אצבעות גבינה ב-99 שקל. כדי להזמין, יש להזין את קוד הקופון שהופיע בניוזלטר.

 

דומינוס פיצה. מבצע אובמה ()
דומינוס פיצה. מבצע אובמה

 

גם בברליץ תפסו טרמפ על רכבת אובמה. במשרד היח"צ חברון זלצמן שביט רקחו מודעת פרסומת עבור בית הספר לשפות שצוחקת על הקצר הידוע בתקשורת בין רה"מ ישראל בנימין נתניהו לבין עמיתו.

 

 

אפילו במשרד רה"מ השיקו אפליקציה רשמית שנקראת "משרד ראש הממשלה", ומאפשרת לקבל עדכונים בזמן אמת מהביקור הממלכתי וכמובן - תמונות מאחורי הקלעים. האפליקציה לא עוסקת רק בנשיא אובמה, אך היא הושקה לקראת ביקורו וכבר הורדה לכ-500 מכשירי אנדרואיד ואייפון.

 

הלקוחות חושבים שזה מדליק

"הכנסנו את החולצות למשביר לפני יומיים שלושה, בתמחור מאוד נמוך, כי זה לא מוצר שמרוויחים עליו. לובשים אותו כדי שיראו אותו", כך הסביר ל-ynet סמנכ"ל הסחר של המשביר לצרכן דודי כהן, את החולצה האובמאית שחנכו ברשת. "בסניפי ירושלים ות"א זה להיט והמוכרים לובשים את החולצה. כבר 40%-45% מהכמות נמכרה. בנוסף, כל מי שקוראים לה מיכל מקבלת את החולצה מתנה. בינתיים,  35 בנות כבר קיבלו את המתנה".

 

למה בעצם לשווק חולצה כזאת?

 

"זו היתה הברקה של רגע. זה פשט גימיק שיווקי. זו לא דרך למשוך עוד קונים לחנות, להביא עוד אנשים לרשת. רוב מי שקנה אותה כבר היה בחנות וזה מצא חן בעיניו. בכל מקרה, אנחנו מקבלים פידבקים מצוינים מלקוחות. הם חושבים שזה מדליק".

 

אם קוראים לך מיכל תקבלי את החולצה מתנה (צילום: דן אבן) (צילום: דן אבן)
אם קוראים לך מיכל תקבלי את החולצה מתנה(צילום: דן אבן)

  

אובמה כמקדם מכירות מזרנים

נשיא ארצות-הברית היווה גם הטריגר לקמפיין אינטרנטי של מותג המזרנים סימונס (Simmons) שהושקו ביום א' בהשקעה של 300 אלף שקל. בקמפיין מככב "אובמה", או ליתר דיוק: בחור שאמור להיראות כמוהו, אך ממש לא נראה כמותו.

 

 

קמפיין אינטרנטי של סימונס. מקיים להגדלת המכירות בהמשך ()
קמפיין אינטרנטי של סימונס. מקיים להגדלת המכירות בהמשך

 

במסגרת הפעילות של סימונס, הגולשים צריכים לנחש על איזה מזרן ישן אובמה. ניחוש נכון משמעו, לפי החברה, הנחה של 1,000 שקל ברכישת מזרן זוגי. בין המנחשים נכונה אף תוגרל חופשה זוגית בארה"ב.

 

לדברי ענבר ורדי, מנהלת שיווק Simmons ישראל, "הנשיא האמריקני עתיד להתארח במלון המלך דוד, שבחר במזרני Beautyrest של סימונס. עבורנו, זו הזדמנות להדגיש שסימונס נחשב לאחד מהמותגים המועדפים בקרב מלונות היוקרה בארץ ובעולם. ובאמת, אובמה אכן יישן על המזרן".

 

לפי ורדי, הקמפיין יוצג עד 31 במרס. "מאז יום א' 600 אנשים כבר נרשמו להגרלה", כך לטענתה. "יש לנו בממוצע קרוב ל-8,000 הקלקות ביום. אין ספק שזה מביא ליותר התעניינות, גם בפייסבוק וגם בחנויות שואלים של מי הקמפיין הזה של המזרנים. אנחנו רוצים להדגיש את חשיבות השינה בזמן החופשה".

 

מותר לכם להשתמש כך בשם ובדמות שלו?

 

"אסור לנו להשתמש בדמות שלו. לכן יש שם דמות של אדם כהה עור ששוכב במיטה, אך לא רואים לו את העיניים. כיוון שהכל ממותג סביב אובמה, קשה שלא להבין שזה הוא".

 

המכירות עלו בזכות הקמפיין, או רק ההקלקות?

 

"קשה להגיד בדיוק. זו תקופה שלפני החג, שבדרך כלל יש בה היענות גבוהה של לקוחות. אנחנו מצפים שזה יועיל למכירות בטווח הארוך".

 

זה היין שאובמה ישתה

גם בתי עסק קטנים לוקחים חלק בפסטיבל אובמה. בבית הקפה לחמנינה בת"א, הניחו פתק קטן מעל ארגז בקבוקי יין, שזכה להתעניינות גדולה: "היין שיוגש לאובמה".

 

פלם ריזרב. הקברנה סוביניון שיוגש לאובמה ()
פלם ריזרב. הקברנה סוביניון שיוגש לאובמה

 

מדובר ביין פלם, קברנה סוביניון ריזרב בציר 2010, שמחירו 180 שקל לבקבוק. "הקייטרינג של הארוחה הרשמית, מגי וטולי, הוא זה המליץ על היין, כי הוא מתאים לאוכל שיוגש לנשיא בארוחה. זה יין שזכה בעולם ללא מעט פרסים ולכן החלטנו להדגיש את זה. הוא ישתה גם את היין הלבן של אותו יקב. נוסיף גם לזה פתק".

 

האם יש עלייה במכירות?

 

"בעיקר מתעניינים ושואלים ויש לנו מבחר מצומצם של יינות, אבל כן קונים אותו יותר מהיינות האחרים".

 

שמעתי לקוחות שתהו על המחיר הנמוך יחסית של היין. זה לא יין זול בכלל, אבל כנראה שציפו שישקו את נשיא ארה"ב במשקה יותר יקר.

 

"אני מניחה שבקייטרינג בחרו במחיר אמצע כדי לשמור על צניעות. בכל זאת, היתה מחאה חברתית בישראל והמצב הכלכלי עדיין לא השתנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: דן אבן
ביקור אובמה בישראל. במשביר הזדרזו לשווק חולצות. מי ששמה מיכל תקבל את החולצה במתנה
צילום: דן אבן
הקמפיין של סימונס
לחמנינה: היין של אובמה
מומלצים