שתף קטע נבחר

העיקר להיות מיוחד: 9 טיפים לקידום בעבודה

מעוניינים לשדרג את מעמדכם במקום העבודה אך לא מצליחים? קראו ספר מקצועי אחד בחודש, התאמנו בעמידה מול קהל, מיצאו לכם מנטור, ולא פחות חשוב - התאזרו בסבלנות, שלא תתפטרו בטעות חודש לפני הקידום המיוחל. מדריך

בעידן הנוכחי, התחרות על כל מקום עבודה ומשרה היא חריפה במיוחד. עובדים המעוניין לשמור על מקום עבודתם, שלא לדבר על להתקדם ולהשתדרג בהם - צריכים להחשב כטובים ביותר בתחומם. אולם על מנת להחשב כבעל ערך לארגון שבו אתם עובדים - נדרשת תחזוקה שוטפת של המקצועיות והמקצוענות. כיצד עושים זאת?

 

עוד כתבות על קידום בעבודה - בקריירה : 

 

ראשית, יש להבין כי זו תפיסה של התפתחות אישית 364 ימים בשנה, כלומר על כל עובד ועובדת לשאול את עצמם מדי יום, "מה עשיתי היום שפיתח את היכולות שלי באופן שמעלה את ערכי עבור הארגון שבו אני עובד?". לפניכם 9 טיפים שיאפשרו לכם לעשות זאת:

 

שדרוג היכולות המקצועיות - בכל מקצוע, בין אם מהנדס, איש שיווק, איש פיתוח, מנהל מוצר, מנהל בית ספר או מורה - יש לחפש אחר דרכים לשפר את הידע בתחום. דרך אחת היא ליצור מנהג קבוע של קריאת ספר מקצועי אחד בחודש לפחות - וכך להתעדכן באסטרטגיות חשיבה חדשות וללמוד מהצלחות וכשלונות של אחרים.

 

רוצים להתקדם? שדרגו את יכולותיכם (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
רוצים להתקדם? שדרגו את יכולותיכם(צילום: shutterstock)

 

 

שיפור יכולות בין אישיות - קיימות שלוש מיומנויות בין אישיות מרכזיות, שהשילוב ביניהן יכול להיות מפתח לשדרג ופיתוח הקריירה:  

 

א. יכולת העברת מסרים - יכולת לדבר בפני קהל מאפשרת לשדר מקצוענות בארגון ומחוצה לו, בין אם מדובר באחד על אחד, בפני קבוצות או בפני קהל גדול. חוששים מכך? זו בדיוק הסיבה לשדרג את היכולות הללו. כל אחד יכול ללמוד לדבר בעוצמה בפני קהל.

 

ב. משא ומתן, מכירות והשפעה - כל עבודה מצריכה יכולות ניהול מו"מ והתמודדות עם קונפליקטים, ולו לשם שדרוג השכר והתנאים. יכולות אלה תלויות ביכולת להיכנס לנעליו של הצד השני ולהבין את שיקוליו. לפיכך, יש לעבוד בקביעות על היכולת שלך לשאת ולתת, לשכנע ולהשפיע.

 

ג. הקשבה - תנאי הכרחי לשדרוג בקריירה, במיוחד אם חפצים במשרה בארגון בינלאומי. בעניין זה כדאי ללמוד מסגנון ואיכות ההקשבה המקובלים בקרב מנהלים בכירים בתרבות האמריקאית, שם באמת מדובר בניסיון להבין את נקודת המבט של האדם השני. בישראל לעומת זאת, ההקשבה היא בעיקר המתנה עד שנוכל לפצוח את הפה ולדבר.

 

נטוורקינג (או טווית קשרים עסקיים) - יצירת רשת קשרים מקצועית מאפשרת להכניס לחיים את האנשים הנכונים ולחזק באופן שוטף את הקשרים איתם. יש לשים לב כי האיכות חשובה יותר מהכמות, כלומר מספר החברים או ה"לייקים" בפייסבוק אינו חשוב כמו עוצמת מערכות היחסים האמיתיות והאינטימיות. 

 

כיצד עושים זאת? ראשית, חפשו הזדמנויות לעזור לאחרים, מתוך תפיסה לפיה יש לסייע לכמה שיותר אנשים להצליח. בנוסף מומלץ לקיים בסוף כל יום עבודה בדרך הביתה, 3 שיחות טלפון קצרות של 7-5 דקות לאנשים המצויים ברשת הקשרים שלכם - במטרה לשמור על קשר ולשפר את מערכות היחסים עמם. 

 

שיחה אחת יכולה להיות למישהו שהכרתם לאחרונה, שנייה - לאחד מעשרת האנשים הכי משמעותיים בחייכם, ושלישית - למישהו שמזמן לא דיברתם איתו וברצונכם לחדש את מערכת היחסים. אל תסתפקו בהתכתבויות בפייסבוק או במיילים- אנשים רוצים לשמוע את קולכם.

 

היו מנטורים בעצמכם - באפשרותכם להתפתח גם על ידי סיוע לאחרים. חפשו אנשים שניתן לסייע להם והזדמנויות לעזור לאחרים.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

החשיבות של מנטור - התחברו לשניים-שלושה אנשים שיכולים להדריך אתכם בדרך לשדרוג הקריירה. כיצד תזהו מנטור טוב? עליו להיות אדם מצליח בתחומו, שמסלול חייו והקריירה שלו סיפקו לו ניסיון שאתם יכולים להסתייע בו. מומלץ לאמץ מספר מנטורים מתחומים שונים, ואם אפשר גם ממין שונה. לא פחות חשוב - היו מנטורים בעצמכם, שכן באפשרותכם להתפתח גם על ידי סיוע לאחרים.

 

הבנת הפוליטיקה האירגונית - על כל עובד ועובדת להכיר את התרבות והערכים שמאפיינים את הארגון שבו הם עובדים. אחד הכללים הוא להתחבר בצורה חכמה ואסטרטגית למקבלי החלטות, אבל בהתאם לערכי הארגון. כך למשל, אם תתקרבו למנהלים בכירים מעבר לים בחברות בינלאומיות - תוכלו להתקדם גם באפיקים שמחוץ לישראל.

 

 

בניית מותג אישי - זהו תחומים שבהם יש לכם יתרון יחסי על פני עובדים אחרים בחברה ומתגו את עצמכם כמומחים. כך כאשר ידברו בהנהלת החברה על חדשנות, חשיבה מחוץ לקופסה או טיפול בלקוחות - השם שלכם יעלה. הבסיס למיתוג מצליח הוא אמינות ואותנטיות. זיכרו - חשוב להרגיש נוח עם שיווק ומכירת רעיונותיכם. אף אחד לא יכול למנוע ממכם להיות הכי טובים במה שאתם עושים.

 

משולש ההצלחה: ניהול שינויים, התמודדות עימם וביצוע - כל שינוי המתחולל בארגון, בסביבה הכלכלית ובעולם, אוצר בתוכו הזדמנויות לשדרוג וקידום בקריירה. עם זאת, חשוב לדעת לזהות את ההזדמנויות הללו ולא לפספס אותן. כך למשל, אם ניצלתם מקיצוץ שהתבצע בארגון ולא פוטרתם - זיכרו כי הציפייה ממי שנשאר היא לעשות ולתת מעצמו יותר. 

 

לאחר שמזהים הזדמנות, צריך לדעת כיצד להתמודד עם השינוי. כך למשל, אם נפתח תפקיד מנהל מחלקה - יש לאסוף מספיק ידע מראש על מנת להתמודד עליו. לבסוף מגיע השלב שבו צריך לנקוט פעולה - העובדים שנחשבים למקצוענים או מצליחנים לא חוששים ממכשולים  גם אם אין את כל הנתונים, ובפועל - כמעט אף פעם אין את כל הנתונים.  

 

סבלנות - כל העצות שפורטו עד כה מצריכות מן הסתם אקטיביות ואסרטיביות - אך חשוב לקחת בחשבון שכדי לשדרג קריירה, צריך גם סבלנות. העובדה שלא קודמתם כבר שנה אינה אומרת דבר. לעיתים נדרש זמן רב יותר ואם אתם בוחרים לעזוב משיקול זה את הארגון בשלב מוקדם מדי - ייתכן שתעשו זאת חודש אחד בלבד לפני שהיו מקדמים אתכם בפועל.

 

הכותב הינו יו"ר המרכז לאימונים בעסקים בע"מ, המייסד בפאלו אלטו, קליפורניה של Silicon Valley Sales Academy, מרצה בכנסים מקצועיים ומנחה סדנאות בחברות בינלאומיות בתחומי מנהיגות, פרזנטציה ומכירות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
צילום: עדי כהן, סטודיו עדיגיטל
גיל פרץ
צילום: עדי כהן, סטודיו עדיגיטל
מומלצים