שתף קטע נבחר

קמפיין למסעדה: חלקי אישה מסומנים כבשר פרה

במסעדת אנגוס החיפאית העלו קמפיין בו אישה משולה לנתח בשר, שעורר מחאה בקרב טבעונים וארגוני נשים. במסעדה הזדרזו להעלות לפייסבוק תמונה שמוכיחה שהקמפיין כלל גם תמונת גבר וגם גופו סומן כבשר פרה למאכל. אנגוס: "מתנצלים אם פגענו". נעמת: "מודעה מבישה"

פרסומת אחת של מסעדה בחיפה הצליחה לעורר סערה ודיון בנושא שימוש ציני בגוף האישה, צמחונות וטבעונות.

 

  • ירושלים: אגד תצנזר גם את הגברים בפרסומות

 

המסעדה החיפאית, בבעלות גלעד חן והשף נבות שלח, יצאה בפרסום שאמור היה לשעשע: אישה שגופה מסומן לפי חלקים, ממש כמו פרה המיועדת לאכילה, עם הכיתוב: "מתחשק לך לנגוס בבשר מובחר"? 

 

התוצאה היתה שחלק מהצרכנים חשו שמטרת הפרסומת, אותה הגה משרד הפרסום "המטבחון", היא לעורר רצון לתת ביס בדוגמנית, באופן שיזכיר תיאבון לבשר. משמע מתייחסים לאישה כאל גוף, כאל בשר ולא כאל אדם. 

 

"משתמשים בגוף האישה כדי למכור בשר"

הפרסומאי רפי טל כתב בפייסבוק: "אני פרסומאי כבר 13 שנים תיכף. מעולם, אבל מ ע ו ל ם לא ירדתי לרמה נמוכה שכזו. הנה לפניכם פרסומת למסעדת בשרים שמשתמשת בגוף האישה בכדי למכור בשר וכל מילה מיותרת. שתפו בבקשה.

לא מאמין שזה חוקי בכלל".

 

בתגובה, באנגוס העלו לעמוד הפייסבוק של המסעדה תמונת גבר, שגופו מחולק באופן דומה, בטענה שמדובר בקמפיין שמשלב גם תמונה של גבר. יחד עם זאת, התמונות לא צולמו במיוחד לקמפיין אלא נלקחו ממאגר תמונות וסומנה בתוכנת גרפיקה, כך שיש גולשים שטענו שמודעת הגבר נרקחה ברגע האחרון כדי להוכיח שיוויון בין המינים.  

הפרסומת כפי שהועלתה לפייסבוק במחאה על ידי רפי טל ()
הפרסומת כפי שהועלתה לפייסבוק במחאה על ידי רפי טל

באנגוס הגיבו עם מודעה דומה, רק בכיכובו של גבר והתנצלו ()
באנגוס הגיבו עם מודעה דומה, רק בכיכובו של גבר והתנצלו
 

 

הטבעונים התעוררו: דומה למודעה של PETA

המודעה עוררה שאט נפש בקרב חלק מהמגיבים ואף עוררה ויכוחים בין פמיניסטיים לטבעונים. אחד המגיבים כתב: "אני לא מבין מה הבעיה שלך עם הפרסומת. הבחורה הסכימה להצטלם. אף אחד מהחיות שנרצחו לא הסכימה להירצח. מה שמזעזע זה שיש המון אנשים שגוף ערום חי מחריד אותם וגוף ערום מת זה נהדר בשבילם. תחשוב על זה בפעם הבאה שאתה קונה עוד חיה שנרצחה". מגיבה השיבה לו: "מאבק מוסרי אחד תוך רמיסת מאבק אחר. מושגים כל כך פשטניים של 'הסכמה'. דיון כל כך שטחי. מעליב".

 

גולשת בשם מיכל רוטשילד הזכירה שבכלל מדובר בפרסומת שנטלה השראה מפרסומת של ארגון PETA: "לכל מי שלא יודע, זה בכלל העתקה גסה של פרסומת של ארגון בשם PETA למען בעלי חיים.. מעבר לכך, המסעדה שעשתה את זה שמה רגל לעצמה בהקבלה הזאת, אף אחד מאוכלי הבשר לא אוהב את האמת בפרצוף".

אחת ממודעות הקמפיין של PETA נגד אכילת בשר. העלתה לפייסבוק: מיכל רוטשילד ()
אחת ממודעות הקמפיין של PETA נגד אכילת בשר. העלתה לפייסבוק: מיכל רוטשילד

 

חלק מהמגיבים לא הבינו על מה המהומה. "איזה פרסומאי עובד 13 שנים בענף ולא מזהה נסיון ליצירת פרובוקציה כשהוא עושה לו סיבוב דאווין על האף? שיתוף התמונה הזו על ידך הוא הדבר הכי טוב שקרה למסעדה הזו. חכם". 

 

מאנגוס נמס בתגובה: "מודעת האישה היא חלק מקמפיין שבו אנו משתמשים גם במודעת גבר. אנחנו עושים שימוש בגוף האדם בכלל. אין לנו שום כוונה לפגוע באף אחד ומתנצלים אם פגענו"

 

יו"ר נעמת גליה וולך מסרה: "לא צריך להניף את הדגל הפמיניסטי כדי להבין שפרסום המודעה הגרוטסקי של המסעדה בחיפה מעורר זעזוע. כל בר דעת שחוזה בדמות הזאת מבין כי השוואת גוף האישה לנתח בשר היא מעשה אלים וברוטלי, מעורר קבס ולקוי ביחס שלנו לבני אדם בכלל ולנשים בפרט. גם לטענה החבוטה והמאוסה כי 'סקס מוכר' צריכים להיות גבולות ברורים – אישה שמשולה לנתח בשר היא חסרת משמעות וקיימות, משמע מותר לעשות לה ובה הכל. בראש ובראשונה, מוטב כי המפרסמים יורידו את המודעה המבישה והפוגענית ויביעו התנצלות כנה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אנגוס. תמונת הקמפיין
אנגוס. התמונה שאנשי המסעדה העלו לפייסבוק כתגובה
תמונה מהקמפיין של PETA כפי שהעלתה לפייסבוק אחת המשתתפות בדיון
מומלצים