תשלמו ביורו: אליפות אירופה תעלה לכם ביוקר
העיריות השונות שיארחו את משחקי אליפות אירופה עד גיל 21 מתכננות פסטיבלים ושלל אירועים לקראת הטורניר ובמהלכו. החדשות הרעות: המימון יגיע מכספי הארנונה שלכם
אם אתם גרים בירושלים, נתניה, תל אביב ופתח תקווה בטח שמחתם לשמוע כי בעירכם ייערך בחודש יוני (5 עד 18) אחד מאירועי הכדורגל הגדולים של היבשת - אליפות אירופה לנבחרות צעירות בהשתתפות נבחרת ישראל ועוד שבע נבחרות. אולם תושבי ערים אלו בטח לא ישמחו לשמוע, כי כספים רבים שיממנו את האירוע יגיעו מתשלומי הארנונה.
עוד ב-ynet ספורט:
- שחקן הסנוקר הכי מטורלל שראיתם
- איציק קורנפיין פותח את הלב
- תחקיר: כך התנהל אבנר קופל בראשות איגוד הכדורסל
- ההצעה המגונה של מריו באלוטלי
"זה לא אירוע רגיל", אומר אורי מנחם מנהל אגף הספורט בעיריית ירושלים, שמתכונן כבר תקופה ארוכה לרגע הזה הקיץ. "יש לנו עוד הרבה עבודה והכנות שנשלמות בימים אלה ואנחנו מקווים שכל זה ישתלם בסופו של דבר".
מה אתם מתכננים ליורו?
"זה לא רק משחקי הכדורגל, אלא גם כל המסביב. יהיו לנו שני אירועים גדולים, משחקי המכביה והמרתון שבהם גם נשווק את המשחקים ולכבוד כל זה אנחנו מגדילים את אצטדיון טדי ל-32 אלף מקומות ישיבה. באליפות אירופה אנחנו מתכננים חגיגה גדולה, החל מערב הגאלה שאליו מוזמנות כל הנבחרות. לפני משחק הגמר יהיה אזור Fun-Zone שאליו יגיעו אוהדים מחו"ל, נקים מגרש קט רגל, דוכני אוכל, תחרויות משחקים, במות בידור ומתחם לכל אחת מהמדינות עם פאב המזוהה איתה. עוד קודם לכן במאי אנחנו נערוך אירוע של סרטי ספורט עם שחקני כדורגל ופאנלים".
וכמה כל זה יעלה לתושבי ירושלים?
"העיר נרתמת ומעמידה לטובת העניין כל מה שצריך. יש לנו תקציב לתשתיות והפקה שזה סדר גודל של 2.5-3 מיליון שקל".
גם בנתניה מתכוננים במרץ לטובת האירוע. מי שהחזיק בתיק הספורט בעיר ח"כ יואל רזבוזוב אמר: "אני יודע שיש סכום שהעירייה הוציאה לקראת האירוע, אבל אני לא זוכר כמה בדיוק. לצערי מההתאחדות לכדורגל אנחנו לא קיבלנו שקל על אירוח המשחקים במגרש החדש בנתניה וכמובן יהיו הוצאות בימים של המשחקים שהעירייה תממן".
מעיריית נתניה נמסר לגבי הסכומים אותם הם מתכוונים להוציא: "מובן כי האירוח יהיה כרוך בהוצאות תקציביות מיוחדות. העירייה נערכת לכך ובשלב זה טרם סוכמו המשמעויות, וזאת כיוון שגם תוכנית האירועים סביב האירוח, טרם גובשה."
בתל אביב שתשכן את הנבחרות ומשלחות האח"מים שיגיעו לא רוצים להישאר מאחור ומתכננים שורה של אירועים במהלך השבועיים של האליפות, אך הפרטים עדיין לא נסגרו והעירייה בשיתוף אגף הספורט עובדים בימים אלה על סגירת התוכניות.
"את רוב האירועים אנחנו מתכננים לקיים בחוף הים", מסר סגן ראש אגף הספורט בת"א, אופיר וגמן, "גם בגינה הסמוכה לבלומפילד אנחנו נקיים הפנינג גדול והפעלות לקהל הרחב ולצופים שיגיעו למשחקים. על התוכן אנחנו עובדים עכשיו, אבל ננסה לחבר את כולם לאירוע הזה. יהיו שלטי חוצות ודגלים ברחבי העיר, ועיקר הפעילות נעשה בבתי הספר להסביר לתלמידים על חשיבות אליפות אירופה למדינת ישראל וכמה חשוב שהם יהיו חלק מזה".
לשחר ילין, מוביל פרויקט היורו באם המושבות יש כבר תוכנית מלאה וגם המימון, קרוב למיליון ש"ח כבר יצא מקופת העירייה לטובת הקמת Fun Zone, אירוע פתיחה לפני המשחק האשון, טורניר תואם-יורו בבתי הספר, תערוכת יצירות ספורטיביות, הופעה במחצית חצי הגמר והפתעות נוספות.
מספר גורמים בעיריות השונות, לא התביישו להעביר ביקורת על ההוצאה הגדולה. אדי קואז, חבר סיעת "שיא" בפ"ת אמר: "אנחנו התנגדנו כשהיינו באופוזיציה לאשר הוצאה של מיליון ש"ח לקראת המשחקים. כולם יודעים שיש בעיר בעיות קשות ולאחרונה קיצצנו בחינוך, בניקיון וגם שבוע הספר בוטל. כולם צריכים לדעת שזה לא יסתיים בסכום זה. מוציאים עוד כסף מהתושבים, כשרק עכשיו לקחו הלוואה של 60 מיליון ש"ח.
אז מי לדעתך צריך לממן את ההוצאות?
"הכיסוי צריך להגיע מההתאחדות, יש שם הרבה יותר כסף מאשר בעירייה. אנחנו נותנים אצטדיון וחשמל ולא יוצא לנו כלום מזה".
"נמכור 2,000 כרטיסים מוזלים לתושבי העיר", הבטיח ילין בתגובה לביקורת של קואז, "אנחנו יודעים שכל שקל חשוב ולכן אנחנו עושים משהו צנוע אבל בלתי נשכח.
זה הכול לרווחת התושבים, היו הרבה ערים שהיו רוצות להתחלף איתנו".
ל-ynet ספורט נודע, כי מחיר הכרטיסים המוזלים לתושבי פ"ת יעמוד על 30 ש"ח. מי שלא יצליח לשים את ידו על 2,000 הכרטיסים המוזלים יצטרך לרכוש כרטיס במחיר מלא.
ההתאחדות לכדורגל מסרה בתגובה: "נחתמו הסכמי שימוש עם כל האצטדיונים, הסכמים המכסים את כל העלויות התפעוליות, לגבי מחירי הכרטיסים הם נקבעים על-ידי אופ"א ומכירת הכרטיסים החלה בחודש מארס. אנחנו מתכננים קמפיין פרסומי ארצי בשלושה אמצעים עיקריים: אינטרנט, שילוט חוצות: קמפיין כלל ארצי בסמיכות לתחילת הטורניר וטלוויזיה. נערוך פרסום ייעודי לקהלי ספורט: פרסום הטורניר על גבי מסכי LED במגרשים (ליגה + משחקי נבחרת), פרסום מודעות טורניר היורו בתוכניות משחק ופרסום רבעוני בחוברת פרסומים רשמיים".
"נשכר משרד יח"צ מקצוע שילווה את הפרויקט: "שלמור – יחסי ציבור". בין הפעילות העתידיות שצפויות: מסיבות עיתונאים ייעודיות, אירועי יחסי ציבור לפני תחילת הטורניר, מינוף והכוונה מול מערך הדוברות של הערים המארחות ואירועים שלהן, התמקדות בסיפורים מחוץ לעולם הכדורגל וסיקורם, פעילות בשילוב השגרירים של הטורניר (אלי אוחנה ואבי נמני), שילוב שחקני הנבחרת במגוון פעילויות קידום, יצירת תוכן שיווקי לקידום היורו במשחקי הליגה המקומית וכמו כן השקנו אתר ייעודי לטורניר".