שופרסל: גידול של 6.4% בהכנסות בזכות פסח
הכנסות שופרסל הסתכמו ב-2.97 מיליארד שקל. המכירות בחנויות זהות צמחו ב-4% והרווח התפעולי כמעט והוכפל ל-71 מיליון שקל. הסיבה המרכזית לעלייה בהכנסות: חג הפסח חל השנה ברבעון הראשון לעומת 2012 שבה חל החג ברבעון השני
הכנסות שופרסל במגזר הקמעונאות ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-2.97 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של 2.79 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 6.4%.
שופרסל ומגה: רוצה עגלה? תן את הת.ז שלך
עלות שכר מנכ"ל שופרסל - פי 33 מממוצע הרשת
אב טרי נותר מובטל: "שופרסל התחרטה"
הסיפורים הכי חמים - לפני כולם - בפייסבוק של ynet
המכירות בחנויות זהות גדלו בשיעור של 4%, בעוד שהמכירות לפי מ"ר הסתכמו ב-5,421 אלף שקל - גידול של 5.9%.
עיקר הגידול בהכנסות בשנת 2013 נבע בשל עיתוי חג הפסח שחל השנה ב-25 למרץ, לעומת שנת 2012 שבה חל ערב חג הפסח ב-6 באפריל. עיתוי החג משפיע על יתרות מאזניות כגון לקוחות, מלאי, ספקים וכן על המכירות ועוצמת המבצעים שחלו ברבעון הראשון השנה לעומת השנה קודמת.
הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-71 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי של 37 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2012. השיפור ברווח התפעולי נבע כתוצאה מהגידול בהכנסות ומהעמקת מבצעים ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה הרווח הנקי של שופרסל הסתכם ב-55 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 38 מיליון שקל לפני שנה.
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, התייחס לתוצאות החברה ברבעון הראשון ואמר כי "הרבעון הראשון לשנת 2013 התאפיין בשיפור משמעותי הן במכירות והן ברווחיות של החברה, לאור התחזקות במכירות החברה בערוצי הדיסקאונט לצד שיפור ערוצי המכירות האחרים, כגון: הפורמטים העירוניים ושאר תחומי הפעילות של החברה".