שתף קטע נבחר
 

לא רק באדריכלות: הלבן משתלט על הפרסומות

לבן הוא הצבע המזוהה עם חג השבועות, אבל הוא גם הצבע של חלק מהמודעות היצירתיות ביותר בעולם. ערן יסעור אסף עבורכם דוגמאות למודעות, שמוכיחות שאם יש לך רעיון גדול אתה יכול "לצעוק בשקט" את המסר שלך

חשבו רגע על הפרסומות והמודעות שראיתם ב-24 השעות האחרונות. את רובן אפשר יהיה להגדיר כ"צעקניות": הן רועשות, צבעוניות, מרצדות, מטרידות ואת כל זה הן עושות במטרה אחת: למשוך את תשומת לבנו. כי אם הנתונים שאומרים שבממוצע אנחנו נחשפים מדי יום לאלפי מסרים פרסומיים הם נכונים - אפשר להבין את הפרסומאים, שמנסים להבקיע מבעד ל"רעש השיווקי" הזה בצלילים רמים במיוחד.

 

הסיפורים הכי חמים - לפני כולם - בפייסבוק של ynet

 

אבל לפעמים, כמו בדוגמאות שאספתי מכל העולם בסיועו של אחיה פריד, דווקא המודעות השקטות ביותר יכולות להעביר את המסר שלהן בעוצמה רבה יותר. ומודעות, שרוב השטח שמקיף אותן הוא לבן, יכולות לעשות עבודה שיווקית טובה יותר מכל מודעה צעקנית אחרת. הכל בתנאי שהן יצירתיות ומדהימות. 

 

הכובע עושה את האדם

נתחיל במודעה של חברה לייצור כובעים, שמראה איך כובע יכול להפוך אותך מצורר מרושע לקומיקאי מופלא. למה? כובע!

 

 

והמודעה הבאה אינה טעות דפוס. מדובר במודעה בלגית להגברת המודעות למחלת האלצהיימר, שמציגה "כתבה", שהטקסט שעליה נמחק והכיתוב בפינה הימנית למטה גם מסביר למה: "היום, 85,000 בלגים לא יזכרו מה הם קראו בעיתון. בואו ונתמוך בהם".

 

  

נקודה למחשבה

הנה דוגמה למודעה אינטראקטיבית למותג BROTHER, שהמסר השיווקי שלה מתגלה רק אם מחברים את הנקודות בקווים, לפי הסדר המספרי שמצוין במודעה:

 

 

וזו דוגמה נוספת למודעה לבנה ואינטראקטיבית. מדובר במודעה לחנות לממכר יינות, שמזמינה את הקוראים לקפל אותה לאורך הקווים המסומנים. מי שאכן יעשה זאת יוכל לגלות את הכתובת ה"סודית", שבה תתקיים טעימת קוקטיילים אקסקלוסיבית למי שהצליח לפצח את הצופן.

 

המודעה המקורית:

 

 

אחרי שמקפלים:

 

 

תן לו בצרבת

המודעה של אלקה זלצר לכדור נגד צרבת מתקשרת את היתרון התחרותי של הגלולה המופלאה: נטילת שתי גלולות תאפשר לך לעכל (כמעט) תרנגולת שלמה על כרעיה וקרביה, מבלי לחוש אפילו צריבה אחת קלה (וכנראה גם לא ייסורי מצפון על התרנגולת המסכנה).

 

 

וזו מודעה לקרמים של OLAY, שיכולים לתקן את פגעי הזמן. איך? כמו שאתם עושים UNDO ומתקנים טעויות במחשב שלכם באמצעות לחיצה על Ctrl+Z.

 

 

במותו ציווה לנו קריאייטיב

רשת MTV בחרה לציין בזמנו את מותו של הזמר מייקל ג'קסון באמצעות סרט אבלים, שמעוצב בצורה שמזוהה עם הדרך שבה המנוח היה רוקד.

 

 

ובמעבר חד, כמו שאומרים, מותג הסרת השיער VEET רוצה לשכנע אותנו שהמוצר שלו מסיר שיער גוף מיותר. והוא מדגים זאת על ידי כך שהוא מראה לנו איך ייראה הסבון באמבט שלנו לאחר שנסיר שיער עם VEET: נקי וללא שיערות שדבוקות אליו...

 

 

צרות של עשירים

ועכשיו למודעה מבריקה בעיני לדגמי ה-SLIM FIT עם הגזרה הצרה של ליווי'ס, שמתקשרת בצורה ברורה, בהירה ופשוטה את המסר שאין מכנסיים יותר צרים מהם.

 

 

 

פסל אחד רחוק מדי

עודף יומרנות לא הזיק עד היום לשום מותג. בטח לא לסופרברנדס (מותג על) כמו FedEx, שצבע את פסל החירות בצבעי המותג שלו כדי להעביר מסר פשוט: אנחנו מסוגלים להעביר כל דבר, מכל מקום, לכל מקום.

 

 

והנה מודעה שפורסמה כשהיא מקופלת, ל... אופניים מתקפלים. וכל מילה נוספת מיותרת.

 

 

 

מודעה בלתי נשכחת ליום הזיכרון

יום הזיכרון הקנדי לזכר חייליהם שנפלו בקרבות המעטים בהם השתתפה המדינה, חל בשנת 2011 בתאריך מיוחד: 11/11/11. מודעת ה"יזכור" שלפניכם היא לא רק יפה ומינימליסטית אלא גם יש בה המון משמעויות נסתרות: הדמויות היוצרות את התאריך הם ותיקי מלחמות אמיתיים (שלושה ממלחמת העולם השנייה ושלושה ממלחמת קוריאה), הם מחולקים לזוגות לפי החילות שבהם שירתו (חיל האוויר, היבשה והים), ובתוכם גם מוצגת הרב תרבותיות של קנדה עם ייצוג לאישה, אפרו-אמריקאי וקנדי-צרפתי.

 

 

אם תסתכלו היטב על הטקסט במודעה של BMW תוכלו לראות, שלמעשה כתוב בה BWM והסיבה לכך היא שמותג הרכב הסכים "להשחית" את הלוגו שלו רק כדי להדגיש בפנינו את חשיבותם של חלקי חילוף אמיתיים.

 

 

ונישאר בתחום הרכב עם סדרת המודעות היפהפייה של מותג הרכב JEEP, שמורכבת מצלליות של דברים שנמצאים בטבע. אבל מה שיותר מעניין לראות זה שנקודת המפגש של כל שתי צלליות כאלה יוצרת ג'יפ ומחברת את המותג JEEP לכל מה שטבעי ופראי.

 


 

שחור, לבן, ומה שביניהם

ונסיים עם מודעה למרכז לסיוע לנפגעות תקיפה, שמוכיחה כיצד שימוש גאוני בשחור ולבן יכול להעביר מסר מטלטל של אלימות נגד נשים.

 

 

ערן יסעור הוא מומחה לשיווק ולמיתוג ומייצג בישראל את ארגון Superbrands הבינלאומי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
כובע יכול להפוך אותך מצורר מרושע לקומיקאי מופלא
שתי גלולות ואפשר לעכל תרנגולת שלמה
הסירו שיער, והסבון יישאר נקי
מומלצים