לצרפת מגיע יותר שיק: הסטייל של פסטיבל קאן
שרון סטון לא דפקה חשבון לגיל, אווה לונגוריה הסתובבה בלי תחתונים אבל פיצתה עם שמלה מהממת, ניקול קידמן החליפה תסרוקות ולג'ניפר לורנס יש מזל שהיא כל כך מקסימה. המעצב(נ)ת חזרה מפסטיבל קאן מסוחררת
בימים בהם מתבשרת המעצב(נ)ת שהקיץ בדרך לכאן, היא נעצבת על לבה, מוסיפה עוד דאודורנט לבית השחי, מקללת בשקט ומנסה לשמור את הרוע שבפנים כמה שיותר, מחכה להזדמנות להוציא אותו לפועל. פסטיבל קאן הביא איתו את המעמד המוצלח להוציא את העצבים, אבל יחד עם זה, הוסיף גם בריזה נעימה שאיווררה את עיגולי הזיעה מתחת לזרועות, והורידה את טמפרטורת הדם הלוהט ולו במעט.
טורים אחרונים של המעצב(נ)ת:
- חשוף, שקוף ונוצץ: טקס פרסי הבילבורד
- ליידי נץ והסטרפלסים: מישל פייפר בת 55
- הטובה, הרעה וההרה: מידלטון Vs קרדשיאן
טובעת בסנדלים: ג'וליאן מור
היא מעולם לא הצטיינה במיוחד במלבושים, ולמזלה זה לא השפיע לרגע על המשחק המצוין שלה. אבל הפעם ג'וליאן מור עברה כל גבול אפשרי, מכף רגל ועד ראש. בשמלת אורנזה בשחור וורוד בהיר, מור נראית כמו דג סלמון שנתקע ברשת ולא מצליח לזוז. הנעליים הצפופות שחושפות אצבעות עקומות שלא מצליחות למצוא מספיק מקום לעצמן בין הרצועות, רק מגבירות את תחושת הלחץ אצל המעצב(נ)ת שפשוט לא הצליחה להתיק את מבטה ממראות הזוועה. מור נראית כאילו כל המעמד עושה לה עצירות, השמלה ממש לא מחמיאה ונראית כמו משהו שהתעטפה בו כי לא מצאה גזרה נוחה. בקיצור, התחלה גרועה מאוד.
נתפסתי בשטיפת מכוניות: אמה ווטסון
אמה ווטסון טיפחה במשך השנים האחרונות הרבה תקוות אצל המעצב(נ)ת ואף נבחרה מספר פעמים למתלבשת המוצלחת. האמת היא שאחרי האסון של הגברת מלמעלה, המברשות הקטנות/נוצות שכאילו נתקעו בשמלת הבורדו שלה, הן הרע במיעוטו. ווטסון נראית כמו שילוב של מנקה שהשתמשה במברשת לניקוי האבק כדי ליצור לעצמה שמלה ייחודית, משל היתה מריה מ"צלילי המוזיקה" שהכינה שמלות מווילונות. השמלה חביבה ובצבע שמתאים מאד לגוון עורה של ווטסון, אבל מעבר לזה, ומעבר לפנסים באזור החזה ששוב עושים שמות ופטמות לא רצויות, מדובר בשמלה די משעממת שאין בה קסם.
התערבבו-בו-בו-בו-בו השתוללו-לו-לו-לו-לו: קירסטן דאנסט
אחרי האתנחתא הקלה והמשעממת של ווטסון, שהצריכה כמה קוקטיילים מחוזקים, פגשה המעצב(נ)ת את קירסטן דאנסט שעשתה סמטוחה שלמה מהשמלה. ערבוב של שיפון, קטיפה וריקמה ומעל הכל צווארון פרווה. אולי על הקולב זה נראה מיוחד, אבל על דאנסט זה נראה כמו מנקה מקטרות שיצא מכלל שליטה. אם היא היתה בוחרת במוטיב אחד בולט, אולי היופי שלה לא היה נעלם בתוך השמלה. אבל חוץ מזה, יופי של גזרה שיכולה להתאים להרבה מבני גוף.
ברבור לבן, ברבור מסכן: ג'סיקה ביל
אלוהים נותן אגוזים למי שאין שיניים, ואת המעצב(נ)ת הוא מפתה בשוקולד עם אגוזים. מה הקשר? תסבירו למעצב(נ)ת איך בחורה כל כך יפה כמו ג'סיקה ביל נכשלת פעם אחר פעם בבחירת הבגדים שלה. הפעם היא החליטה לאסוף את הנוצות שככל הנראה איזה ברבור מסכן השאיר מאחור, ליפפה קצת ברשת של לול תרנגולות, הוסיפה קצת בד, קלאץ' תואם ויצאה לשטיח האדום. גברת יקרה, בעלך מעצב חליפות סופר-דופר (אפילו אם זה עם קצת עזרה), אז אולי הגיע הזמן שימליץ לך על משהו?
יפה בוורוד: ג'יין פונדה
המעצב(נ)ת תמיד אומרת שאתה נראה כמו בן כמה שאתה חושב שאתה. ג'יין פונדה מוכיחה שלא משנה בת כמה את, אם את לא שמה על אף אחד את יכולה לעשות מה שאת רוצה וזה יעבור בקלות - ממש כמו כדור אנטיביוטיקה בוורוד עז. מבחינת המעצב(נ)ת זה כמובן לא עובר. הצבע הזה לא ממש עושה טוב לפונדה, ולמרות שהוא נחשב צעיר הוא עושה עליה אפקט הפוך. צבעים כהים יותר ולא עליזים כאלה היו עושים את העבודה טובה יותר, ואולי גם פחות מבליטים את מה שלא צריך להבליט. בשמלות צמודות חשוב מאוד לשים לב לסוג הבד, יש כאלה שלא יהיו רחמניים ויראו כל חתיכת סופגניה שאכלת בבוקר שלפני.
האורך לא קובע, התחתונים כן: אווה לונגוריה
המעצב(נ)ת מחבבת עד מאוד שלישיות - לא בגלל מה שאתם חושבים, אלא משום שבשלישייה תמיד אפשר לארגן איזו מריבה משובחת בין השניים האחרים, כשהמעצב(נ)ת מנצחת על הכל. אבל בכל הקשור לשלישייה הבאה, המעצב(נ)ת מעדיפה לעמוד מהצד ולא לומר הרבה.
אווה לונגוריה אוהבת שמלות עם שובל ארוך, אולי כי החתונה הראשונה שלה נכשלה וחלום הנסיכה והשמלה לא ממש התגשם. אבל בכל אירוע שטיח אדום, ובעיקר בקאן, היא אוהבת למשוך כמה שיותר מאחור ולא מעניין אותה שזה מקצר אותה עוד יותר. כאן היא שוב בשמלה חשופת גב, מעוטרת ברקמות עדינות, בגוון שמפניה שעוזר להבליט את השיזוף. בסדר, כבר היינו בסרט הזה. את נראית מהמם, אבל זה גם משעמם. נקסט.
בשמלת המנטה, לונגוריה דווקא מצליחה לרענן (שימו לב לחידוד) ויתרה מזאת, מצליחה לא להפוך לפרחית מדי בשמלת "הלכתי לקאנטרי לחוג התעמלות מים וזרקתי על עצמי משהו". דווקא בקז'ואל לונגוריה נראית משוחררת יותר, עד כדי כך שבשלב מסוים בו הרימה מעט את השמלה כדי שלא תטבול במים, זכו כולם לראות כמה היא משוחררת מתחתונים ועד כמה קשה עובדת הקוסמטקאית שלה.
ערב אחרי החליטה לונגוריה להראות לכולם שזה שהיא שכחה פעם אחת, לא אומר שזה יקרה שוב, והוכיחה שיש לה בארון גם תחתונים. אמנם היא מזכירה למעצב(נ)ת את שומר המסך המתנועע שלה שנקרא באבלס, אבל היא חייבת להודות שהשמלה פשוט מופלאה. החיתוכים הבלתי נראים, בעיקר באזור הצוואר והחזה, פשוט מרהיבים. מדובר בעבודה מדויקת ובאמת יוצאת מן הכלל. חוץ מזה שהגזרה מצוינת, לונגוריה גם דאגה ליצור אפקט של גוף מוארך יותר עם תסרוקת גבוהה. בקיצור, כשלובשים תחתונים מרגישים בטוחים יותר.
כבוד השופטת: ניקול קידמן
בפסטיבל קאן הקודם המנצחת הגדולה שזכורה היטב למעצב(נ)ת היתה ניקול קידמן שהופיעה בשמלה ורדרדה בעיצוב מרהיב ובלתי נשכח. הפעם בחרה קידמן, שישבה בחבר השופטים בפסטיבל, לנסות דברים חדשים. בשמלה מנצנצת בכחול כהה, קידמן לא משקיעה יותר מדי בטררם סביב ונותנת לשמלה לבלוט. זה עושה את העבודה, והשיער שפשוט מונח לו כך, החיוך והאיפור שמבליט בעיקר את השפתיים - כל אלה עושים יופי של עבודה ויוצרים קידמן נינוחה, שאפילו מצליחה להזיז את פני הבוטוקס לכדי חיוך. באזור הנעליים - וזה משום שהשמלה מגיעה עד לברך ויוצרת זרימה עם צורת הגיטרה של הרגליים - קידמן היתה צריכה לוותר על הקשירה בקרסול שחותכת את הגוף. נעלי עקב פשוטות בלי יותר מדי קשקושים היו עובדות טוב יותר.
מאוחר יותר הגיעה קידמן לשטיח האדום כשהיא מאורגנת ומאובזרת יותר, בשמלת מוזאייקה מוזרה למראה. היצירה האמנותית נראתה כמו משהו שעבר תחת ידיהן של ילדותיה הצעירות, בניסיון לעצב לאמא בגד עם כל הצבעים שהן אוהבות. יותר מדי מבהיל בשביל המעצב(נ)ת, שהעדיפה להוריד מבט ולהתמקד בנעליים החביבות שמאוד מצאו חן בעיניה. גם התסרוקת המוזרה לא ממש מועילה ואורך השמלה לא מתיישב עם הגובה של קידמן. השמלה היתה צריכה להיות ארוכה או קצרה יותר כדי לעבוד.
שוב בוקר, ונדמה שהספריי לשיער עשה עבודה מצוינת ביום האתמול. קידמן נשארת עם שאריות של התסרוקת הקודמת שמזכירה את אשתו של פרקנשטיין. השמלה הפעם בגזרה יותר מחמיאה, באורך הנכון - אם כי אפשר היה לוותר על השובל. אבל מה שגרוע זה דוגמת הבד שנראית כמו שמלת בית של סבתה, עליה השלום, של המעצב(נ)ת. הזיכרונות אמנם נעימים מאוד, אבל על קידמן זה נראה כמו משהו שעדיף היה שיישאר בארון.
מיס-פיט: שרון סטון
אחת הבעיות של המעצב(נ)ת היא שלפעמים היא מוצאת בגד מקסים, יפה ומעורר השראה, אבל כשהיא מודדת אותו היא מגלה שפה הוא קצת לוחץ ושם הוא קצת רחב, ואז היא מוותרת על כל הקניות (לפחות לשעה אחת). אבל יש כאלה שבוחרות להישאר במה שלא מתאים. שרון סטון, שכבר קיבלה כאן טור שלם והרבה נו-נו-נו, בחרה בשמלה כחולה יפהפייה עם מחשוף עמוק - הכי טרנדי שיש עכשיו - גזרה חובקת ואורך שמתאים בדיוק לאירוע, לשמלה ולאישה. המעצב(נ)ת היתה מוותרת על הענק היפה, השמלה מספיק מעניינת, אבל אין ספק שסטון עושה בחירה טובה מאוד עבורה.
אבל, לא כך אפשר לומר על השמלה האדומה שבחרה הגברת סטון בערב אחר. ישנם סוגי בד שונים שלא נענים לכוח המשיכה, ותחת גלגלי מכונות התפירה נוטים להסתבך, להסתובב ולעשות בלגן אחד גדול. נראה שהשמלה האדומה לא ממש הסכימה לשתף פעולה עם הגוף של סטון. מצד שמאל הכל משוך הצידה, מצד ימין נחשף לו ציצון חמדמד (ומהצד זה היה אפילו עוד יותר חשוף וברור), וגם אם מדובר במשהו שהיה אמור להיראות מכווץ בכל מיני מקומות, הרי שהתוצאה הסופית היא שמלה שלא מתאימה באופן ברור. גם השובל הארוך מדי ששוכב שם כמו כלב שמחכה לבעליו שיוציא אותו לטיול לילה, גם השסע הגבוה מדי וגם החלק העליון שנראה כאילו הוא טעות - כולם עושים תחושה של אי נוחות. מזל שהצבע נראה מצוין על סטון, ועם הסייד-בוב מי בכלל מסתכל על השמלה.
צמד הפרברים: ג'ניפר לורנס
כמה פעמים אמרו עליה שהיא לובשת שמלות קרועות, כמה פעמים כבר הראו את הווידאו שהיא נופלת במדרגות בדרך לאוסקר - אבל כל אלה לא יוכלו על ג'ניפר לורנס, אהובתה החדשה של המעצב(נ)ת. לורנס, יש לציין, איננה אגדה בעולם האופנה, אבל יש עם מה לעבוד - וזה הכי חשוב. הפעם בחרה לורנס בשתי שמלות בדוגמאות זהות. שתיהן מסמלות ככל הנראה סוג של משחק רעב, אחרת אין הסבר לשק תפוחי האדמה שהיא לובשת כחצאית/חלק תחתון של שמלה. בשמלת השחור-לבן החלק העליון יושב בצורה מושלמת על הגוף ומבליט את השיזוף ועוד כמה דברים חשובים. אבל החלק התחתון שמתהדר במין סרט מוזר בצד, ובכן, הורס הכל.
גם בשמלה הלבנה הבנויה בצורה זהה לקודמת, מופיע הקשר המוזר בצד. הפעם, משום שמדובר בצבע אחיד, זה פחות מפריע לעין, וגם הנעליים הוורודות מוסיפות קריצה נאה למראה הכללי. אבל יחד עם זאת, קשה להתעלם ממה שיש שם, כמו פיל באמצע החדר שלא מחמיא ולא ברור מה הוא עושה שם. לורנס מקסימה, מציגה תסרוקת שבטח כולן ירצו עכשיו, אבל היא עדיין לא מצליחה לגרום למעצב(נ)ת להירגע לגמרי.
(צילומים: רויטרס, MCT, gettyimages)