שתף קטע נבחר

חברת איפור הטרידה בטלפון ותשלם 19 אלף ש'

חברת אל מקיאג' שלחה הודעות זבל ללקוחה, גם לאחר שביקשה שתפסיק. בית המשפט קיבל את התביעה ופסק שהחברה תשלם פיצוי בסך 19 אלף שקל

חברת איל מקיאג' נהגה לשלוח ללקוחותיה, ובכללם התובעת, פרסומות בהודעות טקסט לטלפונים הסלולריים. כאשר קיבלה התובעת מהחברה את הודעת הטקסט הראשונה, היא שלחה חזרה הודעה ובה ציינה את סירובה להמשיך ולקבל פרסומות מהחברה. אלא שבאיל מקיאג' לא הבינו את הרמז, והמשיכו לשלוח לה עוד 19 מסרוני פרסומת.

 

 

איל מקיאג' שלחה פרסום בניגוד לחוק - ותפצה (אילוסטרציה) (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
איל מקיאג' שלחה פרסום בניגוד לחוק - ותפצה (אילוסטרציה)(צילום: shutterstock)

 

בכל אחד מהמסרונים הללו ציינה איל מקיאג' את המילה "הסר" כדרך היחידה להודיע על הסירוב לקבלת מסרונים. ובכל פעם הקליקה התובעת על התיבה "הסר", אך דבר לא השתנה. המסרונים המשיכו להגיע.

 

לתובעת נמאס, והיא החליטה להגיש תביעה לביהמ"ש לתביעות קטנות בתל-אביב. בה דרשה פיצוי בסך של 1,000 שקל עבור כל פרסומת, ובסך הכל 19,000 שקל. 

 

הנתבעת טענה שלא ניתן להסיר את התובעת מרשימת התפוצה באמצעות הקלקה על "הסר". התובעת היתה אמורה לפנות לשירות הלקוחות, ולבקש את הסרתה.

 

הנתבעת יכולה להלין רק על עצמה

השופט בדימוס יהודה גרניט, ציין כי לפי החוק משלוח הודעות טקסט מהווה גם עבירה פלילית וגם עוולה נזיקית. לדבריו, כאשר דבר הפרסומת משוגר באמצעות מסר קצר, על המפרסם לציין במסר הזה את שמו ואת דרכי יצירת הקשר עמו - לצורך מתן הודעת סירוב. ללקוח זכות להודיע על סירובו לקבל פרסומות באותה הדרך בה שוגר דבר הפרסומת אליו.

 

השופט קבע כי איל מקיאג' ציינה את המילה "הסר" כדרך להעברת הודעת הסירוב מהלקוחות, והתובעת שלחה לנתבעת את הודעות הסירוב כתגובה למסרונים שקיבלה. בכך עמדה בדרישות החוק. הנתבעת יכולה להלין רק על עצמה, קבע השופט, על שלא קיבלה את הודעת הסירוב ושלא הודיעה במסרונים, כי לשם הסרה מרשימת התפוצה יש לפנות לשירות הלקוחות שלה.

 

לנוכח התנהלות זו, הוא פסק לתובעת את סכום הפיצוי המרבי שהחוק מאפשר, וחייב את איל מקיאג' לשלם לה 19,000 שקל. בנוסף נפסקו הוצאות משפט בסך של 500 שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים