בג"ץ: חב' ההובלות של חסן תישאר מחוץ לנמל
לפני כשבועיים שללה הנהלת נמל אשדוד את רשיון הכניסה של חברת ההובלות שבבעלות יו"ר הוועד. שופט בג"ץ דחה היום עתירה ובקשה לצו ביניים שהגישה החברה, וקיבל למעשה את הטענה כי אם תתקבל העתירה בסופו של דבר - היא תתיר לחברה פרטית לפעול בניגוד עניינים בתוך גוף ציבורי
חברת ההובלות של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד , אלון חסן , תישאר מחוץ לנמל. כך קובע היום (ב') השופט סלים ג'ובראן, שדחה את בקשת חברת בן-עידן הובלות לבטל את החלטת הנהלת הנמל, ששללה לפני כשבועיים את רישיון הכניסה של חברת ההובלות לשטח הנמל.
- נמל אשדוד: חסן הקים עסקים רק כדי לנצל מעמדו
- אלון חסן? "זה רק קצה הקרחון של השחיתות"
- אלון חסן לעיני: הפכו אותי לבריון השכונתי
בעקבות ההחלטה הגישה החברה, הנמצאת בבעלות יו"ר הוועד חסן, עתירה ובקשה לצו-ביניים לבג"ץ. בהחלטתו, כותב היום השופט ג'ובראן כי "לא מצאתי שסיכויי העתירה גבוהים במידה המצדיקה את מתן צו הביניים". כעת, לאחר שנדחתה הבקשה למתן צו ביניים, יימשך ההליך בעניין העתירה שהגישה חברת ההובלות.
בהחלטתו, קיבל השופט ג'ובראן את טענת חברת נמל אשדוד, לפיה הפגיעה בחברת ההובלות של חסן היא כלכלית בלבד, ואילו הפגיעה האפשרית בנמל - אם תתקבל העתירה בסופו של דבר - היא למעשה מתן היתר לחברה פרטית לפעול בניגוד עניינים בתוך גוף ציבורי. "ככל שתתקבל העתירה, תוכל (חברת בן-עידן הובלות - ש"ה) לפעול לקבלת פיצוי בגין הפגיעה שנגרמה לה", קובע השופט ג'ובראן. "מנגד, אם תידחה העתירה, משמעות הדבר שבגוף ציבורי תפעל חברה בפרטית בניגוד עניינית, פעולה הפוגעת באמון הציבור ושאינה ראויה".
"להשביע רצון העיתונות"
בעתירה שהגישו לפני כעשרה ימים, טענו עורכי דינה של חברת ההובלות כי החלטת נמל אשדוד לאסור את כניסת משאיותה לשטח הנמל הייתה "אומללה, בלתי חוקית, פסולה ובטלה". לטענתם, ההחלטה - שהייתה נגועה בחוסר תום לב מצד ההנהלה - התקבלה רק בעקבות כתבות שפורסמו בעניינו של חסן, וללא הליך ראוי של שימוע.
למעשה, עורכי דינה של החברה הצהירו כי מטרת ההחלטה הייתה "להשביע את רצון העיתונות וההמונים". על-פי נספחי העתירה, פעילות החברות של חסן הייתה גלויה וידועה להנהלת הנמל זמן רב, ולא הייתה עילה לביטול מיידי של רישיון הכניסה לנמל.
מנגד, בחברת נמל אשדוד טענו כי כל החברות שהקים חסן נועדו למטרה אחת - ניצול קשריו ומעמדו בנמל. בעניינה של חברת ההובלות, ציינו בנמל כי היא "הוקמה בשנת 2010, כאשר בעל המניות היחיד בה, מר חסן, כבר שימש כיו"ר ועד עובדי הנמל". לכן, כך הצהירו שם, "(עולה) החשש כי החברה הוקמה על-מנת לנצל את מעמדו של מר חסן".
למרות שבעתירה נכללו עדויות לכך שהנהלת הנמל אכן הייתה מודעות להתנהלותו של חסן מאז 2011 לפחות, בחברה הבהירו כי הסיבה שעד כה לא ננקטה כל פעולה היא התמשכות הבדיקות שנערכו בעניינו של יו"ר הוועד.
"אין מתקנים טעות - אם הייתה - על-ידי הנצחתה", כתבו עורכי דינו של הנמל בתגובתם לבקשת צו הביניים של חברת ההובלות. "משעה שברור כי המעשה הראוי והנכון הוא להפסיק את ניגוד העניינים, כך יש לפעול לאלתר, גם אם הדבר היה צריך להיעשות עוד קודם לכן".