שתף קטע נבחר

מהיום: ניתן לשלם את חשבון החשמל באפליקציה

בחברת החשמל השיקו היום אפליקציית סלולר שמאפשרת לשלם את חשבון החשמל דרך הסמארטפון, לעקוב אחר הצריכה השנתית ולקבל מידע על צריכת חשמל של מכשירים והפסקות חשמל. חיסרון: אין אפשרות לעקוב אחרי עלות הצריכה האישית בכל רגע נתון "זה יקרה רק כשנפרוס מונים חכמים"

חברת החשמל החלה להציע לאחרונה אפליקציה סלולרית חינמית, שמאפשרת לשלם את החשבון החשמל דרך הסמארטפון, לבדוק את נתוני צריכת החשמל האישית לאורך השנה, לקבל מידע על הפסקות חשמל באזור ועל הפסקות חשמל צפויות ולחשב, באמת מחשבון חישוב, את צריכת החשמל של מכשירים שונים בבית. היום (ג'), החברה השיקה את האפליקציה באופן רשמי.

 

  • נציג חברת החשמל דופק בדלת: שלמו או שתנותקו

 

ניתן להוריד את האפליקציה (2.11 מ"ב) בגוגל פליי (למכשירים הפועלים על מערכת ההפעלה אנדרואיד) או באפסטור (למכשירי אפל אייפון ואייפד) והחל מסוף אוגוסט – תושק גרסה שמתאימה למערכת ההפעלה חלונות של מייקרוסופט.


 

אין אפשרות להזמנת טכנאי ואין הזנת קריאת מונה

מה אין באפליקציה? אין אפשרות לצרכן לבדוק את קריאת המונה, להזין את הקריאה לאפליקציה ולראות את צריכת החשמל המצטברת לפני קריאת המונה, כך שיוכל לדעת כמה הוא עומד לשלם והאם כדאי לו להוריד בצריכה כרגע, כיוון שכבר צרך בסכומים גבוהים.

 

בביקורת הגולשים בגוגל פליי קבל אחד המשתמשים: "אין חיתוכים סטטיסטיים לגבי אופן השימוש, אין מסך שבו מכניסים בכל רגע קריאת מונה ומתבצעת סימולציה של החיוב הקרוב ואין אופציה להזמנת טכנאי דרך האפליקציה...  מלבד תשלום החשבון ותקלות באזור אין מידע שמעניין את הצרכן".

 

"קריאת מונה ברגע נתון וחישוב של חשבו החשמל עד כה, זה שירות עתידי שנספק רק כשנפרוס מונים חכמים בכל הארץ", אמר ל-ynet יעקב(יאשה) חאין, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל לקוחות ויזמות עסקית בחברה. "רק אז אפשר יהיה להתעדכן בצריכה בכל רגע נתון, עם השהייה ליום קודם. בקרוב נשיק פיילוט בבנימינה, גבעת עדה ואזור התעשייה קיסריה נרשת אותן במונים חמים - עד סוף השנה. אחרי כן, נצטרך אישור של רשות החשמל, מימון של מספר מיליארדי שקלים ותוך מספר שנים – כל הארץ תהיה מרושתת".

 

מה לגבי צרכנים שמקבלים הערכות קריאה, האם האפליקציה תיתן להם פיתרון?

 

"לא, רק ניתן יהיה לראות דרכה את חשבון החשמל ובו כתוב אם זו הערכת קריאה או לא. מצמצמים יותר ויותר הערכת צריכה יותר ויותר עושים קריאה. חשבון החשמל כפי שהוא מופיע אצלנו יכולים להוסיף עוד לא קיים. הערכה או מדידה בפועל".

לא כל המידע באמת מסייע לצרכן ()
לא כל המידע באמת מסייע לצרכן

 

מה יש באפליקציה?

תשלום חשבון חשמל: ניתן לשלם את חשבון החשמל הדו חודשי באמצעות האפליקציה. לשם כך יש להזין פרטי כרטיס אשראי בכל פעם. האפליקציה שומרת רק את מספר החוזה של הלקוח.

 

איזור שירות אישי: מדובר בשירות מורחב, באמצעותו ניתן לקבל חשבונות של חודשים קודמים והשוואות צריכה חודשיות ושנתיות בדיאגרמות, בדומה לאלו שמקבלים עם חשבון החשמל המודפס, רק שהאפליקציה מאפשרת זמינות קלה יותר למידע. לשירות הזה יש להירשם מראש דרך אתר האינטרנט או בטלפון 103 עם שם משתמש וססמא. סוג ההרשמה הזה מסורבל.  

 

האם צפויה הפסקת חשמל באזורכם? במקום להתקשר למוקד, תוכלו להקליד את הכתובת שלכם ולגלות אם זו הפסקה יזומה או תקלה, מה מצב הטיפול וצפי לחידוש הזרם.

 

מיפלס החשמל: מידע מראש על הפסקות חשמל יזומות במקרים של צריכת חשמל גבוהה ברחבי הארץ.

 

מחשבון צריכה: כמה חשמל צורכים המזגן, המקרר או המדיח וכמה זה עולה. מידע על עלות ההפעלה של מכשירי החשמל הביתיים, שעשוי לסייע בהפחתת צריכת החשמל והוזלת החשבון הדו-חודשי וכן לעזור בבחירה בעת קניית מכשיר חשמלי חדש לבית.

 

הצטרפות לחשבונית במייל: במקום להתקשר לשירות הלקוחות ולבקש לעבור לחשבוניות במייל במקום בדואר - אפשר לעשות זאת דרך האפליקציה.

 

מה מצב רזרבת החשמל במשק? לא שתוכלו לעשות משהו עם המידע הזה, אבל גם הוא יוזן לאפליקציה ויעודכן בה.

 

מהחברה נמסר עוד כי "האפליקציה באה במקביל ולא מחליפה את אמצעי ההתקשרות האחרים של חברת החשמל עם הצרכנים במרכזי השירות, מוקד 103, באתר האינטרנט ובדף הפייסבוק של החברה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צריכת החשמל הארצית. לא בהכרח רלוונטי לצרכן הפרטי
מומלצים