"המירוץ למיליון" הפסיקה לרוץ
משימות לא מאתגרות, פרקי ההדחה ללא הדחה ואפילו תוכנית לקט - בשבועות האחרונים "המירוץ למיליון" לא מספקת עניין, והרייטינג נותן את אותותיו. מה קרה לתוכנית הדגל של רשת?
בנוף הטלווזיוני המקומי אין ספק ש"המירוץ למיליון" בולטת לטובה: היא מצחיקה, מרגשת וחובקת עולם. ליהוק הזוגות בעונה השלישית מצוין, החל מקובי וטליה שמצליחים להרגיז בהתנשאות שלהם, דרך רומי וקורל החינניות ועד למעיין ובת אל שהן קומדיה מהלכת. אבל איך אמר הזמר א. גולן? אפילו מסטייק אנטריקוט נמאס אם אוכלים ממנו הרבה. וברוך השם, הצופים מקבלים מנה גדולה מאוד של המירוץ למיליון, אפילו גדולה מדי.
"המירוץ למיליון" משמשת בלוח השידורים הנוכחי כתוכנית הדגל של הזכיינית רשת. בפרק הפתיחה קיבלה יותר מ-29 אחוזי רייטינג, והמספרים המשיכו לעלות.
כשראו בזכיינית רשת שהדלי התמלא במים, הם התחילו לבעוט בו חזק: פרקים ארוכים ומשמימים (כמעט פרק שלם על כמה שהמתמודדים מתגעגעים הביתה), פרקי הדחה בלי הדחות, תוכנית לקט, משימות שהן לא ממש משימות והיד עוד נטויה. בעקבות זאת הצביעו הצופים ברגליים - והרייטינג ירד.
מה גרם למירוץ להאט את הקצב?
אני לא תמים. ידוע שהפקת התוכנית יקרה מאוד - על פי הערכות, עלות של פרק אחד יכולה להגיע ל-350 אלף דולר. ככל שיהיו יותר פרקים, הזכיינית תמכור יותר פרסומות, ותכניס יותר כסף. שלא לייחוס אמרו גורמים בזכיינית כי הם לא רוצים להפסיד כסף מהתוכנית. ברור, אף אחד לא רוצה להפסיד. אבל למה להרוויח אותו על חשבון הצופים?
במהלך השבוע שעבר התרוצצו על המסך פרומואים משכנעים של "פרק הדחה", והצופים היו משוכנעים שאחד הזוגות בדרך הביתה. אלא שבסוף האחיות רומי וקורל, שנחשבות לזוג אהוב במיוחד, הגיע אחרונות לקו הסיום, והתבשרו שהן חוזרות למירוץ.
וכך שבועיים שלמים עברו להם ללא הדחה אחת, ובכלל - נראה שמאז שהגיעו הזוגות לקובה - הזמן עצר מלכת.
גם המשימות הפסיקו לאתגר, ובפרק האחרון נחשפנו לטריק החביב של התערבות ההפקה. למי שלא צפה במשימת הטרמפיסטים, אזכיר: במהלך שהותם בקובה התבקשו הזוגות לאסוף טרמפיסט מתחנת אוטובוס, עניין שגרתי במדינה לטענת ההפקה, ולשכנע אותו לארח אותם לקפה או לארוחה. באורח פלא, כשהגיעו הזוגות לבית הטרמפיסט, שנאסף "באקראיות", חיכתה להם מעטפת הרמז ויותר מכך - חבילה מהבית.
כלומר - המשימה היתה מבוימת ומתוסרטת להפליא. אז נכון, כולנו יודעים שהפקות הריאליטי נוטות להתערב פה ושם כדי ליצור עניין, אבל בתוכנית שמתבססת על ביצוע משימות והתמודדות עם אתגרים, מדובר בזלזול בוטה בצופים. הרי לא מצפים שנאמין שמשפחות המתמודדים במקרה שלחו חבילות לאדם שהמתין לו בתמימות בתחנת האוטובוס. אפילו לישראלים אין כאלה חושים על טבעיים.
עורכי "המירוץ למיליון" לא המציאו את השיטה, אבל כדאי להזכיר להם שגם הצופים הם צד בעניין. הצד החשוב. נחזור שוב לדברי המשורר - אם מישהו שם ברשת יבין שעדיף לאכול חמישה סטייקים עשויים טוב מ-20 שעשויים בצורה בינונית - הוא רק ירוויח. מספרי הרייטינג ישובו לעלות ויאפשרו להרוויח כסף. נקודה למחשבה.