שתף קטע נבחר
 

מוצר חדש נולד: משווקים על גב התינוק המלכותי

בגדי היריון, טיסות, עוגיות, קפה, משחקי מחשב ועוד ועוד: לפני שהתינוק גיהק את גיהוקו המלכותי הראשון, היו משווקים שהשיקו מסעי פרסום שהתייחסו ללידה, בירכו את הזוג הצעיר ו"דחפו" על הדרך גם את המוצר שלהם

אומרים שמשווקים הם אנשים ציניים, שמנצלים כל הזדמנות כדי לשווק ולמכור. אז אתמול (ב'), כשהתינוק הבריטי המלכותי יצא לאוויר העולם, משווקים מכל העולם טרחו להוכיח, שמה שחושבים עליהם זה באמת נכון.

 

לכתבות נוספות של ערן יסעור

 

עוד לפני שהתינוק גיהק את גיהוקו המלכותי הראשון, היו משווקים שהשיקו מסעי פרסום שהתייחסו ללידה, בירכו את הזוג הצעיר ו"דחפו" על הדרך גם את המוצר שלהם. לא מעט אתרים ובלוגים עלו על זה ומנסים מאז להציג את קלונם של המשווקים ברבים.

 

היו מפרסמים, כמו יצרנית בגדי ההריון הבריטית SERAPHINE, שהחלו את הקמפיין שלהם עוד בזמן שקייט הייתה בהריון:

 

סרפין. תפסו טרמפ עוד בתקופת ההריון ()
סרפין. תפסו טרמפ עוד בתקופת ההריון

 

רוב הקמפיינים שהושקו אתמול, שניות לאחר הלידה, נעשו באמצעות הרשתות החברתיות טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם ורובם, כך נראה, הוכנו מראש ורק חיכו לרגע שאחרי הלידה.

 

קוקה קולה, למשל, קיבלה השראה מקמפיין ה"שמות", שניהלה על בקבוקי המשקה שלה, והכינה ברכה לוויליאם ולקייט:

 

 

חברת התעופה דלתא, הזמינה את התינוק לראות את העולם, באמצעות צי המטוסים שלה כמובן.

 

דלתא. מזמינה את התינוק לראות עולם ()
דלתא. מזמינה את התינוק לראות עולם

 

דלתא התייחסה במודעה שלה לעובדה שהתינוק הוא בן, מה שלא כל כך ברור מקמפיין הטוויטר החדש של נינטנדו:

 

נינטנדו. לא ידעו מהו מין התינוק ()
נינטנדו. לא ידעו מהו מין התינוק

 

כמובן, שחלק גדול מהמותגים ניסה לחבר את המוצר ואת הברכה לאימג'ים שמזוהים עם בית המלוכה, כמו למשל עוגיות OREO, שגם ניצלו את העובדה שעוגיות הולכות טוב עם חלב:

 

אוריאו. הולך טוב עם חלב וחלב הולך טוב עם תינוקות ()
אוריאו. הולך טוב עם חלב וחלב הולך טוב עם תינוקות

 

וגם המותג OXO לא התאפק והציע לתינוק באמצעות האינסטגרם, כסא מלכותי ילדותי משהו:

 

הכס המלכותי ()
הכס המלכותי

 

והנה חיבור אמיתי וממשי למוצר: שלגון מגנום שנקרא "מיני רויאל" (ROYAL = "מלכותי") משווק במסווה של ברכה חגיגית למשפחה הצעירה:

 

 

ולא רק שלגונים יכולים להתהדר בכתר, גם כוסות קפה של סטארבקס:

 

 

והנה קמפיין, שמבשר על "לידת" מוצר חדש, "כמו שלקייט נולד תינוק חדש". כולנו מאחלים לזוג המלכותי שהתינוק שלהם נראה טוב יותר...

 

 

באופן אישי, אהבתי את הקמפיין של קבוצת הכדורגל אסטון וילה, שהציגה את המדים המלכותיים החדשים:  

 

ולסיום קמפיין שמנסה "להיות עם ולהרגיש בלי". פמפרס מנסים לקדם סרטון וידאו שעלה לפני מספר ימים ליו טיוב, שהמסר שלו אומר שכל תינוק הוא נסיך וכל תינוקת היא נסיכה. כן, זה נכון, אבל לנו אין משרתים שידאגו לטפל בהם בזמן שאנחנו מנסים להעביר לילה שלם של שינה בארמון שלנו:

 



 

בישראל, הקישורים השיווקיים לתינוק המלכותי מעטים כמובן בהשוואה לממלכה המאוחדת וגם איך נאמר זאת בעדינות, יצירתיים פחות. רשת הצורפים מציעה כפית כסף לתינוק בהשראת הרך המלכותי הנולד ולאוקיסטן הסבה ערכת מוצרים לתינוק וקראה לה: "ערכת מוצרים לתינוק המלכותי".

 

ערן יסעור הוא מומחה לשיווק ולמיתוג, ומייצג בישראל את ארגון Superbrands הבינלאומי. 

 

מירב קריסטל השתתפה בהכנת הכתבה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים