חדש בת"א: אוספים בשבילכם את השופינג
בדיזנגוף סנטר השיקו שירות בשם "שופליפטר" בשיתוף עם אפליקציית shop-drop שכבר פועלת בניו יורק. כשתקנו ברשתות מסוימות בסנטר, תוכלו להשאיר את השקיות בחנות ומישהו יאסוף אותן אחריכם למלון או לחדר שמירת חפצים - בחינם. בחנויות מחוץ לסנטר, השירות בתשלום. "בקרוב נשיק אותו באילת וברחבי הארץ"
אם אתם תוהים לפעמים למה אין לכם עוד כמה אצבעות בידיים, או יד שלישית שתעזור לכם להשתלט על שקיות השופינג – בדיזנגוף סנטר יצאו ביוזמה חדשה, בתשלום כמובן, שאולי תסייע לכם. בסנטר השיקו שירות אפליקציה באמצעותו מישהו שאינו אתם יאסוף את הקניות שלכם עבורכם. השירות מיועד לחובבי קניות מושבעים, או למי שאוהב לערוך קנייה גדולה ביום אחד.
- "כל רשתות האופנה בארץ ימכרו דרך האינטרנט"
לשירות קוראים "שופליפטר" והוא שיתוף פעולה עם אפליקציה בינלאומית בשם shop-drop שמוקדשת ל-valet shoping - איסוף שקיות עבור הקונים ברחבי ניו יורק. בישראל, יש לשירות מגבלות: ראשית, כרגע מדובר בשירות בת"א בלבד. שנית, כדי להשתמש בו ולקבל את הקניות "עד הבית" - עליכם להיות תיירי פנים או חוץ שמתארחים במלונות בת"א, משום שהשירות משלח את שקיות השופינג למלונות בעיר.
גם סתם צרכנים שהחליטו לקנות בת"א ומעוניינים שמישהו יאסוף אחריהם את שקיות הקנייה, יכולים להשתמש בשירות. רק שבמקרה כזה, הקניות לא יגיעו לבית הצרכן, אלא ישמרו בחדר מסוים בדיזנגוף סנטר. מגבלה נוספת היא שהאפליקציה מקושרת לחנויות מסוימות בלבד, בדרך כלל רשתות וכרגע, רק בדיזנגוף סנטר, בנמל ת"א וברחובות כמו שינקין, בוגרשוב וקינג ג'ורג.
לרוב השירות ניתן בחינם
כמה זה עולה? לשוהים במלונות: אם קונים בחנויות דיזנגוף סנטר – השירות ניתן בחינם. אם קונים בחנויות מחוץ לסנטר – השירות יעלה 15 שקל לקנייה אחת שתועבר למלון, או day pass - 25 שקל לכל היום לכמה שקיות שרוצים, בתנאי שהחנויות מהן קונים משתתפות בפרויקט. יש חנויות שיציעו את השירות חינם בקנייה מעל 300 או 500 שקל.
מי שלא שוהה במלון וקונה בסנטר - השירות ינתן לו בחינם. אם יקנה מחוץ לסנטר בחנויות המשתתפות בפרויקט, הוא ישלם: 10 שקלים לחנות או 15 שקל ל-day pass לכל החנויות ויצטרך לאסוף את השקיות שלו מחדר שמירת חפצים בסנטר – בקומה השלישית ליד סוהו. ג במקרה זה יש חנויות שיציעו את השירות חינם בקנייה מעל 300 או 500 שקל.
איך זה עובד?
גיא גורדון, מנהל פרויקט shoplifter מטעם חברת DCV אמר ל-ynet: "זה שירות חדש שבא לשנות את תרבות הקניות בארץ ופועל בניו יורק ולונדון ובקרב גם בטוקיו ובערים מרכזיות נוספות בעולם. החלטנו להביא אותו גם לת"א, בשיתוף עם חברת הניהול של הסנטר.
"בשביל להצטרף לשירות צריך להוריד באפסטור אפליקציה בשם shop-drop שפיתח בחור ישראלי. כל חנות מקבלת ערכת שקיות ייעודיות לפרויקט, שנאטמות על-ידי מדבקה. לכל מדבקה – קוד QR ספציפי לחנות. סריקת הקוד באמצעות האפליקציה מאפשרת לזהות אם קנית ברנואר או בחנות אחרת. הקונה מכניס את השעה בה הוא רוצה שיביאו לו את הקניות למלון".
ומי שאין לו אייפון או אייפד?
"יכול להיכנס לאתר shop-drop.com ולהקיש שם את קוד השקית. האפליקציה והאתר הם באנגלית אבל יש שם את הרחובות בת"א".
איך יודעים שהחנות בעניין?
"בחנויות שמשתתפות בפרויקט יש סטנד קטן של QR. הסריקה שלו מביאה אותך להורדת האפליקציה שם את מציינת מי את ואיפה את והתשלום נעשה בכרטיס אשראי או פייפאל. את יכולה לשלם על השירות בחנות כאילו זה עוד מוצר שקנית".
למה אין שילוח לדירות פרטיות? יש לכם עסקה כלשהי עם המלונות?
"כרגע, השילוח לדירות פרטיות נמצא בחיתוליו. יש שירות אחר לצרכנים שאינם תיירים: אפשר לערוך קניות בכמה חנויות ולהשאיר עקבות דרך האפליקציה. אנחנו אוספים אחרייך את הקניות מכל החנויות ומרכזים אותן במקום אחד - בחנות שלנו בסנטר – בקומה השלישית ליד סוהו. החנות משמשת כמרכז שמירת חפצים בסנטר עבור תיירים עם מזוודות וקניות".
"זה ישנה את תרבות הקנייה בארץ"
בחברה מתמקדים כרגע רק באופנה. "לא נוביל מקרר או טלוויזיות, אנחנו לא חברת הובלות", אמר. "נתמקד בהלבשה, הנעלה ואקססוריז. גם לא נוביל מזון".
כמה זה עולה בניו יורק?
"10 דולר ו- 15 דולר ל-day-pass, אבל רוב מלונות היוקרה ו-4 כוכבים מספקים את השירות בחינם וכך גם רוב החנויות בעיר. בלונדון השירות בהשקה ועלה 7-6 ליש"ט אבל גם שם - מי שרוצה לתת את השירות ללקוחות שלו - מממן אותו".
למה לא השקתם את השירות מלכתחילה בכל הארץ?
"זו המטרה - להשיק את השירות בערים מרכזיות בארץ. בקרוב נשיק אותו באילת. לוקח זמן להנחיל תרבות קנייה חדשה, זו אפליקציה שירותית נטו, תמשיך לקנות, תמשיך לבזבז, תמשיך לקנות - מישהו ידאג לך. זה ישנה את תרבות הקנייה בארץ. אנחנו לא חברת שילוח אנחנו צינור שמאפשר לחנויות לתת שירות יותר טוב ללקוח".