"האוטובוס נחתך, אנשים כוסו בדם"
ארבעה מנוסעי קו 377 לבאר שבע נהרגו אחרי ההתנגשות במשאית שחנתה בצד הדרך בכביש 6 ליד שורק. "המשאית פשוט חתכה את הצד של האוטובוס", סיפרה אחת החיילות שנפצעה קל. מנהל חברת המשאיות: התגלתה תקלה במנוע, הנהג עצר בצד. חברת האוטובוסים: זה נהג מקצועי
גל, חיילת שמשרתת בבסיס בדרום, עלתה בצהריים (יום א') על קו 377 בנס ציונה יחד עם חבר שלה, גם הוא חייל. לבסיס הם לא הגיעו, אלא לבית החולים - כי הנסיעה נגמרה באסון קשה. "פשוט כל האוטובוס נחתך, אנשים כוסו בדם", היא תיארה את שאירע בתאונה בכביש 6 מצפון לקריית גת, שבה נהרגו ארבעה בני אדם ו-14 אחרים נפצעו. נהג המשאית, שעצר בשולי הכביש, נלקח לחקירה על ידי חוקרי אגף התנועה באשדוד.
דיווחי חדשות נוספים ב-ynet:
צפו: כלבי גישוש וכוננות על במעוז חיזבאללה
הרכבת יצאה מאשקלון. מתי תגיע לתל אביב?
"ישבנו באוטובוס ופתאום הרגשנו מכה, כאילו משהו מתנגש בנו", סיפרה גל. "המשאית פשוט חתכה את כל הצד השני של האוטובוס. מיד האוטובוס נעצר, התחילו צעקות ואנשים התחילו לרדת כשהם מכוסים בדם. אנחנו רק חטפנו מכה בפנים בגלל ההתנגשות. זה היה מפחיד, לא הבנו בהתחלה מה קרה, אבל פשוט כל האוטובוס נחתך ואנשים נפצעו וצעקו לעזרה".
התאונה אירעה כשני קילומטרים דרומית למחלף שורק. חקירה ראשונית של בוחני תאונות הדרכים של אגף התנועה העלתה כי ככל הנראה משאית אשפה חנתה בשול הכביש בצד ימין. האוטובוס שנסע במהירות מותרת הגיע ופגע בה מסיבה שאינה ברורה.
עו"ד יעקב שקלאר, שמייצג את נהג האוטובוס, אמר כי "מדובר בתאונה מצערת מאוד ואני מבקש להשתתף בצער המשפחות. יחד עם זאת, על פני הדברים נראה שאין מדובר באשמת הנהג ושזו הייתה תאונה בלתי-נמנעת. לפי העובדות שידועות לי ושמעתי גם ממנו עולה כי התנועה זרמה על הכביש באופן חופשי".
עו"ד שקלאר הוסיף כי "מדובר בנהג מנוסה, הוא נהג במהירות המותרת ובצד ימין של הדרך. לפניו נסעו משאיות גדולות ביותר, על הכביש היה מכשול שלא היה ניתן להבחין בו. הייתה משאית אחרת שהעגלה שלה הייתה תקועה באמצע הכביש. המשאיות שלפני האוטובוס פנו בצורה חדשה, כך גם האוטובוס פנה בצורה חדה, אבל המכשול הזה הוא שפגע באוטובוס".
בא כוחו של נהג האוטובוס ציין כי נפגש עם הנהג ושוחח עמו. לדבריו, "הוא חש ברע, הן פיזית והן נפשית. הוא מרגיש רע מאוד כי נפגעו אנשים וגם מודע לזה שנהרגו אנשים, הוא כואב את כאבם, אך גם מצד שני לפי איך שהסביר לי כי אינו אשם בתאונה. מדובר בנהג 60 עם 40 שנות ניסיון בנהיגה על הכביש. הוא נהג על כל סוגי כלי הרכב ועל אוטובוס הוא נוהג יותר מ-20 שנה".
בחברת המשאיות "מפעת", שבבעלותה המשאית שהייתה מעורבת בתאונה הקטלנית, אמרו כי הנהג נאלץ לעצור בצד הכביש לפני ההתנגשות לאחר שתקלה התגלתה במנוע. שמשון שבת, מנהל החברה, אמר כי המשאית נסעה מאזור השרון אל אתר גני הדס שליד באר שבע. "המשאית הובילה אשפה ביתית. באזור מחלף שורק התחמם המנוע של המשאית. הנהג דיבר עם המכונאים בסביבות השעה 12, והם הנחו אותו לעצור בצד הכביש. עוד לפני התאונה הוא שם משולש אזהרה על הכביש", אמר שבת.
מדובר במשאית במשקל 60 טון ("פול טריילר"). בחברה מספרים שהנהג נוסע במסלול הזה פעמיים ביום, קרוב ל-90 קילומטר לכל כיוון. נהג המשאית פונה לבית החולים אולם לא נזקק לטיפול. "דיברנו איתו, הוא בהלם. הוא לא נפצע", סיפר מנהלו. "הוא אמר שישב במשאית בזמן התאונה. יש לנו עכשיו קצין בטיחות בשטח", הוסיף.
מנכ"ל חברת מטרופולין, אילן קרני, ציין כי שוחח עם נהג האוטובוס, אך עדיין לא שמע ממנו פרטים לגבי נסיבות התאונה: "מה שאפשר לומר הוא שמדובר בנהג מקצועי".
האוטובוסים של חברת מטרופולין מצוידים בלחצני מצוקה, כך שאם הנהג נקלע לצרה הוא יכול ללחוץ על הכפתור על מנת להזעיק כוחות חירום ולקבל סיוע. במקרה זה הנהג הפעיל את לחצן המצוקה, וכך דיווח על התאונה והזעיק למקום את כוחות ההצלה.
לבית החולים ברזילי באשקלון הגיעו שישה פצועים במצב קל, מתוכם ארבעה חיילים. מנהל בית החולים הדסה עין כרם סיפר כי ליחידת הטראומה של בית החולים הגיעו שני פצועים לאחר שטופלו בשטח על ידי מד"א ובהמשך במסוק צבאי על ידי צוותי רפואה של חיל האוויר. "הפצועים שהגיעו אלינו במצב קשה. מדובר בבחור ובחורה צעירים בשנות ה-20 לחייהם".
רחל עטיה, בת 52, הייתה היום אצל בתה שמתגוררת בנס ציונה. "האוטובוס לא היה מלא בנוסעים, הנסיעה הייתה רגועה, פתאום ברגע אחד מצאתי את עצמי שוכבת מתחת לכיסאות כאילו מישהו העיף אותי מהכיסא", סיפרה.
"ראיתי לפחות שני אנשים שוכבים לידי מכוסים בדם ונראה שהם נהרגו. זה היה מפחיד, כולם ניסו לצאת החוצה מהחלונות ומהדלתות. אני כמעט לא זוכרת מה היה ברגע התאונה, פשוט מצאתי את עצמי על הרצפה מתחת לכיסאות".
כוחות גדולים העניקו טיפול רפואי לכ-30 נפגעים, בהם שלושה במצב קשה והשאר בינוני וקל.
פצועים פונו גם להדסה עין כרם בירושלים, קפלן ברחובות ושניים הועברו במסוק לאיכילוב בתל אביב. נפגעי חרדה טופלו במקום.
ד"ר יורם קליין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים קפלן, סיפר על ההיערכות בבית החולים. "המידע הראשוני היה שמדובר על אירוע רב נפגעים ונערכנו בהתאם. עשינו את כל הפעולות לקליטת נפגעים רבים".
לבית החולים הגיע לבסוף פצוע אחד. "מדובר בפצוע קשה עם פגיעה בגפיים, שנמצא כרגע בניתוח. לאחר מכן נמשיך בירור לגבי פגיעות נוספות. נכון לעכשיו עדיין נשקפת סכנה לחייו".
סנ"צ נועם בגיינסקי, ראש מדור תאונת דרכים באגף התנועה, סיפר כי לא ברור מדוע עצרה המשאית בצד הדרך, והוסיף: "האוטובוס פשוט השתפשף, התגרד על הפול-טריילר". לדבריו נהג המשאית לא נפגע ונהג האוטובוס נפצע קל וייחקר בהמשך.
בהכנת הידיעה השתתפו: אילנה קוריאל, מתן צורי, מאור בוכניק, איתי בלומנטל, שחר חי ונעם (דבול) דביר