כמה כסף שווה הגמר של "המירוץ למיליון"?
מספרי רייטינג גבוהים הופכים לכסף גדול: על פי הערכות, משדרי הגמר של "המירוץ למיליון" ו"האח הגדול" הכניסו מיליוני שקלים לזכייניות ערוץ 2. בערוץ 10 המצב פחות ורוד
השבוע האחרון היה אחד החשובים בחודשים האחרונים עבור הטלוויזיה המסחרית: שלוש תוכניות העוגן של ערוץ 10 וזכייניות ערוץ 2 רשת וקשת לקיץ הגיעו לשיאן בערבי גמר גדולים.
ביקורות סוף עונה:
"האח הגדול": מסחטת רגש משעממת
"המירוץ למיליון": ותודה לשד העדתי
"המירוץ למיליון" של רשת רשמה נתון גבוה במיוחד למשדר הגמר ששודר אתמול (שבת) והגיעה ל-39.1 אחוזי רייטינג בממוצע, וגם גמר "האח הגדול", ששודר בשלישי שעבר, עמד בציפיות עם נתון מכובד מאוד של 41.6 אחוזים. האכזבה הגדולה היתה בערוץ 10: גמר "הרווק" המשיך את המגמה השלילית והגיע רק ל-12.9 אחוזי רייטינג.
זכייניות ערוץ 2 ממתינות בדריכות לנתוני הרייטינג - הן יודעות שהמספרים הללו מתורגמים לכסף, והרבה. על פי הערכות בענף הפרסום והמדיה שמתבססות על הנתונים הנ"ל, ההכנסות מערבי הגמר עומדות על מיליוני שקלים.
בהתבסס על פרסומות שנמכרו לערב הגמר בלבד, ללא הסכמי חסויות ופרסומות סמויות, גמר "האח הגדול" הכניס לזכיינית קשת כ-8 מיליון שקלים ברוטו. גורמים בתעשיית הפרסום מוסיפים כי הסכמי החסויות שמלווים את "האח הגדול" מהווים נתח גדול מאוד מההכנסות של העונה כולה. על פי הערכות, עלות פרק אחד של "האח הגדול" היא כ-250 אלף דולרים.
נראה כי גם "המירוץ למיליון" הניבה לרשת רווחים נאים. בהתבסס על פרסומות שנמכרו לערב הגמר בלבד, ללא הסכמי חסויות ופרסומות סמויות, מוערך כי ערב הגמר של התוכנית הניב לזכיינית כ-7 מיליון שקלים ברוטו. בדומה ל"אח הגדול", גם את "המירוץ למיליון" ליוו הסכמי חסויות שהכניסו כסף רב במהלך העונה. בפרק הגמר שודרו אתמול כמה פרסומות סמויות, שעל פי הערכות מוסיפות מאות אלפי שקלים להכנסות הזכיינית. עלותו של פרק אחד של הריאליטי חובק העולם, כך על פי הערכות, נעה בין 350-300 אלף דולרים.
גמר הריאליטי "הרווק" הכניס לערוץ 10 סכום שלא מתקרב לשתי התוכניות האחרות - כמיליון שקלים. גם כאן מדובר בסכום שאינו כולל מכירת פרסומות סמויות וחסויות.