המיצובישי הבאה שלכם? כנראה מתוצרת רנו
יצרנית הרכב הצרפתית הודיעה כי שיתוף הפעולה המתוכנן עם מיצובישי, הכולל בין היתר אספקת דגמים מוכנים ליפנים, הגיע לשלבים מתקדמים
מיצובישי תשווק תחת שמה גרסאות של רנו פלואנס ולאטיטוד - כך הודיעו שתי יצרניות הרכב. זאת, כחלק משיתוף פעולה מוגבר בין רנו-ניסאן למיצובישי, שהחל במכוניות מיקרו וצפוי להתרחב משמעותית בשנים הקרובות.
בהודעה שפרסמה רנו, נמסר כי מיצובישי תשווק בארה"ב וקנדה את רנו לאטיטוד תחת שמה. מכונית זו, המיוצרת על-ידי רנו-סמסונג בדרום-קוריאה ומשווקת גם בישראל, מתבססת על תכנון ומנועים של ניסאן ורנו. היא תיוצר עבור מיצובישי במפעל סמסונג בקוריאה, וגרסת מיצובישי כפי הנראה לא תזכה לתקינה אירופית. היא תירש את הגאלאנט, ששיווקה לא חודש לאחר שמיצובישי התקשתה לעמוד בעלויות פיתוח דגם חדש.
דגם שני שמיצובישי תשווק כתוצאה מהרחבת השת"פ, היא גרסה "יפנית" לרנו פלואנס. המכונית, שמיוצרת בין היתר בדרום-קוריאה (ונמכרת כסמסונג) ובטורקיה, תוצע בשווקים שונים ברחבי העולם גם כמיצובישי. רנו עדיין לא החליטה מי מהמפעלים יספק את הדגמים למיצובישי. היפנים צפוים לרכוש מרנו גם את גרסת ה-Z.E החשמלית, ששווקה בישראל עד קריסת בטר פלייס מוקדם יותר השנה.
עבור רנו אלו חדשות טובות - שכן לאחר קריסת המיזם הישראלי, שהתחייב לרכוש עשרות אלפי מכוניות, הצרפתים נותרו עם כושר ייצור גבוה ולא מנוצל. שיווק הדגם גם כמיצובישי, יאפשר להם להגדיל את מספר המכוניות שייוצרו ולשפר את ריווחיותן.
שיתוף הפעולה בין רנו-ניסאן למיצובישי החל לפני מספר שנים, עם הצגתן של מכוניות "Kei" ביפן. מדובר בדגמי מיקרו בעלי אורך מרבי של 339.5 ס"מ ומנועים בנפח עד 660 סמ"ק. קטגוריה זו זוכה להטבות מס שונות, ופופולארית מאוד ביפן. אחד הדגמים שנולד משיתוף הפעולה הזה הוא ה-eK וואגון של מיצובישי, שמשווק גם כניסאן דייז (Dayz).
על-פי הודעת רנו, שיתוף הפעולה הנרחב עם מיצובישי יכלול בעתיד שיתוף פלטפורמות, כושר ייצור ואף דגמים שלמים (כמו הלאטיטוד והפלואנס). בין היתר רנו ומיצובישי יפתחו יחדיו מכונית קטנה חדשה, שתשווק גם כדגם חשמלי.