מכונית המימן של טויוטה מתקרבת לייצור
טויוטה תציג בטוקיו גרסה קרובה לייצור של מכונית מימן סדרתית, לצד ארבעה דגמים חדשים נוספים
טויוטה תחשוף בתערוכת טוקיו (23 בנובמבר - 1 בדצמבר) גרסה קרובה לייצור של מכונית מימן לא מזהמת, אותה התחייבה לייצר עד שנת 2015. זו תהיה מכונית סדרתית ראשונה של היצרנית שעושה שימוש בטכנולוגיית תא-דלק, במסגרתה מופקת אנרגיה חשמלית בהליך כימי של הפיכת אוויר למים.
למעט ה-FCX קלריטי של הונדה ששווקה במספרים נמוכים, מכונית המימן של טויוטה תהיה דגם סדרתי ראשון בעולם שמאמץ את הטכנולוגיה - אותה יצרניות הרכב מבטיחות לנו כבר במשך יותר משלושה עשורים. ל-FCV של טויוטה יהיה טווח נסיעה של כ-500 ק"מ בין תדלוקים, ואלו יארכו שלוש דקות בלבד. כל זאת ללא פליטת זיהום בזמן פעולת המנוע.
ה-FCV היא משפחתית גדולה, עם אורך של 487 ס"מ, רוחב של 181 ס"מ, גובה של 153.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 278 ס"מ. דגם התצוגה מציע ארבעה מושבים, אך לא מן הנמנע שלדגם הסדרתי יהיו חמישה. לפי טויוטה, בשלב הנוכחי המנוע החשמלי של ה-FCV מפיק 100 קילו-וואט (134 כ"ס), אך לא ברור אם זהו ההספק איתו תשווק המכונית. נתוני ביצועים לא פורסמו.
לצד ה-FCV, טויוטה תציג ארבע מכוניות חדשות נוספות ושתי גרסאות לדגמים קיימים. דגם תצוגה נוסף יהיה ה-FV2 (ר"ת של Fun Vehicle 2, רכב מהנה 2). כאן מדובר ברכב עירוני-חשמלי, שעושה שימוש בטכנולוגיה דומה לסגוויי.
הרכב, שמיועד לאדם אחד, משתמש בחיישני תנועה כדי לזהות את תנועות הגוף של הנהג. לפיהן הוא מחליט אם להאיץ, להאט או לפנות. חיישנים נוספים מתקשרים עם כלי רכב סמוכים, בכדי למנוע התנגשות ולהעביר מאחד לשני התרעות למכשולים בדרך. הסיכוי לראות רכב זה בייצור אפסי.
דגם תצוגה שלישי הוא ה-JPN טקסי (Taxi), שכשמו כן הוא - מונית תצוגה לשוק היפני. טויוטה פיתחה את הרכב כחלק משיתוף פעולה עם לשכת התיירות היפנית, והוא אמור להיות מתחרה למונית הלונדונית, כלומר רכב ייעודי לשימוש כמונית.
ל-JPN טקסי מנוע המתודלק בגז טבעי, שנמצא בשימוש נרחב בשווקים שונים בעולם ונחשב לנקי יותר מבנזין וגז פחממני מעובה (המוצע בישראל). לרכב מידות קומפקטיות - אורך של 435 ס"מ, רוחב של 169.5 ס"מ וגובה של 170 ס"מ לטובת מרווח ראש וכניסה ויציאה בקלות. לכך מסייעות גם דלתות הזזה גדולות. בסיס הגלגלים נדיב - 275.5 ס"מ. דגם התצוגה צויד במסכי מידע גדולים וייתכן וייוצר בעתיד הקרוב.
בתערוכת טוקיו טויוטה תערוך הופעת בכורה גם לשני מיניוואנים - ווקסי (Voxy) ונוח (Noah), שמיועדים לשבעה נוסעים ומבוססים על פלטפורמת הקורולה. למיניוואנים בסיס גלגלים של 285 ס"מ וגובה של 182.5 ס"מ, בעוד שהם נבדלים בממדי האורך והרוחב. הווקסי מציע אורך של 471 ס"מ, 1.5 יותר מהנוח. הוא גם רחב יותר, עם 173 ס"מ לעומת 169.5. שני הדגמים יוצעו עם מנועי 2.0 ליטר (בנזין) או 1.8 ליטר (יחידת הבנזין-חשמל של הפריוס). שיווקם ביפן יחל כבר החודשים הקרובים.
לצד הדגמים החדשים, טויוטה תחשוף בטוקיו גם גרסה ספורטיבית לאקווה (Aqua, היאריס הייבריד היפנית), ותציג שוב את ה-FT-86 קבריולה. זוהי גרסת גג נפתח ל-GT86 הספורטיבית, ששיווקה בישראל הופסק בגלל ביקוש מאכזב. גרסת הקבריולה כבר הוצגה בעבר, וחשיפתה בשנית נועדה כנראה כדי להפריך את השמועות על כך שטויוטה לא תייצר לבסוף GT86 קבריולה.