סובל מנזילות? הביטוח ישלח עיתונים רטובים
אחרי שגילה רטיבות באמבטיה, ביקש עמוס לממש את פוליסת הביטוח שלו ב-AIG, לתיקון הנזק. שם משום מה שלחו לו חשמלאי שלא מבין דבר באיטום. גם "איש מקצוע" אחר שנשלח עשה עבודה לא מקצועית. כשהחליט להביא אנשי מקצוע אמיתיים, על חשבונו, סרבו בחברת הביטוח להשיב לו את ההוצאות
עמוס עזורה גילה רטיבות בחדר האמבטיה של ילדיו. עזורה התקשר מיד אל חברת הביטוח שלו AIG המתגאה כי היא פועלת בסטנדרטים אמריקאים וטיפול חסר פשרות בתביעות.
- הסערה כבר חלפה. האם הביטוח מכסה אתכם? הוראות תגמול לבכירים: אחרי הבנקים גם בביטוח?
- תתלוננו על כאבי גב, והביטוח שלכם בסכנה
כעבור שלושה ימים, נשמעה נקישה בדלת דירתו של עזורה. אני ניר החשמלאי, אמר האיש שעמד בפתח, נשלחתי על ידי שחר, חברת השירותים של AIG לתקן את התקלה בדירתכם.
אנחנו צריכים אינסטלטור, לא חשמלאי, השיב עזורה לניר, יש לנו פיצוץ בצנרת המים בחדר האמבטיה. תסמוך עלי, השיב ניר, קיבלת את האינסטלטור הטוב ביותר בין החשמלאים.
לפרק את חדר האמבטיה
עזורה הראה לניר את הדרך לחדר האמבטיה. כעבור זמן, ניגש לברר מה קורה שם וחשכו עיניו. עשרות אריחים היו מפורקים ושבורים. הבטון מאחורי האריחים שפורקו היה פגוע ממכות חציבה. אני מנסה לאתר את מקום הפיצוץ, הסביר ניר, עד כה לא הצלחתי. אבל אל דאגה, אני לא אטוש אותך, אני אאתר את הפיצוץ גם אם אצטרך לפרק את כל חדר האמבטיה.
עזורה הבין שלניר אין מושג מה הוא עושה. הוא דרש משחר כי ישלחו אינסטלטור. לבסוף הופיע אינסטלטור ובעזרת מצלמה תרמית איתר את מקום הפיצוץ. התקלה תוקנה. הנזילה הפסיקה.
למחרת הגיע לדירה עובד של שחר. באתי לסגור ולאטום את קיר האמבטיה שלכם. לפחות לוקחים אחריות, אמר לעצמו עזורה בינו לבינו. אולם מהר מאוד התברר כי העובד אוטם את הקיר עם עיתונים רטובים במקום עם חומרי איטום. בשלב זה איבד עזורה את סבלנותו. הוא סילק את העובד, הזמין אנשי מקצוע, תיקן באמצעותם את הנזקים שגרמו עובדי שחר והגיש את החשבון לחברת הביטוח.
אתה חצוף, השיבו מסלקי התביעות ב AIG למבוטח. עובדי שחר פירקו 4 אריחים בלבד וכלל לא חצבו בבטון. אתה פעלת ללא כל תיאום עם חברת שחר, גרמת לנזק ועוד מעז להגיש לנו את החשבון?
עזורה הבין שאין עם מי לדבר ופנה לבית המשפט לתביעות קטנות בחדרה.
לא מפליא שהמבוטח איבד את האמון
הרשמת הבכירה קרן מרגולין–פלדמן לא התקשתה לקבוע כי אין כל בסיס לטענת AIG לפיה המבוטח פירק את האריחים בעצמו. לידי השופטת התגלגל דו"ח פנימי של שחר עם רישום המאשר כי החשמלאי ניר שנשלח לבית המבוטח "פתח 15 אריחים".
גם עדותו של המבוטח, כי לא פירק בעצמו ולו גם אריח אחד, הותירה רושם מהימן על השופטת. "על אף חקירתו הארוכה של המבוטח, לא חזר בו מגרסתו, לא שינה אותה ולא מצאתי סיבה שלא להאמין לדבריו".
אבל המבוטח פעל בחוסר תום לב, טענו נציגי AIG. עובדי שחר רצו לתקן את הנזקים שהם גרמו והוא המבוטח סירב לאפשר להם לעשות זאת.
אחרי ששלחתם חשמלאי במקום אינסטלטור ועובד שאטם קיר באמצעות עיתונים רטובים, זה לא מפליא שהמבוטח איבד את האימון בשחר, השיבה הרשמת. למעשה, דווקא אתם פועלים בחוסר תום לב כאשר אתם דורשים כי מבוטח שאיבד בצדק את האמון בשחר, ימשיך לבצע תיקונים באמצעות שחר.
אבל מדובר במבוטח שמנסה לעשות עלינו קופה, המשיכו נציגי AIG לטעון, הוא לא הסתפק בהחלפת האריחים שניר החשמלאי פירק. הוא ניסה לנצל את הטעות שעשה ניר כדי לחדש את כל האריחים באמבטיה על חשבון קופת הביטוח.
הוא צודק, השיבה הרשמת. מדובר באריחים מסדרה ישנה שלא קיימת יותר. לפיכך, עליכם לשלם עבור החלפת כל האריחים באמבטיה באריחים מסדרה חדשה.
בתום הדיון ביקשו בני הזוג עזורה לפסוק כנגד AIG פיצויים על עגמת הנפש שנגרמה להם. חדר האמבטיה נועד לשמש את ארבעת ילדינו, טענו בני הזוג. הנזק שגרמו עובדי שחר הותירו את חדר האמבטיה שבור, הרוס ובלתי שמיש במשך חודשים ארוכים.
"ככלל", ציינה הרשמת, "אין בית המשפט מעניק סעד בגין עוגמת נפש ביד קלה אולם כאן שוכנעתי כי יש ממש בטענות המבוטחים בנוגע לאופן התנהלותה של שחר".
וכמה נפסק? 1,500 שקל. זה מחיר ההתעמרות של תאגיד ביטוח גדול באזרח פשוט. זה לא סכום שיגרום ל-AIG להפסיק לטרטר את המבוטחים. האם בחברת הביטוח לא חוששים מתדמית רעה אם המקרה יתפרסם בציבור? שם סומכים כנראה על קשיי היומיום שישכיחו מהמבוטחים מקרים דומים לאלה.
מחברת AIG נמסר בתגובה: "ביום 15.01.2013 התובע פתח קריאה בחברת שחר, נציג החברה שהינו שרברב בהכשרתו ולא חשמלאי כפי שטוען התובע הגיע כבר ביום למחרת לביתו ובעזרת נציג נוסף שהוזעק למקום נפתרה בעיית הנזילה. בניגוד למה שנטען נציג חברת השחר שהגיע לתקן את האריחים ביום למחרת לא השתמש בעיתונים לאיטום הקירות. התובע העדיף לתקן את הנזק באופן עצמאי ולא דרך חברת שחר ופוצה עבור נושא זה כפי שקבע בית המשפט."