תלמידים, מי היה אריאל שרון?
מערך שיעור שהעביר משרד החינוך למורים, כדי לסייע בדיון על המנהיג שהלך לעולמו, מציע לבנות לו תעודת זהות ולעסוק בהכרעותיו הפוליטיות והמדיניות
מה היה חזונו של אריאל שרון ולאילו הכרעות חשובות נדרש כמנהיג? אלו חלק מהשאלות שאיתן יתמודדו בימים הקרובים תלמידי ישראל, בעקבות מותו של ראש הממשלה לשעבר.
כותרות נוספות בחדשות ynet:
אהבה, שנאה: אבי ההתנחלויות - וההתנתקות
סברה ושתילה: 'בושה ששרון מת בלי משפט'
מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן הנחתה את המורים והמנהלים לעסוק בשבוע הקרוב "בדמותו, פועלו ומפעלו הגדול של שרון". במערך שיעור למורים שהתפרסם היום (א') באתר המשרד נכתב כי הלך לעולמו "מדינאי, לוחם ואחד ממנהיגיה הבולטים של מדינת ישראל". עוד נכתב כי סיפור חייו של ראש הממשלה ה-11 של ישראל משקף במידה רבה את תולדותיה.
מערך השיעור נועד לסייע למורים ולתמוך בדיון שיקיימו עם התלמידים. הוא מציג תיעוד כרונולוגי של האירועים החשובים בחייו של שרון. מתוארות נקודות ציון בחייו, החל מלידתו בשנת 1928 בכפר מל"ל. הצטרפותו ל"הגנה", הקמת יחידת 101, עלייתו בדרגות הצבאיות עד מינויו לאלוף, צליחת התעלה, מינוי לשר הביטחון והדחתו מהתפקיד בשל אירועי סברה ושתילה. בחירתו לראשות הממשלה, תוכנית ההתנתקות, הקמת מפלגת קדימה והאירועים המוחיים שבהם לקה, שאחריהם נפל לתרדמת של שמונה שנים, עד למותו.
בהמשך מערך השיעור מומלץ לדון עם התלמידים בשאלה מיהו מנהיג, ומה הופך אותו לכזה.
המורים יבקשו מהתלמידים לבנות תעודת זהות לאריאל שרון. פעילות זו, צוין, מתאימה גם לתלמידי בתי הספר היסודיים. בין היתר על התלמידים למלא בתעודת הזהות את שמו המלא, ארץ לידתו, תכונות בולטות, אירועים משמעותיים בחייו, אמירה מפורסמת שלו ומנהיגים או אישים שהשפיעו עליו.
בהמשך יעסקו המורים והתלמידים בהערכת דמותו של שרון כמנהיג, ויבחנו את השאלה מה ניתן ללמוד עליו מתוך סרטים וציטוטים שהוצגו להם, מה היה חזונו, וכן יעסקו בהכרעות הפוליטיות והמדיניות שלהן נדרש.
בהמשך ישאלו המורים את התלמידים מה הייתה לדעתם תרומתו לעיצוב החברה הישראלית, ולאור המידע שאליו נחשפו - איזה סגנון מנהיגות אפיין אותו, תוך מתן דוגמאות למעשים, אירועים, הכרעות וציטוטים שלו.