שתף קטע נבחר

אופל עוזבת את השוק הסיני ותתרכז באירופה

מכה למותג הרכב הגרמני: הנהלת ג'נרל מוטורס החליטה להוציא את דגמי אופל מסין, 20 שנה אחרי שנכנסו לראשונה לשוק החשוב בעולם

זה לקח 20 שנה, אבל אופל מודה בכישלון. הנהלת ג'נרל מוטורס הכריזה על הפסקת שיווק המותג בסין, שוק הרכב הגדול והחשוב בעולם כיום. מדובר במכה משמעותית למותג, שמפסיד כסף בשנים האחרונות למרות שורת של ניסיונות ייעול.

 

 

סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי אופל תוקטן ותהפוך למותג אירופי, תחליף לשברולט שמכירותיה באירופה יופסקו בקרוב. כל זאת כחלק מניסיון לבלום את הירידה בסין, שם פולקסווגן עברה את ג'נרל מוטורס לראשונה בשנת 2013. השוק הגדול בעולם נחשב לאחד המעוזים האחרונים בהם ל-GM עדיין יש יכולת תחרות על המקום הראשון, מחוץ לארה"ב לפחות.

 

בשנת 2013, ב-22 סוכנויות אופל ברחבי סין נמכרו 4,365 מכוניות בלבד - פחות מ-200 יחידות לאולם - לעומת 810 אלף ביואיק (מותג נוסף של GM) ב-650 סוכנויות, או כ-1,250 מכוניות לאולם.

 

שוק הרכב הסיני הוא הגדול ביותר עבור GM. היצרנית מתכננת השקעה של 11 מיליארד דולר ביחד עם שותפותיה הסיניות, לצורך הקמת מפעלים, שכירת עובדים ותכנון מכוניות חדשות.

 

אבל לא הכל שחור באופל - כאשר ב-GM הכריזו לאחרונה שהיצרנית הגרמנית תספק דגם של אופל לארה"ב. הדגם, שייוצר בגרמניה, ימותג כביואיק. עדיין לא ברור באיזה מדגמי אופל מדובר - ויש לציין כי כבר כיום חלק מדגמי אופל ממותגים בארה"ב כביואיק (המוקה ואינסיגניה, למשל).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
אופל. עוזבת את סין
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים