שתף קטע נבחר
צילום: AFP

הקריאה לתיקון ב-GM: מהנדס שני פרש מהיצרנית

ג'ים פדריקו, שהיה אחראי לפיתוח המכוניות שמעורבות בקריאה לתיקון של מתגי ההנעה ובחן את הרכיב הפגום בשנת 2012, עזב את תפקידו. פדריקו הוא המהנדס הבכיר השני שפורש מאז התפוצצה הפרשה

הקריאה לתיקון למיליוני מכוניות לא יורדת מהכותרות - ומהנדס בכיר שני ב-GM נוטש את הספינה. ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי ג'ים פדריקו, מי שהופקד על פיתוח המכוניות הקטנות בקונצרן ופיקח על בדיקת מתג ההנעה הכושל בשנת 2012 - שנתיים לפני התפוצצות הפרשה - עזב את תפקידו.

 

 

פדריקו, 56, הוא מבכירי המהנדסים ב-GM והוביל את פיתוח הדגמים המעורבים בקריאה לתיקון, בהם שברולט קובלט ופונטיאק סולסטיס. הוא שירת בקונצרן האמריקאי במשך 36 שנים, ולפי תכתובת שהגיעה לידי המגזין פדריקו עוזב כדי "לקחת על עצמו אתגרי הנדסה ועיצוב מחוץ לתעשיית הרכב".

 

מנכ"ל GM, מארי בארה. מהנדס בכיר שני עוזב את הקונצרן (צילום: AP) (צילום: AP)
מנכ"ל GM, מארי בארה. מהנדס בכיר שני עוזב את הקונצרן(צילום: AP)

 

בסתיו 2012, הוא הוביל צוות מהנדסים שחקרו חשד לכשל במתג ההנעה, יותר משנה לפני ש-GM הכריזה על קריאה לתיקון של 2.6 מיליון מכוניות. קריאה לתיקון שהובילה לחקירה של הקונגרס, לאחר שהתגלה כי 13 בני אדם לפחות נהרגו בגלל הכשל. על-פי החשד, מתג הנעה לקוי הוביל לכך שמנוע המכונית נכבה ספונטנית - מה שהוביל לאובדן כושר ההיגוי, בלימה ומנע את פתיחת כריות האוויר בתאונה.

 

לא העזיבה הראשונה

דובר GM אישר ל"אוטומוטיב ניוז" כי פדריקו עוזב "באופן מיידי", אך הכחיש כי לפרישתו יש קשר לפרשה. המהנדס הבכיר אינו הראשון שעוזב את הקונצרן בעקבות הקריאה לתיקון, לאחר שב-22 באפריל הודיע ג'ון קלבריזי, סגן-נשיא לפיתוח עולמי של הקונצרן, על פרישתו. גם אז נטען כי לעזיבה אין קשר לפרשה.

 

לצד זאת, מנכ"ל ג'נרל מוטורס, מארי בארה, אמרה בחודש שעבר כי הורתה על השעייתם בשכר של שניים ממהנדסי היצרנית, הקשורים לחקירה הפנימית שנערכת על-ידי GM. מסקנות החקירה הזו, כמו גם מסקנות החקירה הממשלתית, עדיין לא פורסמו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים