שתף קטע נבחר

פיאט: לנצ'יה רק באיטליה, אלפא מיטו לא תוחלף

תוכניות החומש של קונצרן פיאט-קרייזלר נחשפו, ומאשרות כי אלפא רומיאו מיטו לא תזכה למחליפה ומותג לנצ'יה יבוטל מחוץ לאיטליה

קונצרן פיאט-קרייזלר (FCA, ר"ת של Fiat Chrysler Automobiles) השיק את תוכנית חמש השנים המובטחת, שפרטים ממנה הודלפו לתקשורת במהלך החודשים האחרונים. וכפי שדיווחנו בעבר, פיאט מאשרת רשמית כי מותג לנצ'יה יבוטל בכל העולם, למעט בשוק האיטלקי - שם יציע רק את האפסילון. לפי שעה לא ברור האם גם מכונית זו תזכה למחליפה כשהדור הנוכחי יסיים את חייו.

 

 

 

במסגרת התוכנית לחמש השנים הקרובות, פיאט תרכז מאמץ במותגי קרייזלר (בארה"ב בעיקר), ג'יפ (בכל העולם) ואלפא רומיאו (אירופה וארה"ב), בכדי לשפר את מצבה. זאת, מתוך מטרה להיות יצרנית ריווחית יותר, גם אם יעדי המכירות היומרניים של מנכ"ל הקונצרן, סרג'יו מרקיונה, שונמכו במידה מסוימת.

 

לפי התוכנית, אלפא רומיאו תזכה לתוכנית פיתוח בעלות של חמישה מיליארד דולר, לצורך פיתוח שורה של דגמים חדשים. בראשם פלטפורמת הנעה אחורית שתשמש משפחתית גדולה (יורשת ל-159) ומכונית סאלון שתתחרה בב.מ.וו סדרה 5. בעוד המכונית הראשונה צפויה ברבעון הרביעי של 2015, מכונית הסאלון תושק רק בין 2016 ל-2018.

 

אלפא רומיאו מיטו. אין מחליפה באופק (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
אלפא רומיאו מיטו. אין מחליפה באופק(צילום: רועי צוקרמן)

 

גורל דומה נרשם ליתר השקות המותג - צמד רכבי פנאי וצמד קומפקטיות שיחליפו את הג'ולייטה הלא צעירה. כל אלו יקרו רק אחרי 2016. וכפי שדיווחנו בעבר, המיטו הקטנה - שמבוססת על פיאט פונטו - לא תזכה למחליפה בעתיד הנראה לעין. פירוש הדבר כי אלפא רומיאו תוותר על תחרות מול מיני של ב.מ.וו ואודי A1, באחד מפלחי השוק החשובים ביותר באירופה למותגי יוקרה.

 

המיטו הנוכחית, שמשווקת מאז שנת 2008, צפויה לרדת מפס הייצור בתוך פחות משנתיים. למרות זאת, לאלפא רומיאו ניצב יעד מכירות שאפתני - 400 אלף יחידות עד שנת 2018, לעומת 72 אלף בלבד אשתקד.

 

שלט "פיאט קרייזלר אוטומובילס" החדש שנחנך השבוע בסמוך למטה קרייזלר, אובורן הילס, מישיגן ()
שלט "פיאט קרייזלר אוטומובילס" החדש שנחנך השבוע בסמוך למטה קרייזלר, אובורן הילס, מישיגן

 

ועוד בתוכניות הקונצרן: החטיבה האמריקאית של פיאט תזכה אף היא לארגון מחדש, שיכלול ביטול שני דגמי דודג' - תאום קרייזלר וויאג'ר (דודג' קרוואן) ותאומת קרייזלר 200 (דודג' אוונג'ר), לא יוחלפו. מותג קרייזלר ימוצב כמותג עממי יותר ויזכה לדגמים חדשים, ואת התקוות הגדולות ביותר מטילה פיאט למותג ג'יפ - שיעד המכירות שלו הוכפל בסיוע דגמים חדשים (בהם הרנגייד הקטן שהוצג לאחרונה).

 

מקבוצת סמל"ת, יבואנית המותגים אלפא, פיאט ולנצ'יה לישראל, נמסר בתגובה כי "אנו לומדים את ההודעה בנושא לנצ'יה בהקשר של השוק הישראלי ובשלב הזה לא ידוע לנו על כל שינוי במדיניות. באלפא רומיאו צפויים להיות מושקים דגמים רבים חדשים שיאפשרו לנו להיות שחקנים בהרבה סגמנטים בהם אנחנו לא נוכחים כיום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'יפ. המכירות יוכפלו?
סמל פיאט-קרייזלר החדש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים