שתף קטע נבחר
 

פרשת מתג ההנעה: התביעה נגד GM חוזרת

התביעה שהובילה לפתיחת פרשיית הקריאה לתיקון הדרמטית ביותר בשנים האחרונות עשויה לחזור. עו"ד שהגיש אותה ילחם על פתיחתו המחודשת של התיק

עורך הדין מג'ורג'יה, ארה"ב, שהגיש את התביעה נגד ג'נרל מוטורס שהובילה לפתיחת פרשיית ריקול מתגי ההנעה, אינו מוותר. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי עוה"ד הגיש בקשה לפתוח מחדש את התיק, בטענה ש-GM נהגה במרמה והסתירה מידע לפני שהגיעה להסדר עם מרשיו.

 

 

המהלך של עוה"ד לאנס קופר, עשוי לשפוך אור על השאלה העיקרית בפרשה - עד כמה ג'נרל מוטורס ידעה, וכמה מידע היה להנהלת החברה - בנוגע לכשל במתגי ההנעה שהוביל למותם של 13 בני אדם לפחות בתאונות דרכים.

 

החשוד בגרימת מותם של 13 בני אדם לפחות: קפיץ קטן מהנדרש (משמאל), ולידו הקפיץ החדש והתקין שהחליף אותו במתג ההנעה (צילום: רויטרס)
החשוד בגרימת מותם של 13 בני אדם לפחות: קפיץ קטן מהנדרש (משמאל), ולידו הקפיץ החדש והתקין שהחליף אותו במתג ההנעה(צילום: רויטרס)

 

קופר הגיש תלונה חדשה בג'ורג'יה כנגד היצרנית, ומבקש מביהמ"ש לפתוח את הנושא מחדש - לאחר ש-GM הגיעה בחודש ספטמבר לפשרה עם מרשיו, הוריה של ברוק מלטון בן ה-29. מלטון נהרגה בתאונת דרכים בשנת 2010 לאחר שמכוניתה, שברולט קובלט משנת 2005, כבתה במהלך הנסיעה והתרסקה. הקריאה לתיקון גילתה כי מתג הנעה לקוי איפשר למפתח לעבור למצב "אביזרים", מה שדומם את המנוע וביטל את פעולת ההיגוי, הבלמים וכריות האוויר.

 

בפני קופר עומד אתגר לא פשוט - להוכיח כי GM פעלה במרמה ברמה שתשכנע את ביהמ"ש לפתוח מחדש את התיק. מתצהיר שהגישה בחודש פברואר יצרנית הרכב ופורסם במהלך חקירה בהשתתפות מנכ"לית החברה בקונגרס, עולה כי מהנדסי היצרנית ידעו על התקלה עוד בשנת 2006, אך בחרו שלא ליזום קריאה לתיקון מסודרת משיקולים כספיים.

 

בין יתר טענותיו, קופר מסביר כי אחד ממהנדסי היצרנית שיקר תחת שבועה בשנה שעברה, כאשר נשאל האם ידע על שינוי כלשהו במתג ההנעה. מכתבים שפורסמו מאוחר יותר חשפו כי אותו מהנדס היה בין ראשי המיודעים בפרשה, והיה מעורב בהחלטה להחליף את החלק בלי לבצע קריאה מסודרת לתיקון ובלי אף להחליף את מספרו הקטלוגי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים