שתף קטע נבחר
 

סטודנטים יזמים: קניות ברשת עם סטייליסט

מיזם שמחבר בין רוכשי בגדים ברשת לסטייליסט שמייעץ להם שהוצג בתערוכת החדשנות של אוניברסיטת ת"א, זכה להתעניינות של מספר רשתות מקוונות. בתערוכה מצאנו גם ממשק שמחלץ רשימת מוצרים ממתכונים ומונע קנייה מיותרת ואפליקצייה שתאתר בסביבתכם עסקים בתחום שתגדירו לה

בקרוב אולי תוכלו לקנות בגדים און ליין בחנויות הוירטואליות וליהנות מייעוץ בחינם של סטייליסט אישי. המיזם החדשני הזה, הוצג היום (ג') לראשונה בתערוכת החדשנות, באוניברסיטת תל-אביב, וכבר זכה להתעניינות של מספר רשתות המפעילות אתרי רכישה באינטרנט. את הרעיון יזמו שלושה סטודנטים מפקולטות שונות, במסגרת תוכנית יזמות עסקית, תכנית BEE, מטעם Star-Tau, מרכז היזמות של האוניברסיטה ואגודת הסטודנטים.

 

יריד תעסוקה: מחפשים נשים בטכנולוגיה

בירה בזול ומופעים: יום הסטודנט 2014

בחינת לשכת עורכי הדין: ספיר ות"א בראש

 

"אני מאוד מחוברת לעולם האופנה והסטיילינג, ואת רוב רכישותיי אני מבצעת באינטרנט. לכן, היה טבעי עבורי למצוא פתרון לבעיה בתחום הסטיילינג וקניות הבגדים ברשת", אומרת ספיר מזרחי, בת 24, סטודנטית להנדסת חשמל, והצלע הנשית במשולש שיזם את הרעיון. "המון אנשים רוצים לקנות באינטרנט כי זה זול וזמין אך לא מוצאים את עצמם בתוך המגוון הרחב. בניגוד לרכישה פיזית בחנות, בה קיים קשר בין הלקוחות למוכרים בחנות, ברכישה און-ליין, הקשר הולך לאיבוד".

 

מסקר שערכו היזמים בחודשים האחרונים, בקרב כ-350 סטודנטים באוניברסיטה, עולה שרוב הרוכשים, הן ברשת והן בחנויות, מתלבטים לגבי מידת ההתאמה והאופנתיות, ורוצים חוות-דעת של חבר או של בן משפחה.

 

מזרחי: "התהליך הארוך והחוויה המייגעת ברשת, הובילו אותנו לפתח ממשק ייחודי שיתווך בין הלקוחות לרשתות האופנה, כדי להפוך את חווית הקנייה לנעימה ולקלה יותר, והכי חשוב – ללא תוספת מחיר".

 

סטייליסט לקניות ברשת. מפתחי Estilo (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
סטייליסט לקניות ברשת. מפתחי Estilo(צילום: ירון ברנר)

 

לספיר שותפים עוד שני בנים, שהחיבור שלהם ליוזמה נובע דווקא מרתיעה משופינג. "אני אישית אף-פעם לא מוצא זמן ללכת לקנות בגדים, ואני מחכה שמישהו יעשה את זה במקומי" אומר שלומי זרחיה, בן 27, סטודנט לחשבונאות. "אני שונא ללכת לקניות, ורק מחכה לסטייליסט שיחסוך לי את המסע המייגע הזה", מצטרף לדבריו אסף חביב, בן 26, סטודנט לתואר שני במנהל עסקים וחשבונאות.

 

אז איך תעבוד המערכת?

 

זרחיה: "המערכת נקראת Estilo, והיא תהיה מוטמעת באתרי אופנה, כחלק אינטגראלי מהאתר, ובאמצעותה יוכל הצרכן להעלות תמונות ומספר פרטים אישיים, כמו מידות, צבעים מועדפים וסוג האירוע אליו נדרשת התאמה. הצרכן יקבל הצעה מסטייליסט, ויוכל לשתף את ההצעה עם חבריו ברשתות החברתיות, על מנת לקבל דעה לפני הרכישה".

 

הסטודנטים שמשתתפים בתערוכת החדשנות של אונ' ת"א (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
הסטודנטים שמשתתפים בתערוכת החדשנות של אונ' ת"א(צילום: ירון ברנר)

 

מנהלת הפרויקט מטעם אגודת הסטודנטים, יעל סלם, מספרת על התהליך שעוברים הסטודנטים היזמים. "זו השנה השלישית שבה מתקיימת תוכנית היזמות הזו. השנה לוקחים בה חלק 17 סטודנטים, שעוברים הכשרה תיאורטית ומעשית". לדבריה, "במהלך התוכנית הסטודנטים עוסקים בגיבוש רעיון, בבניית תוכנית עסקית, ובדרכי מימון ושיווק התכנית, ולבסוף הם מציגים את המיזם למשקיע הפוטנציאלי".

 

ארבעה מיזמים נוספים הוצגו בתערוכה, ומחכים למשקיע:

 

Plan-eat

ממשק שיאפשר לכם לקבל רשימת קניות אוטומטית שמבוססת על מתכונים שבחרתם, ויעזור לכם לתכנן את הקניות מבלי לקנות מוצרים מיותרים. מוריס עמרה, בן 30, אחד היזמים: "הרעיון הוא ליצור רשימת קניות ממוקדת ולא בזבזנית. בלחיצת כפתור תקבל את רשימת הקניות שלך, ולא תצטרך לחלץ אותה ממתכונים. אנחנו מציעים צורה אחרת להכנה של רשימת קניות, במקום לבחור את המוצרים עצמם אתה בוחר את מה שאתה רוצה לאכול, והרשימה מוכנה ברגע".

 

Symbioz.us

מיזם שנועד לעשות מאצ'ינג בין בעלי עסקים קטנים שיכולים לפרסם אחד את השני. מעיין סגיר, סטודנטית למנהל עסקים ואחת היזמיות: "לדוגמה, אם אני מאפרת, ארצה ליצור קשר עם מעצבי שיער שיפרסמו אותי. הממשק אמור להגדיל את החשיפה של בעלי עסקים קטנים לקהל הרלוונטי להם".

 

יזמי Plan-eat (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
יזמי Plan-eat(צילום: ירון ברנר)

יזמי Mall-Street (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
יזמי Mall-Street(צילום: ירון ברנר)

 

Mall-Street

מיזם שנועד להקל על הצרכן בעת שופינג ברחוב. מור חייט, סטודנט להנדסת חשמל ואלקטרוניקה, אחד היזמים: "מדובר באפליקציה שתהיה במכשירים הסלולריים, ותאגד את בעלי העסקים הקטנים באותו הרחוב. אם לדוגמה אני הולך לקנות נעליים בשינקין, אוכל ברגע לקבל מפה הכוללת רק את המיקומים של חנויות הנעליים. אם אני מחפש מסעדה כשרה אקבל את רשימת המסעדות הכשרות ואת המבצעים שהן מציעות באותו הרגע. אם אני מחפש שירותים קרובים, האפליקציה תסמן לי אילו בעלי עסקים קרובים מספקים שירותים ללקוחות".

 

Physiocare

מיזם שנועד לבדוק את דיוק תנועה של תרגילי פיזיותרפיה שמבצע מטופל בבית, ולשלוח את האנליזה של האימון ואת תוצאות האימון לפיזיותרפיסט. "המטרה היא למנוע נזק שיכול להיגרם למטופל, מכך שהוא מבצע בבית במשך שבועות תרגילים שגויים, ובכך לקצר את משך הטיפול ולייעל אותו" אומר איתי שבתאי, סטודנט להנדסה תעשייה וניהול, אחד מיוזמי הרעיון. "מדובר בחגורה מגומי שמתלבשת על האיבר שבו מבוצעים תרגילי הפיזיותרפיה. בתוך החגורה ישנם חיישנים, הורוסקופ ומדי-תאוצה שנועדים לבדוק את הדיוק בתנועה. לקחנו טכנולוגיה שכבר הייתה קיימת, והפכנו אותה לרלוונטית מאוד בתחום הפיזיותרפיה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הסטייליסט יעזור לבחור
צילום: shutterstock
מומלצים