פרשת מתג ההנעה: GM תשלם את הקנס המרבי
ג'נרל מוטורס הסכימה לשלם את הקנס המרבי הקבוע בחוק, ולוותר על סמכויותיה בחקירת הפרשה שהובילה למותם של 13 בני אדם
יצרנית הרכב האמריקאית GM (שברולט, ביואיק, קאדילק ו-GMC) הסכימה לדרישות הממשל לפיקוח מלא על חקירת הפרשה, ובכלל זה לחשוף את כל המסמכים הנוגעים לדבר לרשויות. זאת, לצד קנס של 35 מיליון דולר - הגבוה ביותר שיכול משרד התחבורה האמריקאי להטיל על יצרנית בגין אי-ביצוע קריאה לתיקון בזמן.
כחלק מחקירת משרד התחבורה האמריקאי בפרשה, שהחלה לאחר שהתגלה כי כשל בתכנון מתג ההנעה במיליוני מכוניות הוביל למותם של 13 בני אדם לפחות בתאונות דרכים, ג'נרל מוטורס הסכימה לתנאי פיקוח חסרי תקדים מצד הממשל. פיקוח שיכלול גישה בלתי מוגבלת לממצאי החקירה הפנימית של GM, כמו גם שקיפות מלאה בנוגע להתקדמות בטיפול בתקלה.
הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) הודיעה כי היצרנית הסכימה גם לערוך "שינויים משמעותיים ורחבי היקף בדרך שבה היא בוחנת סוגיות הנוגעות לבטיחות".
פרשיית הקריאה לתיקון נחשבת לאחת הגדולות והכואבות ביותר בתולדות יצרנית הרכב, והקטלנית ביותר מאז פרשיית ההאצה של טויוטה. לפחות 13 בני אדם נהרגו כתוצאה ישירה של הכשל, שהוביל לכך שמנועי מכוניות ייכבו ספונטנית. במקרה כזה המכונית איבדה את הבלמים, היגוי ובמקרה של תאונה - גם את פעולת כריות האוויר.
חקירות של משרד התחבורה והקונגרס האמריקאי, נפתחו זמן קצר לאחר התפוצצות הפרשה, לאחר שהתגלה כי ג'נרל מוטורס השתהה בביצוע הקריאה לתיקון, למרות שמהנדסיה ידעו על התקלה לפני שנים רבות.
ההכרזה על ההסדר עם משרד התחבורה, מגיעה זמן קצר לאחר ש-GM נאלצה להודיע שוב על שורה של קריאות לתיקון שאינן קשורות לזו של מתג ההנעה. אלו כוללות הפעם 3 מיליון מכוניות מדגמים שונים. זה גם ככל הנראה לא הקנס האחרון ש-GM תיאלץ לשלם, והיא עשויה לשאת בקנס דומה לזה ששילמה טויוטה (1.2 מיליארד דולר) כאשר חקירת התובע הכללי בנושא תסתיים.