שתף קטע נבחר

חנות בגדים סירבה לביטול עסקה ותשלם פי 7

אישה קנתה לבתה התינוקת בגדים בשווי 514 שקל. כשהבינה שאינם מתאימים, ביקשה לקבל החזר אך סורבה. בעל החנות ישלם לה 3,500 שקל

לקוחה שקנתה בגדים לבתה התינוקת ושילמה עליהם 514 שקל, ביקשה לבטל את העסקה לאחר שהתברר שאינם מתאימים לילדה. בעל החנות סירב לביטול העסקה, ושילם על כך ביוקר: בית משפט השלום בנצרת חייב אותו לפצות את הלקוחה ב-3,500 שקל.

 

פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:

 

את הבגדים קנתה התובעת באפריל 2011. למחרת היא הגיעה לחנות וביקשה לקבל החזר אבל עובדת במקום סירבה לבקשתה, וכך גם בעל החנות. גם פנייה ששלחה בכתב לא נענתה.

 

בהתבסס על חוק הגנת הצרכן היא פנתה לבית משפט ודרשה לקבל פיצויים מוגדלים של 22.5 אלף שקל בשל הסירוב ועוגמת הנפש שנגרמה לה.

 

בעל החנות טען בתגובה שהתובעת לא הייתה זכאית לבטל את העסקה, כיוון שהחזירה את הבגדים כשהם משומשים ובאריזה אחרת מהמקורית. הוא גם התעקש שהיא חזרה לחנות יומיים אחרי הקנייה, ולא יום אחד כפי שטענה.

 

התובעת עמדה על כך שהחזירה את הבגדים ביום למחרת הקנייה, שלא נעשה בהם שימוש ושהם הוחזרו באריזתם המקורית. היא גם ציינה שאף אחד לא פירט בפניה את מדיניות ההחזרה, ואף לא הוצב שילוט בחנות המבהיר את תנאיה.

 

הרשם הבכיר ריאד קודסי קבע שכל עוד התקיימו התנאים לפי חוק הגנת הצרכן (דרישת הביטול הועלתה בזמן והמוצר הוחזר ללא פגם ומבלי שנעשה בו שימוש), חייב בעל העסק להחזיר את התשלום.

 

במקרה הזה, גם אם התובעת דרשה את ביטול העסקה יומיים לאחר הרכישה, הרי שעמדה בדרישות החוק במציין טווח של 14 יום. הרשם הבכיר קודסי קיבל את גרסת התובעת שלפיה החזירה את הבגדים במצב תקין וראוי – גרסה שממנה התרשם לחיוב, לעומת גרסת בעל החנות, שלא צירף ולו ראיה אחת כדי לתמוך בטענותיו. בעל החנות חויב לשלם 3,500 שקל בתוספת הוצאות ושכר טרחת עו"ד של 1,200 שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים