שתף קטע נבחר
 

לקסוס מוותרת על קרב הקומפקטיות - "אין יוקרה בזול"

יצרנית מכוניות היוקרה היפנית מצהירה שלא תשתלב בקרב הלוהט בין אודי, ב.מ.וו ומרצדס, המציגות מכוניות זולות יחסית. הסיבה: בקומפקטיות של המתחרות הגרמניות מתפשרים על איכות

חטיבת מכוניות היוקרה של טויוטה, לקסוס, לא תציע מכונית "זולה", כך מצהיר בכיר בחטיבה בשיחה עם ה"אוטומוטיב ניוז". את ההצהרה של לקסוס ניתן לפרש בדרך אחת בלבד - היפנים אינם מתכוונים להצטרף לקרב בין שלוש היוקרתיות הגדולות בעולם, אשר הסתערו בשנים האחרונות על הקטגוריה הקומפקטית. ויש להצהרה זו גם משמעות ברורה: לקסוס מוותרת על ה"קרב על נתוני המכירות", שכן שלוש הגרמניות עושות חייל עם דגמים זולים יחסית בכל העולם, כולל ארה"ב.

 

לפי מארק טמפלין, סגן-נשיא לקסוס, היצרנית לא תשיק בארה"ב מכונית מתחת לרף 30 אלף דולר (כ-100 אלף שקלים) בדומה למתחרות הגדולות והמבוססות - אודי עם ה-A3, ב.מ.וו עם סדרה 1 ומרצדס עם CLA. המכונית הזולה ביותר של לקסוס באמריקה כיום היא ה-CT 200h, שמחירה מתחיל מ-33 אלף דולר (כ-113 אלף שקל).

 

 

"בכנות, אי אפשר לייצר מכונית הכוללת איכות, עמידות, אמינות, איכות ייצור ותוכן שאנחנו יוצקים ללקסוס, ולמכור אותה מתחת ל-30 אלף דולר. פשוט אי אפשר לעשות זאת". בכך אומר למעשה הבכיר כי המתחרות משווקות מכוניות שאינן ראויות להקרא יוקרתיות, דגמים קומפקטיים בהם התפשרו בוודאות על האיכות.

 

לקסוס מתקשה להתאושש

חטיבת היוקרה היפנית, שהייתה בעבר מובילת השוק האמריקאי, מתקשה להתאושש משורה של משברים - בראשם הפגיעה התדמיתית שספגה בפרשיית הקריאות לתיקון של סוף העשור הקודם ואחריו אסון הטבע שפקד את יפן.

 

לאחר ששלטה בשוק היוקרה במשך יותר מעשור, מכירות לקסוס ממצבות אותה כעת הרחק אחרי המותגים הגרמניים. בשוק העולמי מכרה לקסוס כשליש מיריבותיה הגדולות - ב.מ.וו מכרה אשתקד 1.655 מיליון מכוניות, אודי מכרה 1.58 מיליון ומרצדס 1.565 מיליון. לקסוס מכרה כחצי מיליון בלבד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לקסוס. אי אפשר בזול?
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים