שתף קטע נבחר

נפלה במונית שירות ותקבל 155 אלף שקל

נוסעת שנפצעה בתל אביב עקב עצירה פתאומית נאבקה בחברת הביטוח שסירבה להכיר באירוע כתאונת דרכים. רק אחרי שנתיים הן הגיעו לפשרה

נוסעת במונית שירות בתל אביב נפצעה בעקבות בלימה פתאומית, אבל חברת הביטוח של חברת המוניות לא האמינה לה וסירבה להכיר באירוע כתאונת דרכים. רק לאחרונה, לאחר שנתיים של דיונים משפטיים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה שלפיו הנוסעת תפוצה ב-155 אלף שקל.

 

פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:

 

האירוע התרחש באפריל 2011 במונית שירות מלאה בנוסעים. מסיבה לא ברורה בלם הנהג בפתאומיות והיא עפה ממקומה. לאחר שהתברר שהיא סובלת מפגיעה בברך היא פנתה באמצעות עו"ד מאירה זוהר לחברת "הכשרת היישוב" המבטחת את חברת המוניות וביקשה פיצויים על הנזק שנגרם לה.

 

החברה סירבה בין היתר משום שלטענתה לא מדובר בתאונת דרכים "קלאסית", שבה התרחשה התנגשות בין כלי רכב ולא היו עדים לאירוע.

 

לנוסעת הוצע פיצוי זעום של כ-5,000 שקל בתמורה לסילוק התביעה, אך הנוסעת לא ויתרה והגישה תביעה נגד הנהג וחברת הביטוח בבית משפט השלום בתל אביב.

 

לטענת הנוסעת, אף שלא מדובר בתאונה רגילה, זאת עדיין תאונת דרכים והיא זכאית לפיצויים על הנזק הרפואי שנגרם לה כתוצאה ישירה מהנפילה במונית. הנתבעת טענה מנגד שלא מדובר בתאונת דרכים, וככל שנגרם לתובעת נזק, הרי שהוא אינו קשור לאירוע במונית.

 

מדובר בתאונת דרכים

הדיונים ארכו זמן רב, ובמסגרת העדויות מינה בית המשפט מומחה מטעמו, שהעמיד את הנזק הרפואי שנגרם לתובעת על 10% נכות אורתופדית צמיתה.

 

רק לאחר מכן, ובתום דיון נוסף שהתקיים בבית המשפט, נאותה חברת הביטוח להשתכנע שהאירוע אכן התרחש בעת שהתובעת נסעה במונית, ושמדובר בתאונת דרכים לכל דבר ועניין.

 

בעקבות זאת הסכימו הצדדים להגיע לפשרה שלפיה חברת הביטוח תפצה את הנוסעת ב-155 אלף שקל, סכום הגבוה במאות אחוזים מזה שהוצע לה בתחילה.

 

המקרה מלמד כי יש טעם רב בעמידה על הזכויות מול חברות הביטוח, גם כשאלו מקשות ומסרבות לפצות ולשלם. גם מחלה או כל אירוע ביטוחי אחר שנדמה כי לא יוכרו בנקל על ידי חברת הביטוח, יכולים לזכות את המבוטח בפיצוי הולם כשההליך המשפטי מנוהל בהתמדה ובמסלול הראוי לו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים